Θα ξεκινήσω από την συνέντευξη του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης κ Λαμπάκη όσο αφορά τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη – Λήμνο – Μυτιλήνη, όπου λέει ότι, είτε με επιδότηση ή και χωρίς επιδότηση, έχει βρεθεί ενδιαφερόμενος επιχειρηματίας – εφοπλιστής και σύντομα θα δούμε να δρομολογείται το πλοίο κάνοντας τη διασύνδεση τεσσάρων λιμανιών. . .
Προς τι λοιπόν η Ημερίδα αφού υπάρχει ο εφοπλιστής για να βάλει το πλοίο !!!
Προς τι λοιπόν όλη αυτή η φιέστα η οποία θα επαναληφθεί στην Λήμνο στις 22-10-2016 !!!
Το μόνο που χρειάζεται είναι μια απλή αίτηση του εφοπλιστή (για μη επιδοτούμενο δρομολόγιο) ή η συμμετοχή του στο διαγωνισμό που προκηρύσσει το Υπουργείο (για επιδοτούμενο δρομολόγιο) ;
Αμφισβητώ λοιπόν πως υπάρχει εφοπλιστής όπου ενδιαφέρεται να κάνει αυτή τη γραμμή με η ´χωρίς επιδότηση καθώς και στο διαγωνισμό που έγινε τον Απρίλιο του 2016, συμμετείχε μόνο η εταιρεία ΣΑΟΣ.
Επειδή ο Δήμαρχος ανέφερε και κάποια ονόματα στην συνέντευξή του, όπως του κ. Δημοσχάκη, θα έλεγα πως αν ήθελαν αυτοί οι άνθρωποι να βοηθήσουν θετικά τη Σαμοθράκη, υπήρχαν και υπάρχουν συγκεκριμένες λύσεις. Ξέρετε είναι λίγο κωμικό να υπάρχει εφοπλιστής να θέλει να κάνει την γραμμή αλλά να περιμένει τον δήμαρχο να κάνει Ημερίδα με θέμα την ακτοπλοϊκή διασύνδεση των λιμανιών.
Θα πρέπει λοιπόν να ξέρει ο κόσμος πως ακόμα κι αν αυτή η προσπάθεια γίνεται καλοπροαίρετα και επιτύχει, δεν θα μπορέσει να ολοκληρωθεί. Και αυτό για το λόγο που θεωρώ ότι όλοι το γνωρίζουν αλλά το προσπερνούν.
Το λιμάνι της Σαμοθράκης έχει δύο μειονεκτήματα :
- Δεν μπορεί να δεχτεί πλοίο με μήκος πάνω από 100 m.
- Δεν μπορεί να δεχτεί πλοίο με μεγάλο βύθισμα.
Άρα λοιπόν, θα πρέπει να βρεθεί πλοίο, αντίστοιχο με αυτό που σήμερα δρομολογεί η εταιρεία ΣΑΟΣ, κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ δύσκολο και το θεωρώ ανέφικτο. Η συμμετοχή μόνο της εταιρείας ΣΑΟΣ στον πρόσφατο διαγωνισμό τον Απρίλιο του 2016, απλά το επιβεβαιώνει… Ο Δήμαρχος Σαμοθράκης κ. Βίτσας τοποθετήθηκε πάνω σε αυτό …(σχετικά με το λιμάνι) !!!
Και αυτό είναι το προαπαιτούμενο – λιμάνι με προδιαγραφές 21ου αιώνα -ώστε να υπάρχει συνέχεια και εξέλιξη για τη σύνδεση της Σαμοθράκης με άλλα – εκτός Αλεξανδρούπολης – λιμάνια.
Τι δεν καταλαβαίνουν ;
Στη συνέντευξη του δήμαρχου κ. Λαμπάκη υπάρχει επίσης μια αγωνία για τα εμπορεύματα, για τις ζωοτροφές, και για τα άλευρα !!! και καλό είναι να υπάρχει αυτή η αγωνία για την μετακίνηση των εμπορευμάτων !!!
Έχω να κάνω την εξής πρόταση στον κύριο δήμαρχο και στον κύριο Δημοσχάκη και σε όλους όσους πήραν την πρωτοβουλία είτε της Ημερίδας, είτε να κάνουν επερώτηση στη Βουλή :
Αντί να ψάχνουν να βρουν καινούργιο εφοπλιστή και καινούργια γραμμή και άλλο πλοίο, ενώ ήδη υπάρχουν δυο στην Αλεξανδρούπολη, να προσπαθήσουν να ζητήσουν από το κράτος – Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – συντονισμένα όλοι μαζί αφού τόσο πολύ τους ενδιαφέρει και κόπτονται για το καλό της Σαμοθράκης αλλά και των άλλων νησιών, για τους τρεις μήνες που προβλέπεται η καινούργια γραμμή, Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λαύριο, να δοθεί στην εταιρεία Σάος η οποία κατέθεσε φάκελο!!! Να γίνει έξι μήνες, τα 12 δρομολόγια να γίνουν 24, ώστε και η τουριστική σεζόν να ανοίξει αλλά ταυτόχρονα να καλυφθούν και οι μετακινήσεις των εμπορευμάτων (ζωοτροφές, άλευρα κοκ) και οι ζωοτροφές των Φερών για τις οποίες στεναχωριέται ο κ. Λαμπάκης ……..
