Αποκάλυψη: Τα δίκτυα μαύρης προπαγάνδας της Ν.Δ. στα social media

Μια πρώτη ακτινογραφία ενός μηχανισμού προπαγάνδας που εδώ και χρόνια βρίσκεται στην υπηρεσία της Ν.Δ, για να διαδίδει κυρίως την πολεμική κατά του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

Ηδιαφάνεια και η δημοσιότητα στην αντιπαράθεση για τα πολιτικά πράγματα της χώρας είναι εγγενές στοιχείο της δημοκρατίας και, βεβαίως, συνθήκη που διαφυλάσσει και κατοχυρώνει και το Σύνταγμά μας.

Σήμερα, σε μια συγκυρία όπου πανικόβλητα κυβερνητικά κέντρα επιχειρούν να κρύψουν και να κρυφτούν σε κάθε είδους “απόρρητα”, η Αυγή, ακριβώς επειδή αναγνωρίζει και τιμά την θεμελιώδη για την δημοκρατία μας διαφάνεια και επώνυμη υπευθυνότητα, παρουσιάζει μια πρώτη ακτινογραφία ενός μηχανισμού προπαγάνδας που εδώ και χρόνια βρίσκεται στην υπηρεσία του κυβερνώντος κόμματος. Έναν μηχανισμό που σχεδιάστηκε για να διαδίδει, και να μεγεθύνει τεχνηέντως την διάδοση, όχι μόνο θέσεων του κυβερνώντος κόμματος, αλλά κυρίως την πολεμική (κάποτε και ύβρεις, που φτάνουν μέχρι τη συστηματική δολοφονία χαρακτήρων, ή τις δικές του «αλήθειες») που αρμόζει στο ήθος και στο ύφος των στελεχών του μηχανισμού αυτού κατά των προσώπων και των θέσεων κυρίως του Σύριζα.

Ετούτη τη στιγμή, δεν μεμφόμαστε τον μηχανισμό αυτό για κάτι το παράνομο. Αποκαλύπτουμε όμως τους τρόπους και τα πρόσωπα που οργανωμένα, συστηματικά και αδίστακτα επιχειρούν να διαμορφώνουν ένα συγκεκριμένο κλίμα μέσω του διαδικτύου. Όλα όσα αποκαλύπτουμε προέρχονται από δημόσια προσβάσιμες πηγές. Τα ονόματα και οι λογαριασμοί κοινωνικών δικτύων που αναφέρουμε αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο από τα ίδια τα πρόσωπα στα οποία αναφέρονται.

Η Αυγή, τιμώντας το θάρρος της δημόσιας παρουσίας τους, ερεύνησε στο βάθος του αναγκαίου χρόνου τα χαρακτηριστικά της δημόσιας αυτής παρουσίας και τα παρουσιάζει ως συμβολή στο να λέγονται τα πράγματα με το όνομά τους και να εμφανίζονται τα πρόσωπα με τα ονόματα με τα οποία τα ίδια επέλεξαν να μετέχουν στον δημόσιο λόγο.

Παράλληλα, με την έρευνά μας συμβάλουμε επίσης στην αποκάλυψη ενός, σκοτεινού τελικά ως προς την φύση του, μηχανισμού δημιουργίας ψευδών εντυπώσεων στην κοινή γνώμη. 

Ο μηχανισμός αυτός είναι γνωστός στα μέλη της ως «Υπόγα».

Δεν ανήκει στην Αυγή η ονομασία αυτή. Όπως θα δούμε παρακάτω, την επωνυμία αυτή, ακριβολογώντας ευρηματικά, επέλεξαν να χρησιμοποιούν τα ίδια τα μέλη της. Η σημερινή δημοσίευση είναι το πρώτο μέρος μιας ευρύτερης έρευνας της Αυγής στα σκοτεινά βάθη της «Υπόγας».

Η «Υπόγα» του Συνεδρίου της ΝΔ

Μια μέρα μετά την αποκάλυψη της ΑΥΓΗΣ για τις χρυσές δουλειές του ιδιοκτήτη της Opinion Poll με το Δημόσιο, η δημοσκοπική εταιρεία παρουσίασε νέα έρευνά της. Η έρευνα δημοσιεύθηκε στις 06.45 το πρωί στην ιστοσελίδα mononews.gr.

