Τελικά μάλλον η Αλεξανδρούπολη δεν είναι και τόσο bike friendly όσο θέλει να μας
την παρουσιάσει η δημοτική αρχή που τελευταία μας έχει «βομβαρδίσει» με διάφορα
δημοσιεύματα για την τόσο… φιλική προς το ποδήλατο πόλη μας.
Μόνο που το να φτιάξεις κάποιους επιπλέον ποδηλατόδρομους, συνεχίζοντας το
έργο των προκατόχων σου και να τοποθετήσεις κάποια δωρεάν ηλεκτρικά ή μη
ποδήλατα δεν καλλιεργεί αυτομάτως στους πολίτες την ξαφνική αγάπη προς τον
συγκεκριμένο τρόπο μετακίνησης. Ιδιαίτερα μάλιστα αν οι ποδηλατόδρομοι
συνοδεύονται από μείωση θέσεων στάθμευσης τους οποίους ακόμη δεν έχεις
δημιουργήσει, παρά μόνο εξαγγέλλεις διαρκώς τα τελευταία χρόνια, τότε το μόνο
σίγουρο είναι ότι λίγοι θα δουν αυτές τις αλλαγές με καλό μάτι.
Η είδηση ότι κάποιοι προκαλούν καταστροφές στα ηλεκτρικά ποδήλατα που
τοποθετήθηκαν το καλοκαίρι σε διάφορα σημεία της πόλης, δεν προκαλεί καμία
έκπληξη. Ιδιαίτερα σε όσους δεν έχαψαν ποτέ και το bike friendly παραμύθι. Σε μία
πόλη που διάφοροι γνωστοί – άγνωστοι καταστρέφουν από το πρωί ως το βράδυ
πινακίδες, κτίρια, πάρκα και παιδικές χαρές, γιατί να μην επεκτείνουν τη δράση τους
και στα ποδήλατα;
Τι έχει κάνει η δημοτική αρχή όλα αυτά τα χρόνια για να καλλιεργήσει επί της ουσίας
μία διαφορετική νοοτροπία σχετικά με τη χρήση ποδηλάτου; Το ότι οδηγεί ο
Δήμαρχος φανατικά ποδήλατο, μάλλον δεν είναι αρκετή διαφήμιση, χρειάζεται
περισσότερη προσπάθεια. Χρειάζεται εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης
σε μικρούς και μεγάλους πολίτες, χρειάζονται δράσεις, ημερίδες, εκδηλώσεις με
επίκεντρο το ποδήλατο και κυρίως χρειάζεται να βρεθούν τρόποι ώστε να γίνει η
χρήση του και ασφαλής, μέσα στο κυκλοφοριακό χάος της Αλεξανδρούπολης.
Το εν μία νυκτί «φύτεμα» δωρεάν ποδηλάτων εδώ κι εκεί, όπως αποδείχθηκε, δεν
αρκεί.