Από 2020 και βλέπουμε … για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων

Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, τόσο προεκλογικά, όσο και μετεκλογικά, προβάλλει ως ύψιστης σημασίας στόχο την προσέλκυση επενδύσεων, στο θέμα της αξιοποίησης, με όποιον τρόπο τελικώς αποφασίσει, των 10 περιφερειακών λιμένων, φαίνεται πως θα απαιτηθεί κι άλλος χρόνος.

Όπως γράφει το insider.gr, η νέα καθυστέρηση στην αξιοποίηση των λιμανιών, συμπεριλαμβανομένου αυτού της Αλεξανδρούπολης, από το ΤΑΙΠΕΔ, θεωρείται ως δεδομένη, καθώς η κυβέρνηση ΝΔ δεν συμφωνεί με τη μέθοδο των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων σε ιδιώτες που είχε επιλέξει η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να αλλάξει και ο σχετικός νόμος που ψηφίστηκε πριν από λίγους μήνες από τη Βουλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση προκρίνει την πλήρη αποκρατικοποίηση τουλάχιστον ορισμένων από τους 10 λιμένες. Έτσι σε κάποια από τα λιμάνια που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου) θα επιλεγεί η λύση της πώλησης των μετοχών των Οργανισμών Λιμένων τους με αντάλλαγμα χρήματα και επενδύσεις, κατά τα πρότυπα του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε ακόμη  Ευαισθησίες της ΕΛΑΣ, μετά τη δολοφονία της Κυριακής…

Αυτό που δεν φαίνεται να αλλάζει, πάντως, είναι τα πρώτα λιμάνια που θα οδεύσουν προς αξιοποίηση το οποία είναι αυτά της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Και αυτό γιατί για το μεν λιμάνι της Αλεξανδρούπολης φαίνεται ότι το ενδιαφέρον θα είναι μεγάλο ειδικά στις επενδύσεις του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ μπορούν να υπάρξουν και συνέργειες με την Καβάλα καθώς υπάρχει η σκέψη να αξιοποιηθεί το σχεδόν υπό εξάντληση υποθαλάσσιο κοίτασμα φυσικού αερίου της νοτίου Καβάλας ως υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου (UGS). Σε δεύτερη φάση εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν τα λιμάνια Κέρκυρας, Βόλου και Ελευσίνα.