Στις 10.37 της ίδιας ημέρας, η ιστοσελίδα Ellada24.gr αναδημοσίευσε την έρευνα.

Στις 11.04, η «Ομάδα» του Ellada24 είχε ετοιμάσει και προωθητικό video, το οποίο ανήρτησε στο Twitter. Το ανήρτησε μάλιστα μέσω του λογαριασμού της στο Twitter Ads, δηλαδή ως πληρωμένη διαφήμιση.

Στις 11.09, ο πασίγνωστος χρήστης του Twitter @GeorghyZhukov (με 22,7 χιλιάδες ακολούθους) δημοσίευσε το video του Ellada24. Σχεδόν αμέσως, δεκάδες χρήστες έκαναν retweet (αναδημοσίευσαν) το βίντεο μέσω του @GeorghyZhukov. Ανάμεσά τους, συναντά κανείς τους εξής «απλούς χρήστες» του κοινωνικού δικτύου:

  • @elenasagiadinou (elenasagiadinou)
  • @Johnnyhoston_2 (JohnnyHoston)
  • @AnAthenianToLDN (Leonidas ToEat)
  • @Greek_praitor (Πραιτωριανός)
  • @peristeraRa (peristeraRa.)
  • @klarinodoctor (ΚΛΑΡΙΝΟΓΙΑΤΡΟΣ)
  • @VarouxiLou (Βαρουξή Λουκία)
  • @myrtozax (Zaxariadou Martha)
  • @MisanthropaxR (Misanthropax_remana)

Για να κατανοήσουμε το συνδετικό ιστό όλων των παραπάνω, θα πρέπει να γυρίσουμε λίγο πίσω στον χρόνο.

Στις 7 Μαΐου 2022, στον χώρο Metropolitan Expo, έλαβε χώρα ένα «know us better event» (συνάντηση γνωριμίας), με διοργανωτή το στέλεχος της ΝΔ και δραστήριο χρήστη του Twitter Νίκο Σωτηρόπουλο (@NIKSOTIROPOYLOS). Συμμετείχαν 30 άτομα, τα οποία σύμφωνα με μία από τις συμμετέχουσες, αυτοαποκαλούνται μέλη μιας κάποιας «Υπόγας». 

Το ενδιαφέρον εδώ είναι τι άλλο ελάμβανε χώρα την ίδια στιγμή, στο ίδιο μέρος: Το 14ο Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας.

Δηλαδή: ένα στέλεχος της ΝΔ διοργάνωσε κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου του κυβερνώντος κόμματος συνάντηση γνωριμίας με 30 άτομα της (αποκαλούμενης από τους ίδιους τους συμμετέχοντες) «Yπόγας».

Ας δούμε λοιπόν τι είδους «Υπόγας» προΐσταται ο κ. Σωτηρόπουλος.

Τον Μάιο του 2019, το documento δημοσίευσε φωτογραφία (screenshot) από μια κλειστή ομάδα του Twitter, η οποία ονομάζονταν «ΑΝΤΙΣΥΡΙΖΑ TEAM 4».

Στη φωτογραφία – η γνησιότητα της οποίας ουδέποτε διαψεύστηκε – ο κ. Σωτηρόπουλος φέρεται να δίνει οδηγίες στα μέλη της Ομάδας να επιτεθούν στον δημοσιογράφο Κώστα Βαξεβάνη (τον οποίο χαρακτηρίζει ως «πίθηκα») και να διαδώσουν άρθρο που ασκούσε κριτική στη Ρένα Δούρου.

Στην εν λόγω ανάρτηση, δεν φαίνεται ποιοι άλλοι είναι μέλη της Ομάδας, πέραν του επιχειρηματία και υποψηφίου με τη ΝΔ το 2015, Αλφρέντο Σαλτιέλ (@AlfredoSaltiel), καθώς και ενός ανώνυμου λογαριασμού (@klaftamana), ο οποίος έχει απενεργοποιηθεί πλέον γιατί παραβίασε τους κανόνες χρήσης του Twitter.

Μολαταύτα, υφίσταται πληθώρα δημόσιων στοιχείων που μας επιτρέπει να συνάγουμε ποιοι άλλοι συνεργάζονται διαδικτυακά με την «Υπόγα» ή «ΑΝΤΙΣΥΡΙΖΑ TEAM» του κ. Σωτηρόπουλου.

