Ανησυχία στο ΔΕΣΦΑ που βλέπει το FSRU της Αλεξανδρούπολης ανταγωνιστικό προς τη Ρεβυθούσα

Σκεπτικισμός επικρατεί στον ΔΕΣΦΑ σχετικά με την κινητικότητα γύρω από την ανάπτυξη του πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη.

Παρότι προχθες υπεγράφη η συμφωνία συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Gastrade, εντούτοις στις τάξεις του διαχειριστή του συστήματος του φυσικού αερίου το συγκεκριμένο έργο αντιμετωπίζεται ως ανταγωνιστικό κυρίως απέναντι στη Ρεβυθούσα, αναφέρει το mikrometoxos.gr.

Η ζήτηση δεν είναι μεγάλη;

Το σκεπτικό των ανθρώπων του ΔΕΣΦΑ έχει ως εξής: Μέχρι τον Ιούνιο, δηλαδή σε περίπου 10 μήνες από σήμερα θα είναι έτοιμη η μεγάλη αναβάθμιση της Ρεβυθούσας ύψους 45 εκ. ευρώ η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή της 3ης δεξαμενής, την αύξηση της παροχετευτικής ιικανότητας, την επέκταση των λιμενικών υποδομών για την υποδοχή μεγαλύτερων πλοίων ως 260 χιλ. κυβικά από 140 χιλ. σήμερα κλπ.

Εντούτοις με βάση τα σημερινά δεδομένα για τη ζήτηση, με την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης, η χρησιμοποίηση του σταθμού της Ρεβυθούσας θα είναι μόλις στο 20%. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι οποιαδήποτε περαιτέρω αύξηση της ζήτησης θα μπορεί με άνεση να καλυφθεί από τη Ρεβυθούσα και ότι δεν υπάρχει καθόλου χώρος στην εσωτερική αγορά για δεύτερο σταθμό LNG.

Όμως και για τις εξαγωγές προς τη Βουλγαρία, όπως εξηγούν πηγές του ΔΕΣΦΑ υπάρχουν ακόμη ανοιχτά ζητήματα. Καταρχάς απαιτείται η αναβάθμιση του σταθμού στο Σιδηρόκαστρο, αφού δεν υπάρχει επαρκής μη δεσμευμένη χωρητικότητα. Η αναβάθμιση του μετρητικού σταθμού και η υλοποίηση της ανάστροφης φυσικής ροής βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ωστόσο οι εξαγωγές δεν εξαρτώνται μόνο από τον ελληνικό μετρητικό σταθμό. Είτε οι εξαγωγές γίνουν από τη Ρεβυθούσα είτε από την Αλεξανδρούπολη, θα χρειαστεί να γίνουν περαιτέρω εργασίες και αναβαθμίσεις στο εσωτερικό δίκτυο της Βουλγαρία, το οποίο είναι κορεσμένο και καλύπτεται πλήρως από τις ροές του ρωσικού φυσικού αερίου από αγωγούς.

Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, όπως αναφέρουν πηγές του ΔΕΣΦΑ – έστω και εάν αυτή τη στιγμή επισήμως δεν έχει τεθεί θέμα – δεν υπάρχει περίπτωση ο σταθμός της Αλεξανδρούπολης να ενταχθεί στο ΕΣΦΑ ή να καλυφθούν από τα κόστη του ΕΣΦΑ τα κόστη κατασκευής και λειτουργίας του πρότζεκτ, το οποίο βεβαίως είναι και παραμένει ιδιωτικό.