3ο Γενικό Λύκειο Αλεξανδρούπολης: Μια αξέχαστη διδακτική εμπειρία στην Le Havre της Γαλλίας

         

Το 3ο αυτή τη χρονιά συμμετείχε σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα  επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Erasmus+ KA122(SCH – Short-term projects for mobility of learners and staff in school education). Στο πλαίσιο αυτού  του προγράμματος δυο εκπαιδευτικοί του σχολείου, ο Κουματζίδης Δημητρης, οικονομολόγος, και η Κομνηνού Αναστασία, φιλόλογος, μετακινήθηκαν  με σκοπό την πραγματοποίηση σύντομης διδασκαλίας σε σχολείο του εξωτερικού.  Η διδασκαλία αυτή είναι μέρος μιας ευρύτερης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που λαμβάνει μέρος με τίτλο  “Ένα ανοιχτό και δημοκρατικό σχολείο στη νέα εποχή”.

Η πρώτη από τις 4 μετακινήσεις πραγματοποιήθηκε το διάστημα 2-7/4/2023  στην πόλη Le Havre, της περιφέρειας Νορμανδίας της Γαλλίας, όπου γίναμε δεκτοί στο Λύκειο LPO Schuman Perret. Εκεί διδάξαμε με την βοήθεια των Γάλλων συναδέλφων μας  ορισμένα  μαθήματα.

Η άμεση επαφή και είσοδος στην λειτουργία του σχολείου μας βοήθησε να  δούμε  το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, τις βαθμίδες εκπαίδευσης και το σύστημα αξιολόγησης μαθητών και εκπαιδευτικών, το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου, τις ώρες διδασκαλίας. Παράλληλα με την διδασκαλία που πραγματοποιήθηκε, είχαμε πρόσβαση στις αίθουσες κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, γνωρίσαμε τους χώρους του σχολείου (εργαστήρια, γραφεία, βοηθητικούς χώρους).


Ενημερωθήκαμε για το πληροφοριακό σύστημα που υποστηρίζει το έργο των εκπαιδευτικών και του σχολείου (καταγραφή απουσιών, διδακτέα ύλη, ηλεκτρονικός χώρος με υλικό για μαθητές και προσωπικό του σχολείου). Στα διαλείμματα είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε όμορα σχολεία από άλλες βαθμίδες.

Η διδακτική εμπειρία που αποκομίσαμε ήταν μεγάλη. Γνωρίσαμε τεχνικές και τις μεθόδους ένταξης που ακολουθούν στο γαλλικό σχολείο, προκειμένου να δοθεί πρόσβαση σε μαθητές όλων των κοινωνικών στρωμάτων, οι οποίοι είναι είτε φυσικοί ομιλητές της γαλλικής είτε μη φυσικοί ομιλητές. Διαπιστώσαμε ότι οι μαθητές συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο και έχουν τα ίδια προβλήματα με τους Έλληνες μαθητές. Χρησιμοποιήθηκαν καινοτόμες μέθοδοι που προκαλούν ευχάριστα το ενδιαφέρον των μαθητών για μάθηση. Συνειδητοποιήθηκε πόσο χρήσιμη είναι η χρήση της τεχνολογίας σε κάθε στάδιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το υλικό, βαθμολογημένο ανάλογα με τις ανάγκες και το επίπεδο γνώσεων του κάθε μαθητή (εξατομικευμένη μάθηση), αναρτάται σε ασφαλή χώρο όπου οι μαθητές έχουν πρόσβαση μέσω των προσωπικών υπολογιστών που παρέχει το σχολείο.

Διαβάστε ακόμη  «Γαλάζιος» πρώην Υπουργός άμισθος σύμβουλος Τοψίδη

Ο δάσκαλος αναλαμβάνει πραγματικά το ρόλο του καθοδηγητή. Διαπιστώσαμε, επίσης πόσο χρήσιμο είναι για την οργάνωση της διδασκαλίας το δίωρο συνεχούς μαθήματος, ώστε ο εκπαιδευτικός να μπορεί να συμπεριλάβει σε αυτό όλα τα στάδια της διδασκαλίας του, ενημερώνοντας τους μαθητές για το στόχο του από την αρχή του μαθήματος. Επιπλέον, το γαλλικό σύστημα του δίνει  την δυνατότητα να αξιολογήσει το επίπεδο της τάξης και τις ανάγκες της και με βάση αυτές να οργανώσει τη διδασκαλίας του. Επομένως, δεν είναι υποχρεωτικό να διδαχθεί συγκεκριμένο υλικό και εγχειρίδια, γεγονός που παρέχει ελευθερία κινήσεων.

Στο περιθώριο της επίσκεψης, με την παρότρυνση των εκεί συναδέλφων μας περιηγηθήκαμε στην όμορφη πόλη Le Havre, όπως και σε κοντινούς προορισμούς με ιστορικό ενδιαφέρον.

Γενικά, μέσα από αυτή την επίσκεψη θεωρούμε  ότι εμπλουτίσαμε τις διδακτικές μας δεξιότητες, μάθαμε να αξιοποιούμε καλύτερα τις ψηφιακές μας δεξιότητες και βελτιώσαμε σημαντικά το επίπεδο γνώσης μας στην αγγλική γλώσσα. Αποκτήσαμε φιλικές και επαγγελματικές σχέσεις με τους Γάλλους συναδέλφους, με τους οποίους μπορούμε πλέον να ανταλλάξουμε ιδέες και προβληματισμούς σχετικά με τις σχολικές μας τάξεις.

 Κουματζίδης Δημήτρης

 Κομνηνού Αναστασία