Καταρχάς ας δούμε ποιοι συμμετείχαν στη συνάντηση γνωριμίας: Μεταξύ άλλων, επιβεβαίωσαν σε δημόσια ανάρτηση την συμμετοχή τους οι εξής:

–          Η φαρμακοποιός και στέλεχος της ΝΔ Λουκία Βαρουξή (@VarouxiLou), την οποία είδαμε παραπάνω ως «απλό χρήστη» του Μέσου.

–          Η τηλεπερσόνα Άννα Μαρία Λογοθέτη, η οποία λίγες μέρες αφού γνωρίστηκε με τα υπόλοιπα μέλη της «Υπόγας», άνοιξε λογαριασμό στο twitter (@AMLogotheti),  αποκτώντας μεγάλο αριθμό ακολούθων (5.000), καθώς ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα. Έχει δημοσιεύσει σε 4 μόλις μήνες 11.200 tweets, δηλαδή περίπου 112 (!) tweets ανά εργάσιμη (sic) ημέρα.

–          O Γιώργος Βλαχάκης, στέλεχος της ΝΔ και συνεργάτης του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

–          Και η Ελίζα Νεοφύτου, μουσειολόγος, στέλεχος της ΝΔ Περιστερίου και από τον Ιούνιο του 2022 υπάλληλος του Δήμου Αθηναίων.

Εκτός από αυτούς, υπήρξαν και άλλα μέλη της «Υπόγας» τα οποία δεν προσεκλήθησαν. Ένας πρώην δημοσιογράφος και νυν brand manager εστιατορίων, ο οποίος στο Twitter γράφει υπό τον λογαριασμό @kidon_W, αλλά και η αρχιτεκτόνισσα – πρώην εκδότρια θεματικού περιοδικού Μαρία Κιτσίκη (@mkitsiki) διαμαρτυρήθηκαν ότι δεν τους ήρθε ποτέ πρόσκληση για το event – και έλαβαν διαβεβαιώσεις ότι την επόμενη φορά θα προσκληθούν.

Μάλιστα, στην περίπτωση της κ. Κιτσίκη, συνέβη το εξής ευτράπελο: ο κ. Σωτηρόπουλος απέστειλε πρόσκληση, αλλά σε λάθος λογαριασμό – σε ένα account της κ. Κιτσίκη που το Facebook είχε κατεβάσει, λόγω ρατσιστικού περιεχομένου!  

Πώς λειτουργεί ο μηχανισμός της προπαγάνδας

Μία από τις πιο κλασικές μεθόδους προπαγάνδας των οργανωμένων ομάδων στο Twitter, είναι αυτή των Twitter Storms («Καταιγίδες του Twitter»). Στις δράσεις αυτές, πολλοί χρήστες δημοσιεύουν απανωτά tweets με το ίδιο hashtag, προκειμένου αυτό να ανέβει ψηλά στα «δημοφιλή» του κοινωνικού δικτύου.

Στις 20 Φεβρουαρίου 2021 η κυβέρνηση Μητσοτάκη βρισκόταν σε δύσκολη θέση. Ο Λιγνάδης έχει παραιτηθεί από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, ενώ η αρμόδια Υπουργός κ. Μενδώνη είχε μόλις δώσει μια συνέντευξη τύπου, προσπαθώντας να δικαιολογήσει την έως τότε προστασία του εκλεκτού της κυβέρνησης και πλέον καταδικασμένου βιαστή.

Στις 17.49, ένας από τους προαναφερθέντες «απλούς χρήστες» του Twitter, ο Λ.Χ., ο οποίος διατηρεί τον λογαριασμό @AnAthenianToLDN (Leonidas ToEat), αναδημοσιεύει ένα ανυπόγραφο άρθρο της ιστοσελίδας tomanifesto.gr, το οποίο τιτλοφορείται «Ο ψευτοτσίπρας, οι άθλοι του και η αντιπολίτευση βούρκος!».

Διαβάστε ακόμη  Πάρκο Ανεξαρτησίας: Μία απαράδεκτη εικόνα που προκαλεί τα εύλογα παράπονα γονέων

«Τι Τσίπρας – τι ψεύτης. Το ίδιο πράγμα. Ψέματα συνέχεια, ασταμάτητα. Για τα πάντα!» σχολιάζει ο Λ.Χ. – και προσθέτει το hashtag #Συριζα_βουρκος.