Σ’ αυτό το σημείο λοιπόν, θέλω να ρωτήσω, και το δήμαρχο της Αλεξανδρούπολης και τον κύριο Δημοσχάκη, αν… πότε κάλεσαν τον πλοιοκτήτη ή εκπρόσωπο της εταιρείας και ασχολήθηκαν με την ίδια διάθεση και δυναμική και αν… βοήθησαν στα διάφορα προβλήματα που είχε κατά καιρούς με τις συντηρήσεις και τις επισκευές των πλοίων του, προκειμένου να μη μείνει η Σαμοθράκη χωρίς πλοίο και αν….έκαναν μια ειλικρινή συζήτηση μαζί του…
Επίσης, θέλω να μάθω τι προσπάθειες έκαναν για το δεύτερο πλοίο που έχει η εταιρία Σάος, από τα Χριστούγεννα του 2015, μέσα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και στα προβλήματά του, όλο αυτό το διάστημα. Και επειδή, ίσως κάποιοι καλοθελητές πουν ότι υποστηρίζω τον κύριο Μανούση μιας και αυτός είναι ο πλοιοκτήτης της εταιρείας Σάος, θα τους πω : Καμιά υποστήριξη διότι ήμουν μαζί με τον πρώην δήμαρχο τον κύριο Χανό, ως αντιπρόεδρος τουρισμού τότε του Δήμου Σαμοθράκης, <<απέναντι>> στη εταιρεία Σαος, όταν ξεκινήσαμε να βγάλουμε το πλοίο «Ίλιον» και χάσαμε τα χρήματα μας (Εδώ κάνω και την αυτοκριτική μου)…..
Δώσαμε έναν αγώνα και χάσαμε …. Δύσκολη υπόθεση … Να διευκρινίσω πως ήταν μια συλλογική υπόθεση κατοίκων του νησιού ….
Ξεχνάμε.. ξεχνάμε όμως και πολλά άλλα πράγματα, όπως πως το πλοίο αυτό, δεν θα υπήρχε σήμερα και μιλάμε για το ( ΣΑΟΣ ΙΙ) αν δεν το αγόραζε ο κ ΜΑΝΟΥΣΗΣ – που εδώ και τόσα χρόνια δρομολογείται και εξυπηρετεί το νησί μας – θα ήταν αγορασμένο από τον εφοπλιστή, αν δεν κάνω λάθος, κάποιον κ. Γούτο και δεν θα το είχαμε δει καν από τότε που κατασκευάζονταν.
Ξέρετε τι σιγουριά νοιώθουν οι Σαμοθρακίτες βλέποντας μέσα στο λιμάνι της Καμαριώτισσας το πλοίο να μένει τις μισές μέρες της εβδομάδας ;
Ρωτήστε τους !!!
Δεν θα μπω στην διαδικασία αν φτάνουν τα δρομολόγια ή αν οι τιμές είναι φτηνές ή ακριβές ή αν αν αν !!! Για άλλο πράγμα συζητάμε.
Τέλος, θέλω να ρωτήσω όλους αυτούς που με τις άστοχες ενέργειες τους πλήττουν τα συμφέροντα της δικής μας εταιρείας γιατί δική μας είναι και εμάς εξυπηρετεί :
«Έχουν αναλογιστεί τις παρενέργειες των ενεργειών τους που κάνουν για την Σαμοθράκη μας ;
Έχουν αναλογιστεί ότι μπορεί να εγκλωβίσουν το νησί και να το απομονώσουν, γυρνώντας το δεκαετίες πίσω; »
Δεσμεύονται στην περίπτωση αυτή, την αρνητική για το νησί μας, πως θα αναλάβουν το κόστος του αποτελέσματος των ενεργειών τους καθώς και την συνέχιση της ακτοπλοϊκής γραμμής Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη ;
Στέλιος Κεχαγιόγλου
Πρώην Δημοτικός Σύμβουλος Σαμοθράκης και Αντιπρόεδρος Τουρισμού, ΣΑΜΟΘΡΑΚΙΤΗΣ.