Οι Γερμανοί “επενδυτές” ξανάρχονται… “Ενδιαφέρον” για τη Β.Ελλάδα

Από ενδιαφέρον μας χόρτασαν αλλά θέλουν να μας δώσουν και επιδόρπιο. Περισσότερες γερμανικές επιχειρήσεις ενδέχεται να “κατηφορίσουν” το 2017 προς την Ελλάδα για εμπορικές και επενδυτικές συνεργασίες, ιδίως στους τομείς του τουρισμού, της μεταποίησης τροφίμων, των τεχνολογιών πληροφορικής & επικοινωνιών και των υπηρεσιών, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει πολιτική, οικονομική και φορολογική σταθερότητα στη χώρα, αλλά και ότι θα εκλείψουν συγκεκριμένα αντικίνητρα. Βέβαια οι γερμανικές αυτές απαιτήσεις μοιάζουν με ανέκδοτο καθώς η χώρα τους παίζει αρχηγικό ρόλο στην επιβολή αυτών των αντικινήτρων… αλλά σε δουλειά να βρισκόμαστε…

‘Ηδη, ιδίως στο δεύτερο μισό του 2016, οι Γερμανοί επιχειρηματίες- που έρχονται σε επαφή με το Παράρτημα Β. Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, προκειμένου να διερευνήσουν το έδαφος για συνεργασίες- έχουν αυξηθεί σημαντικά, σε σχέση με την περίοδο που το δίλημμα του δημοψηφίσματος, τα capital controls και ο φόβος του Grexit είχαν σχεδόν μηδενίσει τις σχετικές “κρούσεις”. Τα παραπάνω επισημαίνει, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ματίας Χόφμαν (Matthias Hoffmann), Διευθυντής του Παραρτήματος Β. Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Ερωτηθείς αν υπάρχει εμπορικό και επενδυτικό ενδιαφέρον από γερμανικές επιχειρήσεις για την ελληνική αγορά, αλλά και ποιες προϋποθέσεις πρέπει να συντρέξουν, ώστε αυτό να μετουσιωθεί σε συνεργασίες επί του πρακτέου, ο κ. Χόφμαν απαντά: “Υπάρχει ενδιαφέρον. Αυτό που δεν θέλουμε να δούμε στο επίπεδο των επενδύσεων, π.χ., είναι να επαναληφθεί ό,τι έγινε με τα φωτοβολταϊκά, στα οποία υπήρξαν επιβαρύνσεις εκ των υστέρων. Το κράτος πρέπει να τηρεί τις δεσμεύσεις του έναντι των επενδυτών, εφαρμόζοντας και όχι τροποποιώντας, κατά το δοκούν, τους νόμους. Επίσης, η βελτίωση του εθνικού θεσμικού πλαισίου για τις επενδύσεις στην Ελλάδα, αλλά και οι χρηματοδοτικές ευκαιρίες από ευρωπαϊκά προγράμματα, θα λειτουργούσαν θετικά, όπως και η πολιτική και φορολογική σταθερότητα”.

Μάλιστα το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο έχει θέσει σε λειτουργία και την πλατφόρμα www.pro-greece.com, η οποία βοηθά στην αντιστοίχιση της προσφοράς και ζήτησης εμπορικών εταίρων μεταξύ επιχειρήσεων της Ελλάδας και της Γερμανίας. Πώς εξελίσσεται αυτό το εγχείρημα; “Υπάρχει κινητικότητα τελευταία. Η προσφορά σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ασφαλώς το πρώτο τμήμα της πλατφόρμας που αναπτύσσεται και εκεί είχαμε πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που προσέφεραν τα προϊόντα τους. Από τη γερμανική πλευρά αντίθετα, είχαμε προσωρινά ένα διάλειμμα τον τελευταίο χρόνο. Ήταν δύσκολο να κάνουμε μάρκετινγκ στη Γερμανία με το Grexit ακόμη στο τραπέζι. Τελευταία, όμως, το ενδιαφέρον επιστρέφει. Στο πλαίσιο αποστολής που έγινε με το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών στις 30/9, όπου έγιναν συναντήσεις με γερμανικούς επιχειρηματικούς συνδέσμους, όπως το Σύνδεσμο των Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI) και την Κεντρική Ένωση Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων Γερμανίας (DIHK), είδαμε ενδιαφέρον. Και το 2017, πιστεύω, ότι θα είμαστε σε θέση να εμπλουτίσουμε την πλατφόρμα ProGreece και με γερμανικές επιχειρήσεις”, σημειώνει ο κ. Χόφμαν (σ.σ. στην πλατφόρμα αυτή, που ιδρύθηκε το 2013, μετείχαν τον Μάιο του 2016 περίπου 1000 επιχειρήσεις*).