Διόδια στην Εγνατία Οδό: Πόσο θα επιβαρύνουν τις τσέπες των οδηγών από το 2019;

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την ανάδειξη του οριστικού αναδόχου βρίσκεται το θέμα των αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό. Ο πρόεδρος της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», Απόστολος Αντωνούδης σε δηλώσεις του στον ALPHA Radio 88,6 της Καβάλας και στον δημοσιογράφο, Νίκο Χαζαρίδη έδωσε όλο το χρονοδιάγραμμα από σήμερα έως την εφαρμογή του μέτρου των αναλογικών διοδίων. Οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν για έναν χρόνο από την παράδοση και των νέων σταθμών, ενώ από τη 1 Ιανουαρίου 2019 το κόστος διοδίων μετά τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση εκτινάσσεται στα 34,5 ευρώ, αφού το κόστος ανά χιλιόμετρο με τη ΚΥΑ αυτή καθορίζεται από τα 3 λεπτά που είναι σήμερα στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Από τα μετωπικά στα αναλογικά διόδια: Δυο χρόνια (ακόμη) δρόμος

Όπως δήλωσε ο κ. Αντωνούδης: «Όλα πλέον έχουν πάρει τον δρόμο τους. Είχε βγει τέλος του χρόνου ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια, υπήρχε μια καθυστέρηση, προχθές ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού, έχουν περάσει και οι 5 όμιλοι από την πρώτη φάση του διαγωνισμού, προχωράμε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού μετά από ένα δεκαήμερο ενστάσεων και μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2019 θα έχουμε τον οριστικό ανάδοχο για να υλοποιήσει το αναλογικό σύστημα διοδίων. Αυτό σημαίνει ότι όποια συμβατικά διόδια υπάρχουν ή όποια γίνουν, θα έχουν μια ημερομηνία λήξης. Μέσα στο καλοκαίρι του 2019 θα έχει ολοκληρωθεί και η παραχώρηση της Εγνατίας, οπότε ο παραχωρησιούχος θα έχει την υποχρέωση να φέρει ένα σύστημα διοδίων το οποίο όμως δε θα διαφέρει από το εθνικό που έχει προκριθεί. Ο εκτιμώμενος χρόνος είναι ότι μέχρι το 2020 θα έχουν καταργηθεί στην Εγνατία τα μετωπικά διόδια και θα αρχίσουμε να προχωράμε σταδιακά στην εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού συστήματος».

Μετωπικά διόδια μέχρι τα… αναλογικά, το κόστος και οι εκπτώσεις

«Δεν μπορεί ο παραχωρησιούχος ο οποίος θα βάλει τα χρήματά του να δώσει μια παράταση από μόνος του και να πει ότι δεν προχωρώ εγώ στην κατασκευή των διοδίων που δεν είναι και δική του ευθύνη, αλλά του ΤΑΙΠΕΔ. Υπάρχει δέσμευση και οι όροι του διαγωνισμού δεν μπορούν να αλλάξουν, υπάρχει ρήτρα και δεν μπορούν να υπάρξουν αλλαγές στους όρους. Οι μετωπικοί σταθμοί  έχουν χρόνο περαίωσης έως τον Μάρτιο ή Απρίλιο του 2019 που θα είναι τελειωμένοι  και θα λειτουργήσουν περίπου για ένα χρόνο με τον συμβατικό τρόπο.

“Σήμερα το κόστος των διοδίων της Εγνατίας είναι 16,5 ευρώ, θα πάμε στα 19,5 ευρώ με τους δυο νέους σταθμούς και από τη 1 Ιανουαρίου 2019 θα πάμε στα 34,5 ευρώ, γιατί η χρέωση από τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο πάει στα 5 λεπτά, όπως ορίζεται με τη νέα ΚΥΑ κι αυτό δεν έχει να κάνει με μετωπικούς ή αναλογικούς σταθμούς. Δεν είναι δικό μας θέμα αυτή η αύξηση. Θα κάνουμε μελέτες εκπτωτικής πολιτικής, ξεκινάμε από τη Θεσσαλονίκη και θα προχωρήσουμε και σε Καβάλα, Αλεξανδρούπολη και Ιωάννινα για τους χρήστες που εργάζονται καθημερινά σε βιομηχανίες“, ανέφερε ο κ. Αντωνούδης.

Όσον αφορά τον σταθμό διοδίων στην Άσπρη Άμμο, έργο το οποίο προς το παρόν έχει παγώσει, εκκρεμεί η έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος για τη θέση του κτιρίου εξυπηρέτησης των οδηγών που στη νέα μελέτη εμφανίζεται να μετατοπίζεται από την έκταση του Εσκή Καπού η οποία είναι ιδιοκτησία της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ,  δήλωσε ο κ. Αντωνούδης.