Άλλα 20 διόδια θέλει το ΤΑΙΠΕΔ στην Εγνατία Οδό… μεταξύ αυτών και στο Αρδάνιο

Στην πλάτη των φορολογούμενων προσπαθεί να κάνει πιο ελκυστική την Εγνατία Οδό το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να την ξεπουλήσει, με τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης να ξεκινούν τον Απρίλιο. Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του voria.gr, προτείνονται μεγάλες ανατροπές στο σύστημα διοδίων και στη λειτουργία της Εγνατίας Οδού, οι οποίες είναι συνέπεια των (παράλογων) απαιτήσεων ορισμένων υποψηφίων παραχωρησιούχων.

Εάν οι πιέσεις αποδειχθούν αποτελεσματικές, η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν γνωρίζοντες, δεν θα είναι οδικός άξονας με διόδια, αλλά διόδια με ενδιάμεσα τμήματα οδικού άξονα, αφού το ΤΑΙΠΕΔ, κατ΄απαίτηση κάποιων υποψηφίων (συνολικά είναι 20 κατασκευαστικές/τεχνικές και επενδυτικά κεφάλαια που θα συκροτηθούν σε 3-4 κοινοπραξίες) θέλει με νέα ΚΥΑ, να προστεθούν 20 αναλογικοί σταθμοί διοδίων στους 18 μετωπικούς που είτε λειτουργούν είτε είναι σε στάδιο διαγωνιστικής διαδικασίας και προς κατασκευή. Σύνολο, 38 (!) σταθμοί διοδίων στο δίκτυο της Εγνατίας Οδού, συμπεριλαμβανομένου και ενός στο Αρδάνιο του Έβρου.

Πάλι σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης, που πρέπει να υπογράψει, μαζί με τον υπ. Οικονομικών κ. Τσακαλώτο, ΚΥΑ, για να προχωρήσουν οι διαδικασίες προκήρυξης μελετών και έργων, πνέει τα μένεα.

Διαβάστε ακόμη  Στον Έβρο βρέθηκε σήμερα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας

Η ανατροπή αυτή σχετικά με τα διόδια έχει προξενήσει μεγάλη δυσαρέσκεια, γιατί αφενός το κόστος κίνησης στον αυτοκινητόδρομο θα αυξηθεί σημαντικά και, αφετέρου, γιατί το επιπλέον κόστος μελέτης και κατασκευής θα επιβαρυνθεί η Εγνατία Οδός Α.Ε. και το ελληνικό δημόσιο. Οι υποψήφιοι που επιμένουν στα επιπλέον πλευρικά και το ΤΑΙΠΕΔ, εννοείται, ζητούν να είναι έτοιμα έως τις αρχές του 2018, κάτι αδύνατον από πλευράς χρονικών περιθωρίων, αφού θα πρέπει να μελετηθούν, να αδειοδοτηθούν και να κατασκευαστούν μετά από την προκήρυξη διαγωνισμού/διαγωνισμών. Σε αυτό το διάστημα, το πολύ να προλάβει να ολοκληρωθεί η αδειοδότησή τους.

Όσο για το κόστος των μελετών, για αυτούς τους 20 επιπλέον σταθμούς, υπολογίζεται συνολικά κοντά στις 600.000 – 700. 000 ευρώ. Το κόστος κατασκευής, με κάποιο τρόπο, θα καταλήξει να επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο.