Ανατροπή με τα έργα αναβάθμισης του λιμένα Αλεξανδρούπολης

Τα δύο βασικά έργα αφορούσαν στη δημιουργία του διασυνδετηρίου οδικού άξονα που θα συνδέει τον λιμένα με την Εγνατία Οδό και στην εκβάθυνση του λιμένα, έτσι ώστε να προσεγγίζουν μεγαλύτερα σκάφη τη λεκάνη του

Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες που επικαλείται η ιστοσελίδα powergame.gr, τα δύο έργα αρχικά είχε αναλάβει αντί περίπου 24 εκατ. ευρώ η εταιρεία ΤΕΚΑΛ. Ωστόσο η ανταγωνίστρια Τεχνική Εταιρεία Χρ. Κωνσταντινίδης ΑΕ προσέφυγε στην ΕΑΔΗΣΥ και δικαιώθηκε στην προσφυγή της. Έτσι η εταιρεία απέσπασε το έργο της εκβάθυνσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης, ένα έργο το οποίο γνωρίζει καλά, αφού είχε πραγματοποιήσει ξανά στο παρελθόν το 2013. Τότε η εκβάθυνση του λιμένα έγινε με στόχο το λιμάνι να γίνει προσεγγίσιμο από τα μεγάλα μεταγωγικά πλοία των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ.

Η ΤΕΚΑΛ συνεχίζει το έργο της δημιουργίας της διασυνδετηρίου οδού μεταξύ λιμένα και Εγνατίας Οδού.

Τα έργα με μία ματιά

Τμήμα Α: Αποκατάσταση των βαθών (εκβάθυνση) στη λιμενολεκάνη και στο δίαυλο ναυσιπλοΐας του λιμένα, με απομάκρυνση των προσχώσεων που έχουν συσσωρευθεί από τα τέλη του 2015 έως σήμερα. Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 14.878.936,52 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α. ύψους 24%, ανερχόμενου σε 3.570.944,77 ευρώ). Τμήμα Β: Οδική σύνδεση του νέου εμπορικού προβλήτα του λιμένα Αλεξανδρούπολης με τη νέα Περιφερειακή Οδό που είναι ήδη υπό κατασκευή στο πλαίσιο της οποίας προβλέπεται η κατασκευή οδικού άξονα μήκους 1.500 μέτρων εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού. Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 4.193.944,20 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α. ύψους 24%, ανερχόμενου σε 1.006.546,61 ευρώ). Η κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού κλάδου είναι η άμεσης προτεραιότητας απαιτούμενη οδική υποδομή για την εκτροπή της εμπορικής κίνησης του λιμένα (που αυτή τη στιγμή εξυπηρετείται από το αστικό οδικό δίκτυο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο οχλήσεων) απ’ ευθείας προς την Εγνατία Οδό, δια μέσου του νέου, ανατολικού κλάδου της Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης. Με τις ανωτέρω επεμβάσεις, θα επιτευχθεί σημαντική αναβάθμιση των υποδομών του λιμένα, με την ταυτόχρονη βελτίωση των συνθηκών και της λειτουργικότητας για τους χρήστες του. Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης εκάστου Τμήματος, είναι κατά μέγιστο, για το ΤΜΗΜΑ Α: δεκαοκτώ μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης και για το ΤΜΗΜΑ Β: οκτώ μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Κάθε υποψήφιος δύναται να υποβάλει προσφορά για ένα ή για όλα τα τμήματα του έργου.

Διαβάστε ακόμη  Το Σουφλί πήρε "τ’ όπλο του": Συλλαλητήριο διαμαρτυρίας την Παρασκευή

Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένεται ν’ αποκτήσει έναν νέο ενδιαφερόμενο, πέρα από την Gastrade που λειτουργεί τον πλωτό σταθμό αεριοποίησης LNG (FSRU) στα ανοιχτά του λιμένα. Πρόκειται για τον όμιλο της Goldair Group ο οποίος, είναι ο δεύτερος φορέας παροχής υπηρεσιών logistics που ενδιαφέρεται για την απόκτηση χώρου στο λιμάνι.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρώτος είναι η HIG ενώ ενδιαφέρον έχει εκφράσει για την απόκτηση χώρων στο λιμάνι και η τσιμεντοβιομηχανία Τιτάν. Σημειώνεται ότι ο λιμένας Αλεξανδρούπολης διαθέτει τεράστια χερσαία έκταση κυρίως προς την ανατολική κατεύθυνση, ενώ η Goldair Group συμμετείχε και στο διαγωνισμό πώλησης του 67% του λιμένα, που τελικά ακυρώθηκε με παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.