Εντός των επόμενων 10 λεπτών, έχουν υιοθετήσει το hashtag οι:

  • @GeorghyZhukov
  • @NIKSOTIROPOYLOS (Νίκος Σωτηρόπουλος)
  • @Harhalas (George Lee)
  • @theliberal82 (Libertarian)

Αλλά και ο Σερραίος οπαδός του Μητσοτάκη και του… Μουσολίνι, ο οποίος χειρίζεται τον λογαριασμό @Matzyian (IVAN – STAND WITH UKRAINE). 

υπόγα νδ
Οι διαδικτυακοί υποστηρικτές του Μητσοτάκη δεν κρύβουν την ακροδεξιά τους ιδεολογία

Επιπλέον, στο Twitter Storm συμμετείχαν και τα εξής επώνυμα μέλη ή στελέχη της ΝΔ:

–          Γιάννης Βαμνιές (ΔΑΠ Οδοντιατρικής – ΕΚΠΑ)

–          Ευάγγελος Σουσουρογιάννης (Μέλος Εκτελεστικού Γραφείου ΟΝΝΕΔ)

–          Γιώργος Μανόπουλος (Πρόεδρος ΟΝΝΕΔ Βοιωτίας)

–          Γιώργος Στρατηγέλης (Πρόεδρος ΟΝΝΕΔ Λέσβου)

–          Κωνσταντίνος Στραβογιάννης (Φοιτητής – ΟΝΝΕΔ Πιερίας)

–          Μένιος Κορομηλάς (Οργανωτικός Γραμματέας Αυτοδιοίκησης & Διαχείρισης Κρίσεων στη ΝΔ)

–          Ρωμανός Ζερβός (ΔΑΠ Οδοντιατρικής)

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι οι μηχανισμοί της ΝΔ έχουν διαρκείς και ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας με την «Υπόγα» του κ. Σωτηρόπουλου – δεν περιορίζονται, δηλαδή, στο να φιλοξενούν τα events της στα συνέδρια του κόμματος Μητσοτάκη. 

Αντίστοιχη ήταν η πρακτική που ακολουθήθηκε στις 10 Μαρτίου του 2021, όταν στις 21.26 ο χρήστης του λογαριασμού George Lee (@Harhalas) ανεβασε το hashtag #ευθύνη_Τσίπρα.

Με το κινητό στο χέρι περίμεναν για να συμμετάσχουν στην «καταιγίδα» οι: Νίκος Σωτηρόπουλος (@NIKSOTIROPOULOS), ο Λ.Χ. (@AnAthenianToLDN), οι χειριστές των λογαριασμών @peristeraRa και @theliberal82, η Κερκυραία πολιτεύτρια της ΝΔ Έλενα Σαγιαδίνου (@elenasagiadinou), αλλά και οι:

–          Ορφέας Γεωργίου (Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ)

–          Μένιος Κορομηλάς (βλ. παραπάνω)

–          Χρήστος Παπαχαβιάρης (Γραμματέας της ΝΟΔΕ Ξάνθης)

–          Γιώργος Μανόπουλος (βλ. παραπάνω)

–          Ευαγόρας Φαλιέρος (υπεύθυνος ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Θεσσαλονίκης)

–          Ευάγγελος Τασούλας (Διευθυντής Συντονισμού Εκτελεστικού Γραφείου ΟΝΝΕΔ)

–          Γιάννης Κάσδαγλης (Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας ΟΝΝΕΔ Θεσσαλονίκης)

–          Αργύρης Ζακυνθινός (ΔΑΠ Οδοντιατρικής)

Η έρευνα της Αυγής έχει εντοπίσει πλείστες όσες περιπτώσεις οργανωμένης προπαγάνδας σαν και τις παραπάνω. Οι πλέον πρόσφατες ήταν μέσω των hashtags #προδοτη_Μπουρνους (9 Ιουνίου 2022) και #παιδομαζωμα (13 Μαίου 2022). Η πρακτική όμως έρχεται από την εποχή που η ΝΔ ήταν αντιπολίτευση. Εντελώς ενδεικτικά ας αναφερθεί η περίπτωση του #ηθικες_μιζες (28 Απριλίου 2018) στην οποία μεταξύ άλλων συμμετείχαν με τους λογαριασμούς τους ο πρώην Υπουργός Γιάννης Βρούτσης αλλά και ο δημοσιογράφος Πέτρος Κουσουλός. 

