Αλεξανδρούπολη: Πατάνε γκάζι κι όποιον πάρει ο χάρος!

Μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας, ατύχημα με δύο αυτοκίνητα, μπροστά στο 1ο δημοτικό σχολείο. Βράδυ Τρίτης, νταλίκα έχει «διπλώσει» στην Ιωακείμ Καβύρη. Απόγευμα Τετάρτης, άλλο ένα ατύχημα με αυτοκίνητο και μηχανάκι, στην οδό Παπαναστασίου. Δεν είναι, μάλλον, υπερβολή να πούμε ότι σε καθημερινή βάση συμβαίνουν ατυχήματα στην Αλεξανδρούπολη.

Οι συνδυασμοί είναι διάφοροι, έτσι για να μην πλήττουμε: Μπορεί να εμπλέκεται αυτοκίνητο με μηχανάκι, αυτοκίνητο με ποδήλατο, μηχανάκι με πεζό, ακόμη και όχημα με… πινακίδα ή δέντρο. Όποιος και να είναι ο υπεύθυνος, όποιο και να είναι το θύμα, το γεγονός είναι ότι η οδηγική συμπεριφορά – νοοτροπία ορισμένων είναι από προβληματική έως επικίνδυνη, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες φαίνεται πως δεν μπορούν πλέον να ελέγξουν την κατάσταση.

Υπάρχουν μέρες και ώρες που συγκεκριμένοι δρόμοι της πόλης επιφυλάσσουν κινδύνους, είτε είσαι οδηγός, είτε ποδηλάτης, είτε πεζός. Δοκιμάστε, με πολύ μεγάλη προσοχή, να κάνετε μία βόλτα από την οδό Δήμητρας ή από την Αγίου Δημητρίου την ημέρα και τις ώρες διεξαγωγής της λαϊκής αγοράς, ή τις καθημερινές σε ώρες που τελειώνουν την υπηρεσία τους οι πρωινοί των στρατοπέδων. Προσπαθήστε σε ώρα αιχμής να διασχίσετε την οδό Παπαναστασίου ή την Ηροδότου. Οδηγήστε το ποδήλατό σας όταν είναι ανοιχτή η αγορά στους ποδηλατόδρομους του κέντρου. Για κάποιον λόγο, θα παρατηρήσετε πως υπάρχουν πολλοί οδηγοί, εκεί έξω, που, πέρα από την απροσεξία τους, μοίαζου να βιάζονται τόσο πολύ που αγνοούν τον ΚΟΚ και που πατάνε γκάζι σαν να μην υπάρχει αύριο.

Ενδεικτικό της σοβαρότητας της κατάστασης, είναι και τα στοιχεία του Αυγούστου από την Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Από τις 1.974 επικίνδυνες παραβάσεις που καταγράφηκαν, οι 1.195 ήταν για υπερβολική ταχύτητα!
Με κάποιο τρόπο και παρά τις ελλείψεις που σίγουρα υπάρχουν και στην τροχαία της Αλεξανδρούπολης, θα πρέπει να γίνονται συχνότερα έλεγχοι για την τήρηση των ορίων ταχύτητας μέσα στην πόλη. Δεν μπορεί να πηγαίνει κάποιος με 80 σε δρόμο που έχει όριο τα 40 χιλιόμετρα, όπου μάλιστα σε λίγες μέρες θα κινούνται μαθητές (παράδειγμα: Χαριλάου Τρικούπη, Κουτάβου, 28ης Οκτωβρίου, κτλ).

Πέρα από αυτό, υπάρχει μεγάλο θέμα με τα ποδήλατα, το οποίο είναι διττό: από τη μία οι ποδηλάτες που κινούνται μη σεβόμενοι φανάρια, πεζοδρόμια, κτλ κι από την άλλη, οδηγοί αυτοκινήτων που αγνοούν ότι όταν διασταυρώνονται με ποδηλατόδρομο έχουν πάντα προτεραιότητα οι ποδηλάτες. Τα ατυχήματα με ποδήλατα είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και κάποιες φορές οφείλονται ακόμη και σε κακοτεχνίες, άλλο μεγάλο θέμα που πρέπει να το δει άμεσα ο δήμος και οι υπηρεσίες του.

Πηγή: Εφημερίδα ΓΝΩΜΗ / Κική Ηπειρώτου