Από το Νοέμβριο του 2018 είναι πεσμένη η γέφυρα στην περιοχή του παλιού νοσοκομείου της Καβάλας, μία υπόθεση που συνοδεύτηκε από τεράστιες καθυστερήσεις και αποποίηση ευθυνών από τους τοπικούς άρχοντες, ως είθισται να συμβαίνει στην Ελλάδα.

Ο νέος Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Αλέξης Πολίτης, όπως διαβάζουμε στο k-tipos.gr, με επείγουσα επιστολή προς την εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ζήτησε να ενημερωθεί μεταξύ άλλων και για την πορεία της μελέτης αποκατάστασης της ζημιάς στην γέφυρα της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, με εγκεκριμένο προϋπολογισμό 831.080€.

Θα μπορούσε, βεβαίως, να ρωτήσει και τον Περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο, ο οποίος, δύο χρόνια μετά την πτώση της γέφυρας, κι ενώ δεν είχε προχωρήσει τίποτα όσον αφορά την αποκατάστασή της, είχε βρεθεί στο στόχαστρο στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, που είχαν καταγγείλει ανοιχτά ότι «αυτοδιοικητικοί παράγοντες της Νέας Δημοκρατίας και η τοπική ΝΟΔΕ δεν άφησαν τη γέφυρα να φτιαχτεί από την τότε Κυβέρνηση για να μην το «χρεωθεί» πολιτικά ενόψει των εκλογών».

Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ, τον Νοέμβριο του 2020, δόθηκε λεπτομερής καταγραφή των γεγονότων που αφορούν στην «πεσμένη» γέφυρα του παλιού νοσοκομείου με αναφορές και παραδείγματα σε άλλες γέφυρες ανά την Ελλάδα που «έπεσαν» επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ξανά «σηκώθηκαν» μέσα σε μόλις λίγους μήνες.

Ο πρώην Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ από το fonirodopis.gr, αναφέρθηκε σε περιπτώσεις αντίστοιχων έργων υποδομής που κατέρρευσαν και τα οποία αποκαταστάθηκαν επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, σε χρόνο dt. Δυστυχώς για την πόλη και τους κατοίκους της ο κύριος Μέτιος, η κυρία Τσανάκα και η τοπική ΝΟΔΕ αρνήθηκαν τη βοήθεια της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ «για να μην μπει το έργο αποκατάστασης στο προεκλογικό πρόγραμμά του»! Εν ολίγοις, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι αν δεν είχαν μπλοκάρει την εξέλιξη του έργου οι «γαλάζιοι» αυτοδιοικητικοί, η Καβάλα θα μπορούσε σε λίγους μήνες να έχει και πάλι γέφυρα.

Η Κατερίνα Νοτοπούλου, πρώην Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης υπενθύμισε τη σειρά των γεγονότων μετά την κατάρρευση τμήματος της γέφυρας και την άμεση ανταπόκριση της τότε Κυβέρνησης, αλλά και την τελική απροθυμία των τοπικών γαλάζιων αυτοδιοικητικών, με αποτέλεσμα μέχρι και σήμερα η γέφυρα να παραμένει ένα-κακώς εννοούμενο- αξιοθέατο.

Ο Νίκος Παππάς, τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε τη συνολική εικόνα που επιδεικνύει η Κυβέρνηση της ΝΔ στα έργα υποδομής και την γενικευμένη μικροκομματική τακτική που ακολουθεί σε όλους τους τομείς.

Η προσπάθεια απάντησης Μέτιου

Με αφορμή τις παραπάνω δηλώσεις ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος εξέδωσε ανακοίνωση, επιχειρώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και επιρρίπτοντας ευθύνες :

Διαβάστε ακόμη  Ένα παραμύθι του Βασίλη Κάργα, για την όμορφη πλευρά της ζωής

«Στις 9 Νοεμβρίου 2018 τμήμα της γέφυρας στην πόλη της Καβάλας κατέρρευσε.

Στις 15 Νοεμβρίου 2018 απέστειλα αίτημα προς την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ (Αρ. Πρωτ. 4955/15-11-18) για να αναλάβει τη διενέργεια μελετών στατικής επάρκειας και αποκατάστασης της γέφυρας.

Στις 21 Νοεμβρίου 2018,με επιστολή μου στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη (Αρ. Πρωτ. 5069/22-11-18)ζήτησα την παρέμβασή του στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για να προχωρήσει το θέμα της γέφυρας.

Στις 22 Μαρτίου 2019, πάνω από 4 μήνες αργότερα, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ απάντησε ότι δέχεται να αναλάβει την εκπόνηση των μελετών (Αρ. Πρωτ. 70386/22-03-19). Αυτή προφανώς ήταν η άμεση ανταπόκριση από την πλευρά της προηγούμενης κυβέρνησης, όπως ισχυρίζονται τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.

Στις 29 Μαρτίου 2019,εγκρίθηκε από το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης η χρηματοδότηση του έργου «Μελέτη Αποκατάστασης Γέφυρας Παλαιού Νοσοκομείου Καβάλας» με αριθμό πράξης «Μ.Π 03100000» συνολικού προϋπολογισμού 831.080 ευρώ.

Στις 18 Απριλίου 2019, το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, με την Αρ. 40/2019 απόφασή του, ενέκρινε ομόφωνα το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.

Στις 4 Ιουλίου 2019 ήρθε η σχετική έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο (Αρ. Πρωτ: 37267/04-07-19), η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.

Στις 5 Ιουλίου 2019 καλέσαμε την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ(Αρ. Πρωτ: 2663/05-07-19) για την υπογραφή της σύμβασης.

Η τότε διοίκηση της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ δήλωσε αδυναμία υπογραφής, λόγω των βουλευτικών εκλογών. Νέα διοίκηση ορίστηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2019.

Στις 3 Οκτωβρίου 2019 υπογράφηκε η προγραμματική σύμβαση  μεταξύ της Περιφέρειας ΑΜΘ και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.

Σε όλες τις παραπάνω διαδικασίες, η Περιφέρεια ακολούθησε το νόμο 4412 που ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2016 (νόμος Σπίρτζη).

Η Περιφέρεια απευθύνθηκε στο ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας για να κάνει πραγματογνωμοσύνη, προκειμένου να γίνουν γνωστά σε όλους τα αίτια πτώσης της γέφυρας.

Θλιβερή εντύπωση προκάλεσαν οι υπόνοιες του πρώην Υπουργού και πρώην Προέδρου του ΤΕΕ κ. Σπίρτζη για το ρόλο των ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Βγήκαμε μπροστά στο πρόβλημα και δε διστάσαμε ούτε στιγμή να αναλάβουμε ενεργό ρόλο στην αντιμετώπιση του θέματος.

Δεν επιλέξαμε να κρυφτούμε σε ανέξοδες και ανώφελες συζητήσεις που έγιναν για το ποιος είχε την ευθύνη και την αρμοδιότητα της γέφυρας.

Σήμερα, σύμφωνα με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, η οποία έχει και την ευθύνη για το έργο, η διαδικασία εκπόνησης των μελετών είναι σε εξέλιξη και θα υπάρξουν ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα».