Χατζηκωνσταντίνου κατά δημοτικής αρχής: «Χάθηκε η ευκαιρία για αντισταθμιστικά από την πώληση του λιμένα»

Αποκαλυπτικός ήταν σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Maximum fm ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Κώστας Χατζηκωνσταντίνου. Με αφορμή το αίτημα του Δημοτικού Συμβουλίου για αποχαρακτηρισμό της δυτικής χερσαίας ζώνης και απόδοσή της στο Δήμο, ο κ. Χατζηκωνσταντίνου σημείωσε πως αυτό είναι ένα θέμα που δεν μπορεί να συζητηθεί σε καμία περίπτωση στην παρούσα φάση, κατά την οποία «τρέχει» ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα.

Όπως είπε, δεν είναι δυνατόν να υπάρξει η παραμικρή αλλαγή σε οποιοδήποτε πεδίο, μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, παραπέμποντας τις όποιες συζητήσεις και εξελίξεις μετά την ανάληψη καθηκόντων από τον νέο επενδυτή και το νέο ΔΣ, κάτι που χρονικά τοποθετείται, σύμφωνα με την κυβέρνηση, στα τέλη του έτους.

Παράλληλα, ο κ. Χατζηκωνσταντίνου αναφέρθηκε στις προσπάθειες που κατέβαλε η διοίκηση του ΟΛΑ, πριν από περίπου δύο χρόνια, όταν ακόμη δεν είχε προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, προκειμένου να μπορέσει ο Δήμος Αλεξανδρούπολης να έχει κάποια αντισταθμιστικά οφέλη για την πόλη και τους δημότες. Όπως είπε, από την αρχή της θητείας του ζητούσε διάλογο με τη δημοτική αρχή για τη δυτική χερσαία ζώνη, ωστόσο, όπως είπε, δεν υπήρξε καμία αντίδραση, με αποτέλεσμα να περάσει ο χρόνος πριν τον διαγωνισμό άπρακτος. «Είχαμε κάθε διάθεση συνεργασίας με τη δημοτική αρχή, θα ήταν μία χρυσή ευκαιρία για την πόλη η έλευση οποιουδήποτε επενδυτή στο λιμάνι, να συνδυαστεί με αντισταθμιστικά οφέλη… Δεν θα μπορούσε αυτό να είναι κάτι αφηρημένο, θα έπρεπε να είναι κάτι χειροπιαστό, που θα διατυπώνονταν από κάποιο τεχνικό νομικό  κείμενο. Προτείναμε να προβούμε σε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, με αντικείμενο την αξιοποίηση της δυτικής χερσαίας ζώνης, εν συνόλω, όπως είχα προτείνει, από τον δυτικό λιμενοβραχίονα μέχρι και την Αργώ», σημείωσε, με το σκεπτικό ότι εφόσον ολοκληρώνονταν ο αρχιτεκτονικός αυτός διαγωνισμός, Δήμος και ΟΛΑ θα απευθύνονταν στο ΤΑΙΠΕΔ, ζητώντας κάποια συγκεκριμένα αντισταθμιστικά οφέλη, όπως χρήσεις γης, υποδομές, οικονομικά ανταλλάγματα, που θα ήταν προς όφελος των δημοτών, τα οποία θα έμπαιναν ως όρος στο διαγωνισμό για το λιμάνι. Ωστόσο, όπως είπε «δεν μπορούσαν από το Δήμο να βρουν, όπως μας είπαν, τη νομική φόρμουλα, ή το πώς θα το χρηματοδοτήσουν… έγιναν προτάσεις, όμως, δεν παρήχθη αποτέλεσμα». Τώρα, το θέμα είναι αναγκαστικά ‘παγωμένο’, αφού ο διαγωνισμός είναι ήδη στην τελική του ευθεία και δεν νομιμοποιείται κανείς να μπει σε διάλογο για οποιοδήποτε θέμα, πόσω μάλλον για μία έκταση που περιλαμβάνεται στο πακέτο προς ιδιωτικοποίηση. «Γι’ αυτό φώναζα και επέμενα να καταθέσουμε μία πρόταση από τότε… Τώρα δεν γίνεται πια. Χάθηκε η ευκαιρία, τα έλεγα σε ώτα μη ακουόντων, με λυπεί αυτό, όμως έχω ήσυχη τη συνείδησή μου, γιατί το πάλεψα εγκαίρως, όμως οι αποφάσεις ήταν σε άλλων τα χέρια», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηκωνσταντίνου.

Διαβάστε ακόμη  O ιδιαιτέρως ενισχυμένος Χατζηδάκης, ο γεωστρατηγικός FSRU Αλεξανδρούπολης, το ρουμανικό ενδιαφέρον και ο ινδικός “δάκτυλος” για το λιμάνι της Καβάλας