Δημοτικό Συμβούλιο: Γιατί τόσος εκνευρισμός για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο;

Στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, ως θέμα της συζήτησης είχε τεθεί  η παραλαβή και γνωμοδότηση της Β1 Φάσης Μελέτης «Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αλεξανδρούπολης» και της «Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ)» και της  Γεωλογικής Καταλληλότητας (Β΄Φάσης)​​, στην οποία εισηγητής ήταν ο ίδιος ο κ. Ζαμπούκης.

Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης ακυρώνοντας την επιστημονική άποψη και γνωμοδότηση της ίδιας του της υπηρεσίας και των ίδιων του των υπαλλήλων, με τρόπο πρωτοφανή, ήρθε σε ευθεία αντιπαράθεση και ρήξη με τους ίδιους του τους υπαλλήλους και μάλιστα με τρόπο που κατά την διάρκεια του δημοτικού Συμβουλίου Αλεξανδρούπολης, σκιαγραφούσε καθ’ όλη την διάρκεια της συνεδρίασης την μορφή ενός δημάρχου εμφανώς και πλήρως εκνευρισμένου από τα τεκτενόμενα εντός της αίθουσας του δημοτικού συμβουλίου εξαιτίας αυτής της σφοδρότατης σύγκρουσης με την τεχνική υπηρεσία του Δήμου Αλεξανδρούπολης και με τους ίδιους τους υπαλλήλους της. Στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο ο κ. Ζαμπούκης πρόδιδε την μορφή ενός δημάρχου που δεν μπόρεσε να συνεννοηθεί με την ίδια την τεχνική υπηρεσία του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Παράλληλα η συζήτηση για την Β1 φάση της μελέτης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, επεκτάθηκε και στην συζήτηση της ανάγκης μεταφοράς του τερματικού σταθμού του ΚΤΕΛ από το κέντρο Αλεξανδρούπολης σε σημείο όπου δεν θα δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση μέσα στο κέντρο της πόλης.

Οι προτάσεις που συζητήθηκαν ήταν συγκεκριμένα τρεις: Ο Γαλλικός Σταθμός, το λιμάνι και στη Δυτική πλευρά της ζώνης. Με τον κύριο Ζαμπούκη να υποστηρίζει ότι «Ο Γαλλικός Σταθμός είναι ιστορικός τόπος – δεν υπάρχει περίπτωση συνύπαρξης με τα ΚΤΕΛ…Πρέπει να γίνει στη δυτική πλευρά της πόλης, υπάρχει ιδιόκτητο ακίνητο της ΚΤΕΛ για τον σκοπό αυτό» 

Ο κ. Λαμπάκης επεσήμανε ότι «Με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) απαγορεύτηκε η ίδρυση σταθμού μεταφορικών μέσων στην Δυτική Πλευρά. Συνεπώς το Συμβούλιο της Επικρατείας στην περίπτωση κατασκευής του τερματικού σταθμού στην Δυτική ζώνη θα πρέπει με νέα απόφαση του να άρει την προηγούμενη απόφαση και αυτή η διαδικασία μπορεί χρονικά να υπερβεί τα 5 έτη, τινάζοντας ουσιαστικά στον αέρα ολόκληρο το πολεοδομικό σχέδιο.

Τελικά ομόφωνα μέσω του Δημοτικού Συμβουλίου προκρίθηκαν δύο επιλογές βάσει των μελετητών σχετικά με την μεταφορά του τερματικού σταθμού των ΚΤΕΛ στην Ανατολική Ζώνη και στην Δυτική. Σε περίπτωση αδυναμίας, κολλύματος κατασκευής του τερματικού σταθμού στην δυτική ζώνη.

Σύμφωνα με τον κ. Λαμπάκη εγείρονται πολλαπλά ερωτηματικά σχετικά με αυτήν την επέκταση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, τονίζοντας ότι αυτή η επέκταση συνέβη «Χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση, απολύτως κόντρα με την μελέτη των εισηγητών της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου αλλά και των μελετητών οι οποίοι προσδιορίστηκαν με σύμβαση από τον ίδιο τον δήμο για να ολοκληρώσουν την μελέτη του Γ.Π.Σ. που άρχισε εδώ και 8 χρόνια περίπου με καταλληκτική ημερομηνία το τέλος του τρέχοντος έτους, αλλά και σε κόντρα απόλυτη με τις εισηγήσεις των μηχανικών του Δήμου μας, οι οποίες εισηγήσεις ταυτίζονται απολύτως με την μελέτη και την πρόταση των μελετητών».

Διαβάστε ακόμη  Κουμουνδούρου: Με δημοσκοπήσεις για τους υποψηφίους ετοιμάζεται να ανακοινώσει τα ψηφοδέλτια

Ανάρτηση στο facebook της δημοτικής παράταξης Πόλη και Πολίτες

«ΤΟ ΕΙΠΑΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΠΟΥΜΕ Η ΖΗΜΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΗ Ένας εντελώς άπειρος Δήμαρχος ψήφισε κόντρα στους μελετητές που ο ίδιος ο Δήμος συμφώνησε από το 2014 μέχρι σήμερα να εκπονήσουν την μελέτη του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Γ.Π.Σ.), αλλά και κόντρα στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου μας, αφού οι μηχανικοί μας έχουν ταυτισμένη άποψη με αυτήν των μελετητών!!

Ο κος Ζαμπούκης χωρίς αιτιολόγηση και τεκμηριωμένη επιστημονική άποψη ζήτησε να επεκταθεί το όριο που όριζαν οι μελετητές και οι εισηγητές μηχανικοί του Δήμου μας, βόρεια της Ν. Χιλής, με μέγιστο κίνδυνο να τιναχτεί στον αέρα όλο το Γ.Π.Σ. (που ορίζει κάθε φορά για τουλάχιστον 20 χρόνια τον τρόπο λειτουργίας της τοπικής μας γενικά και ειδικά οικονομίας).

Και αυτό διότι μετά την ψήφιση του θέματος όπως πρότεινε ο κ. Ζαμπούκης, απαιτούνται τώρα (αφού πρόκειται για μια άλλη πλέον περιοχή) νέες μελέτες γεωλογικές και περιβαλλοντικές ως και συγκριτικός πίνακας που θα αιτιολογεί όλη αυτή την νέα άκαιρη απαράδεκτη και αντιεπιστημονική επέκταση. Πράγμα που σημαίνει πως δεν υπάρχει πιθανότητα να προλάβουμε τα χρονικά όρια. Και τούτο ενώ ο πληθυσμός του Δήμου μας μειώθηκε κατά 4% περίπου και ήδη η δική μας δημοτική Αρχή ολοκλήρωσε δύο επεκτάσεις (Μαϊστριανά – φυτώριο και Ν. Χιλή) με χιλιάδες στρέμματα που έγιναν οικόπεδα, πλέον 800 στρεμμάτων κοντά στο νοσοκομείο.

Σημειωτέoν ότι ο κος Ζαμπούκης «καιγόταν» στο προηγούμενο συμβούλιο για τον χρόνο και δεν ήθελε αναβολή της συζήτησης ούτε για 15 μέρες, αφού στις 31.12.2022 είναι η καταληκτική προθεσμία κατάθεσης της μελέτης, στην αποκεντρωμένη Περιφέρεια. Μιλάμε για ενα πολιτικό έγκλημα που διαπράχθηκε. Θα χαθεί η ευκαιρία για το νέο ΓΠΣ. Γιατί όμως; Μήπως, όπως αναφέρουν οι φήμες, για να ικανοποιηθεί η επιθυμία κάποιων που έχουν ακίνητο βόρεια της Ν. Χιλής και με την νέα απαράδεκτη επέκταση συμπεριελήφθη και το δικό τους; Ρωτάμε, γιατί εμείς γνωρίζουμε το θέμα επτά έτη τώρα, όταν δεχόμασταν ήδη τις πιέσεις, γι’ αυτό το θέμα και είχαμε αρνηθεί΅» (ΠΗΓΗ: Σελίδα στο facebook Πόλη και Πολίτες).