ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Αμαρτωλή και πολύ παλιά ιστορία η υπόθεση των διοδίων στην Εγνατία Οδό

Μία σειρά από έγγραφα και αποφάσεις, που αποδεικνύουν περίτρανα ότι η υπόθεση της δημιουργίας δεκάδων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, συμπεριλαμβανομένου αυτού στο Αρδάνιο, που τόσο «σοκ» προκάλεσε σε ορισμένους, είχε αποφασιστεί πριν από πολλά χρόνια, φέρνει σήμερα στο φως το alexpoli.gr. Τα διόδια που υλοποιούνται σήμερα έχουν υπογραφές και ονόματα…δεν ήρθαν από το πουθενά. Κάποιοι όμως δηλώνουν σήμερα ότι εξεπλάγησαν καθώς είτε δε γνώριζαν τι μας έρχεται… είτε γνώριζαν και παρουσίασαν ξαφνικά “κενά μνήμης”.

Μιλάμε για μία περίοδο κατά την οποία όροι όπως «τρόικα», «μνημόνια», ακόμη και «κρίση» ήταν άγνωστες έννοιες για την Ελλάδα. Οι πρώτες αποφάσεις πάρθηκαν το 2000, επί κυβέρνησης Σημίτη, την εποχή των «παχιών αγελάδων» για τη χώρα, της τόσο μεγάλης, αν και επίπλαστης οικονομικής άνεσης, που ίσως η τσέπη του Έλληνα να άντεχε ακόμη περισσότερους σταθμούς διοδίων, από όσους αποφασίστηκαν τότε.

Το έγγραφο, με υπογραφή Λαλιώτη, από το… μακρινό 2000, είναι ενδεικτικότατο:

 

Πολύς λόγος έχει γίνει και για το «ξεπούλημα» της δημόσιας περιουσίας, της Εγνατίας Οδού εν προκειμένω, από τη σημερινή κυβέρνηση. Αναφορά στο θέμα του «ξεπουλήματος» της δημόσιας περιουσίας έκανε την Κυριακή, από την Αλεξανδρούπολη και η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Φώφη Γεννηματά.
Πάμε λοιπόν στο 2010, εποχή διακυβέρνησης της χώρας από τον Γιώργο Παπανδρέου και το ΠΑΣΟΚ.

Στο άρθρο 48 του Νόμου 3871/2010, αναφέρεται ρητά ότι η «η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων (Δ.Ε.Α.) δύναται να αποφασίζει την αξιοποίηση, συμπεριλαμβανομένης και της μεταβίβασης, περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου, εφαρμοζομένων αναλογικά των διατάξεων του ν. 3049/2002. Επίσης, το Δημόσιο, μετά από σχετική απόφαση της Δ.Ε.Α., δύναται να ιδρύει ημεδαπές εταιρίες είτε ως μόνος μέτοχος ή εταίρος είτε από κοινού με οποιαδήποτε νομικά πρόσωπα, οι οποίες θα δύνανται να προβαίνουν στην απόκτηση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου. Στην έννοια του περιουσιακού στοιχείου περιλαμβάνονται ιδίως κινητά ή ακίνητα πράγματα, κάθε είδους εμπράγματα, ενοχικά ή εν γένει περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, δικαιώματα διαχείρισης και εκμετάλλευσης, κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα, άυλα δικαιώματα, όπως ενδεικτικά βιομηχανικής ιδιοκτησίας και πνευματικά δικαιώματα».

Επόμενο ντοκουμέντο, από τον Οκτώβριο του 2011, τότε που οι υπουργοί Βενιζέλος, Χρυσοχοϊδης, Παπακωνσταντίνου, Ραγκούσης, Κουτρουμάνης, Γερουλάνος υπέγραψαν την απόφαση με την οποία μεταβιβάζονται και περιέρχονται χωρίς αντάλλαγμα στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» (ΤΑΙΠΕΔ), κατά πλήρη κυριότητα λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμοι, μεταξύ των οποίων και η Εγνατία Οδός, που «ανήκουν στην κυριότητα του Δημοσίου και περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 − 2015».

Διαβάστε ακόμη  Αλεξανδρούπολη: Κινητοποίηση φοιτητών κατά του νόμου Πιερρακάκη

Η απόφαση αυτή συμπληρώθηκε με νέα υπουργική απόφαση στις 10/8/2012, κατά της οποίας, τον Σεπτέμβριο του 2012, ο σύλλογος εργαζομένων της Εγνατίας Οδού, προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωσή της. Με την απόφαση αυτή «μεταβιβάζονται, χωρίς αντάλλαγμα, στο ΤΑΙΠΕΔ τα δικαιώματα της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου «Εγνατία Οδός», των παροδίων αυτού εκτάσεων, δύο καθέτων προς τον εν λόγω αυτοκινητόδρομο οδικών αξόνων και του «Κάθετου ʼξονα Α/Κ Χαλάστρας – Μεθοριακού Σταθμού Ευζώνων», μαζί με τα δικαιώματα : α) επιβολής και εισπράξεως διοδίων τελών για τη χρήση του αυτοκινητόδρομου και των καθέτων αξόνων, β) εκμεταλλεύσεως των υπαρχόντων και μελλοντικών «Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών», γ) κάθε νομίμου χρήσεως και εκμεταλλεύσεως του αυτοκινητόδρομου, των καθέτων αξόνων και των παροδίων αυτών εκτάσεων κατά τη διάρκεια συμβάσεως παραχωρήσεως σε τρίτο, την οποία πρόκειται να συνάψει η εταιρεία ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε. Τέλος, μεταβιβάζονται και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά δικαιώματα της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» και του Ελληνικού Δημοσίου που συνδέονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες και τις παρόδιες εκτάσεις αυτών». Το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή των εργαζομένων και δεν ακύρωσε την απόφαση.

Ακολούθησε τον Οκτώβριο του 2014 η απόφαση Χαρδούβελη-Χρυσοχοϊδη για τον καθορισμό των τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό, σε 8 σταθμούς διοδίων.

 

 

Δεν πέρασε ένας μήνας και η απόφαση του Οκτωβρίου του 2014 τροποποιήθηκε ώστε να περιλαμβάνει πλέον επιβολή διοδίων σε 18 σταθμούς, συμπεριλαμβανομένου του Αρδανίου.

 

Κατεβάστε τα pdf των αποφάσεων εδώ και εδώ

 

Είναι αρκετά ξεκάθαρο λοιπόν ποιοι εμπνεύστηκαν τα διόδια αυτά… και ποιοι φρόντισαν ώστε να πρέπει οπωσδήποτε να υλοποιηθούν. Το παρελθόν όμως δεν διαγράφεται και τα παραπάνω έγγραφα φέρουν υπογραφές και ονόματα συγκεκριμένων πολιτικών χώρων, που σήμερα ξαφνικά προσπαθούν να φορέσουν τον μανδύα του καθαρού και αθώου. Μεγάλα είναι επίσης τα ερωτηματικά για την έλλειψη οποιασδήποτε αντίδρασης τα προηγούμενα χρόνια από τους αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Οι αποφάσεις αυτές δημοσιεύονταν στην εφημερίδα της κυβερνήσεως… Από το 2000 έως το 2017… πριν μερικές εβδομάδες… δεν μπορούμε να ανακαλέσουμε στη μνήμη μας καμία έντονη αντίδραση στην περιοχή μας για το θέμα.