Αλλαγές στις άγονες γραμμές δρομολόγησε η περιπέτεια της Σαμοθράκης

Η ακτοπλοϊκή περιπέτεια της Σαμοθράκης τον Αύγουστο και οι παρενέργειές της, υποχρέωσαν την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας να προχωρήσει σε αλλαγές στο πλαίσιο των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας (άγονες) της ακτοπλοΐας.

Μεταξύ των μέτρων που ανακοίνωσε ο Υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης, για να αποφευχθούν στο μέλλον προβλήματα, όπως αυτά της Σαμοθράκης, είναι η ενίσχυση της σύνδεσης των απομακρυσμένων νησιών με το κέντρο και η αύξηση του ποσού της επιδότησης προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι αποτελεί προτεραιότητα η κάλυψη των απομακρυσμένων νησιών, πως αυξάνεται το ποσοστό επιδότησης στα 130 εκατομμύρια ευρώ και ότι θα υπάρξουν νέα ποιοτικότερα κριτήρια για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.

«Το νέο πλαίσιο δίνει κίνητρα για ποιοτικότερα και καλύτερα πλοία με προδιαγραφές καθώς η σημερινή κυβέρνηση στηρίζει εμπράκτως τη νησιωτική Ελλάδα με γενναίες χρηματοδοτήσεις»» ανέφερε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας είναι ανοιχτό σε νέα αιτήματα για νέες γραμμές και νέες δρομολογήσεις».

Διαβάστε ακόμη  Ζ. Μακρή: Ευνοϊκή ρύθμιση για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου των περιοχών που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας

Μέσα σε αυτό το χρηματοδοτικό πρόγραμμα, προσέθεσε, περιλαμβάνεται και ειδική πρόνοια για την ενσωμάτωση του αυξημένου κόστους στα νέα καύσιμα από 1/1/2020, στο πλαίσιο προσαρμογής στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα, χωρίς να επιβαρυνθεί ο ωφελούμενος νησιώτης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι η χρηματοδότηση των άγονων γραμμών που από φέτος είναι αναπτυξιακό έργο, εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), κάτι που δίνει τη δυνατότητα στο υπουργείο Ναυτιλίας να αξιοποιεί τους μη διατιθέμενους πόρους για την επαναπροκήρυξη γραμμών, την ικανοποίηση νέων αιτημάτων.

Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι οι νέες προκηρύξεις έχουν σαφή και ποιοτικότερα κριτήρια, κυρίως σε ό,τι αφορά στα πλοία της κατηγορίας Α’ (νεότερης ηλικίας πλοία).

Όπως είπε, για πρώτη φορά ενεργοποιείται η ρήτρα για «πλοίο αντικατάστασης» ως ποιοτικό κριτήριο επιλογής (bonus), για εκείνες τις προσφέρουσες εταιρίες που θα προβλέψουν την άμεση αντικατάσταση του πλοίου, ώστε να καλυφθεί το μεταφορικό έργο που έχουν αναλάβει, στις έκτακτες περιπτώσεις που αδυνατούν να το παρέχουν ως οφείλουν.