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, το κοινό στοιχείο είναι ότι το hashtag αναρτάται από κάποιον «απλό πολίτη» και συνεργάτη της «Υπόγας» του κ. Σωτηρόπουλου. Ακολουθεί βομβαρδισμός τόσο από τους «συνυπόγειους» όσο και από στελέχη του κομματικού μηχανισμού της ΝΔ. Έτσι, το hashtag ανεβαίνει στα «δημοφιλή» του κοινωνικού δικτύου και αποκτά μεγάλη ορατότητα, φτάνοντας σε χρήστες που είναι εντελώς άσχετοι με τις ομάδες προπαγάνδας της ΝΔ.

Οι «Υπόγειοι» και οι εκλεκτικές συγγένειες

Η δράση της «Υπόγας» δεν περιορίζεται στη οργάνωση σποραδικών δράσεων προπαγάνδας όπως οι προαναφερθείσες. Τα μέλη της είναι καθημερινά δραστήρια στα κοινωνικά δίκτυα, αναρτώντας ασταμάτητα «ειδήσεις», οπτικοακουστικό υλικό και απαντώντας σε άλλους χρήστες του μέσου.

Ενδεικτικά, το τελευταίο διάστημα ο ίδιος ο Νίκος Σωτηρόπουλος έγραφε κατά μέσο όρο «μόλις» 11 tweets την ημέρα, εκ των οποίων περίπου το 1/10 ήταν απαντήσεις στην Α.Μ. Λογοθέτη. Η Έλενα Σαγιαδίνου (@elenasagiadinou) δημοσιεύει τον εξωφρενικό αριθμό των 110 tweets/ημέρα.  Ο χειριστής του λογαριασμού @Johnnyhoston_2 (JohnnyHoston), περίπου 62/ημέρα. O Λ.Χ. (@AnAthenianToLDN) περίπου 100/ημέρα, καθώς τις τελευταίες ημέρες – ως κάτοικος Λονδίνου – ανέλαβε την κάλυψη της κηδείας της Βασίλισσας Ελισάβετ. Ο χειριστής του λογαριασμού @Greek_praitor (Πραιτωριανός), περίπου 17/ημέρα, εκ των οποίων 200 (!) γράφτηκαν στο διάστημα μόλις τριών ωρών, το μεσημέρι της Παρασκευής 2 Σεπτεμβρίου 2022.

Πρωταθλητής στην παραγωγικότητα βέβαια είναι ο χειριστής (ή οι χειριστές) του λογαριασμού @peristeraRa, ο οποίος δημοσιεύει γύρω στα 280 tweets/ημέρα, με ιδιαίτερη προτίμηση στις ώρες από 13.00 – 23.00, στις οποίες η παραγωγή φτάνει έως και τα 60 tweets/ώρα, δηλαδή ένα tweet ανά λεπτό!

Αντίστοιχη είναι η παραγωγικότητα και των υπόλοιπων συνεργατών της «Υπόγας». Ενίοτε, δε, δεν τους αρκούν οι υπερ-παραγωγικοί «απλοί χρήστες» του twitter, αλλά έχουν στη διάθεσή τους και λογαριασμούς των οποίων η συμπεριφορά έχει όλα τα χαρακτηριστικά των bots. Πλαστών δηλαδή λογαριασμών των οποίων η διαχείριση γίνεται κεντρικά και επ’ αμοιβή. Εάν πράγματι αποδειχθεί ότι οι λογαριασμοί αυτοί είναι όντως bots, τίθεται εκ των πραγμάτων το ερώτημα του πώς απλοί οπαδοί της ΝΔ βρίσκουν τους πόρους για να αγοράζουν και να χρησιμοποιούν bots. Και δεύτερο ερώτημα, το πώς «έτυχε» η ίδια ακριβώς ομάδα λογαριασμών οι οποίοι προσιδιάζουν σε bots να ενεργοποιείται για να διαδώσει tweets  τόσο του Νίκου Σωτηρόπουλου, όσο και του «απλού χρήστη» Νίκου Μιχαήλ αλλά και του ψευδώνυμου λογαριασμού @commonsense491 (Κοινή Λογική).  

