Απαλλάσσεται από καταβολή τέλους στον ΟΛΑ όποιος επενδύσει στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης ;

Στα τέλη Οκτώβρη αναμένεται να λάβει το Υπουργείο Ναυτιλίας την επικαιροποίηση της μελέτης για το βέλτιστο τρόπο αξιοποίησης των 10 λιμανιών που ετοιμάζει η Ernst & Young, ο σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για τις λιμενικές υποδομές. Προσπαθώντας να καταστήσει μάλιστα τα περιφερειακά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου κι αυτού της Αλεξανδρούπολης, ακόμη πιο ελκυστικά προς τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, πληροφορίες αναφέρουν πως δρομολογείται η κατάργηση του ανταποδοτικού τέλους που προβλέπεται να αποδίδουν υπέρ του οικείου οργανισμού λιμένος οι επενδυτές.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η θέσπιση του ανταποδοτικού τέλους από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε λογική, δεδομένου ότι ο νόμος που ψηφίστηκε τον περασμένο Φεβρουάριο προβλέπει ότι μπορεί να υπερβαίνει το 5% των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων του παραχωρησιούχου, εφόσον τεκμηριώνεται αντικειμενικά ότι διακυβεύεται η βιωσιμότητα του οικείου οργανισμού λιμένος.

Σημειώνεται, πάντως, πως όπως είχε δηλώσει τον περασμένο Φεβρουάριο για το θέμα ο τέως πρόεδρος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας, ο ιδιώτης θα γνώριζε από πριν το ποσοστό που θα πρέπει να αποδίδει στον Οργανισμό, από τον τζίρο του, το οποίο ποσοστό θα προκύπτει μέσα από τη μελέτη βιωσιμότητας που κάθε φορά θα εκπονείται. Το ποσό αυτό θα μοιράζεται, δίκαια, κατά τον κ. Δούκα, στο κράτος και στον Οργανισμό Λιμένα, ώστε να επιτελεί κι αυτός το ρόλο του, όπως είχε αναφέρει.

Αναφορικά με το μοντέλο αξιοποίησης που θα επιλεγεί για το λιμένα Αλεξανδρούπολης, από την κυβέρνηση  διαρρέεται πως το ανταποδοτικό τέλος και  η μέθοδος των παραχωρήσεων επιμέρους δραστηριοτήτων, στην οποία κατέληξε η προηγούμενη κυβέρνηση, λειτουργεί αποτρεπτικά για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών καθώς έχει προκαλέσει σύγχυση σε υποψήφιους επενδυτές!

Όπως αναφέρουν πηγές του economistas.gr, εάν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για παράδειγμα, παραχωρηθεί ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων –στον οποίο εστιάζεται το ενδιαφέρον των επενδυτών– το πιθανότερο είναι οι υπόλοιπες χρήσεις που θα παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο να είναι ελλειμματικές, με αποτέλεσμα να διακυβεύεται η βιωσιμότητα του οργανισμού λιμένος.

Ως εκ τούτου, ο επενδυτής θα πρέπει να καταβάλλει στον οργανισμό ανταποδοτικό τέλος πάνω από 5%, το οποίο καθορίζεται με απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας.