Χ. Λαμπρίδης: «Η υπο-παραχώρηση του λιμανιού θα φέρει επενδυτές»

Το γεγονός ότι η υπο-παραχώρηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης δε σημαίνει την πλήρη πώλησή του σε ιδιώτες τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, ο οποίος βρέθηκε εχθές στα γραφεία του ΟΛΑ.

Μαζί του, σε ανοιχτή εκδήλωση με θέμα τις υπο-παραχωρήσεις και την αξιοποίηση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, βρέθηκε και ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, Διονύσης Τεμπονέρας, όπως επίσης και ο πρόεδρος του ΟΛΑ, Χρήστος Δούκας.

Συναπόφαση του ΟΛΑ και του υπουργείου

Ο κ. Λαμπρίδης

«Ο ΟΛΑ θα έχει μια αυξημένη αίσθηση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ενώ θα διαθέτει ρυθμιστικό χαρακτήρα και θα συναποφασίζει μαζί με το υπουργείο ναυτιλίας και τους τοπικούς φορείς για οποιαδήποτε επενδυτική κίνηση στο λιμάνι της πόλης» δήλωσε ο κ. Λαμπρίδης.

«Οι επενδυτές σε όλο τον κόσμο εξειδικεύονται σε κάποιο αντικείμενο – για αυτό το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων είναι δόκιμο, καθώς μια εταιρεία που φτιάχνει μαρίνες δεν επιθυμεί να επενδύσει σε ολόκληρο το λιμάνι αλλά μονάχα σε ένα τμήμα του» επεσήμανε στη συνέχεια ο Γενικός Γραμματέας, υπογραμμίζοντας πως πριν δε μπορούσαν καν να γίνουν επενδύσεις στο λιμάνι.

Ειδικότερα, η υπο-παραχώρηση του λιμένα σημαίνει:

  • Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν θα δίνουν ένα αντισταθμιστικό τέλος στον ΟΛ που θα φτάνει μέχρι και 30% (ίσως και περισσότερο αν παρατηρηθεί ότι απειλείται η βιωσιμότητα του λιμανιού)
  • Θα δίνεται η δυνατότητα στους εργαζομένους του ΟΛ και των επενδυτών να συνεργάζονται σε διάφορες δραστηριότητες
  • Θα ασφαλιστούν τα δικαιώματα των εργαζομένων

«Το ΤΑΙΠΕΔ μας κατέθεσε πρόταση σχετικά με το ποιο θα είναι το αντικείμενο της υπο-παραχώρησης. Εμείς έχουμε ζητήσει πρόσθετες πληροφορίες και μελέτες, πρέπει όμως να διασφαλίσουμε ότι αυτό που θα δοθεί θα λειτουργήσει με έναν τρόπο που θα είναι αποδοτικός κυρίως για την πόλη, για την τοπική κοινωνία αλλά και το λιμάνι» επεσήμανε κ. Λαμπρίδης, εξηγώντας πως «αναμένουμε, ευελπιστούμε και πιέζουμε, για να γίνουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες

Με άλλα λόγια:

  • Το μοντέλο τη υπο-παραχώρησης δε σημαίνει ιδιωτικοποίηση του λιμανιού
  • Θα δοθεί μόνο το εμπορευματικό κομμάτι του λιμένα, όλες οι άλλες περιοχές που έχουν κυρίως κοινωνικό χαρακτήρα θα παραμείνουν σε δημόσια κυρότητα

«Είναι σημαντικό να εφαρμόσουμε τις ευρωπαϊκές πρακτικές και στην Ελλάδα»

«Η ΝΔ είπε ότι θα ακολουθήσει το μοντέλο του λιμανιού του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, δηλαδή της πλήρης ιδιωτικοποίησης και πώλησης των μετοχών» δήλωσε αμέσως μετά ο γενικός γραμματέας, προσθέτοντας πως αυτό δε συνάδει με τις ευρωπαϊκές πρακτικές. «Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θέσπισε το 3.5% του τζίρου του λιμανιού να πηγαίνει στην αυτοδιοίκηση. Συνεπώς, λέμε ναι στις ιδιωτικές επενδύσεις αλλά όχι στην πώληση του λιμανιού» κατέληξε.

Ο θαλάσσιος τουρισμός και το λιμενικό σώμα

Ο κ. Δούκας, αφού χαρακτήρισε τη Σαμοθράκη έναν κρυμμένο θησαυρό, τόνισε την ανάγκη ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού μέσω της δημιουργίας ενός δικτύου σύνδεσης των λιμανιών της Ελλάδας.

Τέλος, ο κ. Τεμπονέρας, αναφερόμενος στα 4 σκάφη και 11 αυτοκίνητα που υπάρχουν στον στόλο του λιμενικού της περιοχής μας, τα οποία καταπολεμούν την παράτυπη μετανάστευση αλλά και την παράνομη αλιεία, γνωστοποίησε ότι σε λίγο καιρό ο στόλος θα ενισχυθεί με 1 επιπλέον αυτοκίνητο.

Α-Δ: κ. Τεμπονέρας, κ. Δούκας, κ. Λαμπρίδης