Αντίστοιχα, ενδιαφέρον αλλά και ερωτηματικά γεννά και η παρατήρηση των πηγών από όπου αντλούν το προπαγανδιστικό τους υλικό οι προαναφερθέντες «απλοί χρήστες».

Διαχρονικά αγαπημένη τους είναι η περιλάλητη «Ομάδα Αλήθειας». Από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως και αυτές τις ημέρες, ο Νίκος Σωτηρόπουλος ανήρτησε 16 βίντεο και κάρτες της ΟΑ σε Facebook και Twitter. Η – κατά δήλωση του ιδίου του Σωτηρόπουλου – «αγαπημένη του φίλη» και μέλος της ΝΔ Δ. Γαλανοπούλου 18, μόνο στο Facebook. 16 βίντεο έχει αναρτήσει και ο @GeorghyZhukov. 11 ο @klarinodoctor. 19 ο @MisanthropaxR. Και ούτω καθεξής.

Όμως δεν είναι η Ομάδα Αλήθειας η μόνη πηγή οπτικοακουστικού υλικού για την «Υπόγα» και τους συνεργάτες της.

Έως και το καλοκαίρι του 2021, οι λογαριασμοί που συνδέονται με την Ομάδα του Νίκου Σωτηρόπουλου έδειχναν μια ιδιαίτερη προτίμηση στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας Timeline.gr. Τον Μάιο του 2021 όμως ιδρύεται μια ιστοσελίδα της οποίας το περιεχόμενο πολύ σύντομα θα αγκαλιάσει η παρέα της «Υπόγας». Πρόκειται για τη σελίδα Ellada24.gr.

 Η Ellada24.gr θα ανοίξει λογαριασμό στο twitter τον Νοέμβριο του 2021. Οι πρώτοι που θα την ακολουθήσουν – λες και περίμεναν την άφιξη της σελίδας στο κοινωνικό δίκτυο – είναι οι προαναφερθέντες «απλοί χρήστες» του κοινωνικού δικτύου. Μέσα σε λίγες ημέρες, θα αρχίσουν να διαδίδουν το περιεχόμενό της, κυρίως βίντεο αλλά και κάρτες. Παράλληλα με την προώθηση των βίντεο της Ομάδας Αλήθειας, ο Νίκος Σωτηρόπουλος θα διανείμει 8 φορές υλικό του Ellada24. O χειριστής του λογαριασμού George Lee, 20. H Δήμητρα Γαλανοπούλου, 16. Η Έλενα Σαγιαδίνου, 37 βίντεο.

Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως πολλά από τα βίντεο που αναρτούν οι «Υπόγειοι» δεν προέρχονται από διαμοιρασμό (share), αλλά τα ανεβάζουν απευθείας στο προσωπικό τους προφίλ ή λογαριασμό τους. Ωσάν κάποιος ή κάποιοι να τους τα έστειλαν – ή να τους έχουν δώσει πρόσβαση σε έναν κοινό αποθηκευτικό χώρο όπου μπορούν να τα βρουν και να τα αναρτήσουν.

Από τη σκοπιά της ιστοσελίδας Ellada24.gr, πάλι, είναι απορίας άξιον πώς επιτρέπει να περιέρχεται στην κατοχή «απλών χρηστών» οπτικοακουστικό υλικό το οποίο παράγει δαπανώντας χρήματα και εργατοώρες. Συνήθως οι παραγωγοί βίντεο διαφυλάσσουν ως κόρην οφθαλμού την πνευματική τους ιδιοκτησία, μεριμνώντας ώστε το υλικό τους να διανέμεται αποκλειστικά από τις επίσημες σελίδες τους στα κοινωνικά δίκτυα.

Αυτό είναι ένα από τα πολλά «μυστήρια» τα οποία περιβάλλουν την Ellada24.gr. Θα τα εξετάσουμε σε βάθος στην ΑΥΓΗ της επόμενης Κυριακής, στο δεύτερο μέρος της έρευνας για τα προπαγανδιστικά δίκτυα της Νέας Δημοκρατίας.

Πηγή: avgi.gr