(Άρθρο Γνώμης του Θανάση Μανανά)

Ο Πρωθυπουργός σε μία προσπάθεια να υπερασπιστεί τον νόμο – πλαίσιο για τα ΑΕΙ ανέφερε κατά την πρώτη ημέρα της συζήτησης στην Βουλή, το παράδειγμα μίας φανταστικής φοιτήτριας ως “μία προσωπική ιστορία που δεν έχει γραφτεί ακόμη” προσπαθώντας για άλλη μία φορά να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

Η φανταστική ιστορία του κ. Μητσοτάκη, που θα ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι παραμυθάδες μας…

“Μια κοπέλα 18 χρόνων, από την Αθήνα, περνά στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Ξάνθης. Εκεί μαθαίνει πως η Πολυτεχνική σχολή του Δημοκριτείου έχει ένα κοινό πρόγραμμα με το τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης και το επιλέγει. Στον τρίτο της χρόνο γράφεται στο εσωτερικό Erasmus και παρακολουθεί ένα θερινό εξάμηνο στην Κέρκυρα, στο τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Επιστρέφει στη Θράκη και παίρνει το πτυχίο της.

Το πανεπιστήμιό της, όμως, συνεργάζεται με γαλλικό εκπαιδευτικό ίδρυμα. Έτσι, αποφασίζει να συνεχίσει τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Παρίσι. Μάλιστα, λίγο αργότερα επιλέγει ένα τριετές βιομηχανικό διδακτορικό, το οποίο μόλις έχει εγκαινιαστεί. Ξεκινά τη διατριβή της ενώ ταυτόχρονα μισθοδοτείται και μόλις την ολοκληρώσει στέλνει το βιογραφικό της και προσλαμβάνεται σε μεγάλη επιχείρηση με έδρα την Ελλάδα. Γιατί στα 26 της χρόνια, είναι πια ένα περιζήτητο στέλεχος, με πτυχία αλλά και με ένα τεράστιο εύρος γνώσεων και με πολύ πλούσιες εμπειρίες ζωής.

Σας διηγήθηκα το παράδειγμα μιας προσωπικής ιστορίας που δεν έχει γραφτεί ακόμα, όμως το νομοσχέδιο το οποίο σήμερα ψηφίζουμε φιλοδοξεί να την κάνει συνηθισμένη εικόνα στα χρόνια τα οποία έρχονται. Και στη θέση της πρωταγωνίστριας θα βρίσκονται χιλιάδες φοιτητές που θα αξιοποιούν τις ρυθμίσεις του. Οδηγοί τους οι νέες ευκαιρίες που θα προσφέρει το αναβαθμισμένο δημόσιο πανεπιστήμιο των «Νέων Οριζόντων», όπως είναι το όνομα το οποίο έχουμε δώσει σε αυτό το σχέδιο νόμου. Ενώ ο στόχος όλων όσοι θα ωφεληθούν από τις διατάξεις του θα είναι τελικά η απόκτηση γνώσης, ναι, αλλά και η βελτίωση της πιθανότητας καλής επαγγελματικής αποκατάστασης σε αρμονία με τις ανάγκες της οικονομίας της χώρας.”

Διαβάστε ακόμη  Εβρος: Μάνα βάζει το πτώμα της 5χρονης κόρης της στο ποτάμι, για να επιβραδύνει τη σήψη

Ο κ. Μητσοτάκης παρέλειψε σκοπίμως όμως να πει στους πολίτες της χώρας, πόσα χρήματα θα έπρεπε να ξοδέψει η οικογένεια αυτής της «φανταστικής» φοιτήτριας, στηρίζοντάς τη, για να πετύχει όλα αυτά, κυνηγώντας τα όνειρα της.

Δυστυχώς όμως η πραγματικότητα, είναι λίγο διαφορετική….και απέχει πολύ από αυτήν την «ιδανική συνθήκη» την οποία παρουσίασε ο Πρωθυπουργός πριν λίγες ημέρες στην Βουλή μέσω ενός τέλειου «υποθετικού σεναρίου εργασίας».

Η πραγματικότητα είναι ότι:

Σε μία χώρα με μια οικονομία ψυχορραγούσα, σε μία οικονομία με ακραίο πληθωρισμό, ακρίβεια σε τρόφιμα, ενέργεια και καύσιμα, με ακραία ανεργία που «πάει από το κακό στο χειρότερο», το κύριο μέλημα κάθε πολίτη και κάθε γονιού, είναι πως θα ανταπεξέλθει στις οικονομικές υποχρεώσεις της επόμενης μέρας. Να μην του πάρουν το σπίτι οι τράπεζες, να έχει την δυνατότητα να προσφέρει στα παιδιά του μια καλή και ποιοτική διαβίωση….Αν φυσικά έχει ακόμη δουλειά και εργάζεται.

Ακόμη λοιπόν και αν όντως δοθεί θεωρητικά, μέσω του νομοσχεδίου σας η δυνατότητα της κινητικότητας, στους φοιτητές…

Οι πολίτες της χώρας δεν έχουν τα χρήματα για ταξιδάκια στο Παρίσι…

Δεν μπορούν κ. Μητσοτάκη να στηρίξουν οι πολίτες σας, οι γονείς αυτών των νέων παιδιών για τα όποια ευαγγελίζεστε ένα μέλλον κυριολεκτικά «στρωμένο με ροδοπέταλα και ανθούς», τις υποθέσεις εργασίας σας και αυτό το γνωρίζετε πολύ καλά….

Γεγονός που μαρτυρά την αδιαφορία τόσο την δική σας, όσο και της κυβέρνησης σας για την πρακτική εφαρμογή, όσων πριν δύο ημέρες υποστηρίξετε κατά την πρώτη ημέρα συζήτησης του νόμου – πλαισίου για τα ΑΕΙ, με «πολιτικό σθένος» εντός της Βουλής.