Εκτάκια και πρωτάκια, μια μεγάλη παρέα στο δημοτικό σχολείο της Χιλής

Στο δημοτικό σχολείο της Χιλής κάθε μαθητής και μαθήτρια της έκτης δημοτικού, έχει αποκτήσει , από την αρχή της χρονιάς, το δικό του, μικρό φιλαράκι: Έναν μαθητή ή μία μαθήτρια της πρώτης δημοτικού, τον/την οποία αναλαμβάνει να προστατεύει, να βοηθά, να καθοδηγεί μέσα στο σχολικό περιβάλλον, κάνοντας τη ζωή του πιο όμορφη, πιο εύκολη και λιγότερο αγχωτική, γιατί, ναι, και τα πρωτάκια, δυστυχώς, έχουν άγχος για το νέο τους σχολείο.

Αυτό ακριβώς το άγχος, όπως γράφει σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα ΓΝΩΜΗ, ήταν η κινητήριος δύναμη για τους γονείς των μικρών μαθητών, από πέρσι ακόμη, που τα παιδιά φοιτούσαν στα δύο νηπιαγωγεία του οικισμού. Οι γονείς μετέφεραν στους νηπιαγωγούς τους προβληματισμούς και την αγωνία των παιδιών τους για τη μετάβαση στο δημοτικό, και οι νηπιαγωγοί με τη σειρά τους ήρθαν σε επαφή με τη διεύθυνση του δημοτικού σχολείου της Χιλής. Εκεί, έγιναν οι πρώτες συναντήσεις μεταξύ των νηπίων και των μαθητών της έκτης και μπήκαν οι βάσεις για μία όμορφη φιλία.

Το Σεπτέμβρη, που τα πρωτάκια ήρθαν στο «μεγάλο» σχολείο, είχαν από την πρώτη στιγμή τους μαθητές της έκτης να τους βοηθούν και να τους προστατεύουν.  Τα πρωτάκια απευθύνονται στους μεγάλους φίλους για ο,τιδήποτε τα απασχολεί, ενώ και οι μαθητές της έκτης έχουν διαρκώς το νου τους για ο,τιδήποτε μπορεί να χρειαστούν τα πρωτάκια τους.  Έτσι, οι μικροί μαθητές νιώθουν ασφαλείς μέσα στο σχολικό περιβάλλον και οι μαθητές της έκτης έχουν την ευκαιρία να δείξουν το ενδιαφέρον, την αλληλεγγύη και την υπευθυνότητά τους απέναντι στους μικρούς τους φίλους.

Μιλώντας στη «ΓΝΩΜΗ», η διευθύντρια του δημοτικού σχολείου της Χιλής Αποστολία Μιχαλακούδη, σημείωσε πως το πρόγραμμα, σε αυτή τη χαλαρή και φιλική εκδοχή του, χωρίς βαριές έννοιες, όπως ‘υιοθεσία’ που δημιουργούν ενδεχομένως ένα βάρος στους μεγάλους μαθητές, θα συνεχιστεί και του χρόνου, αφού τα αποτελέσματά του είναι ιδιαίτερα θετικά. Φέτος μάλιστα τα Χριστούγεννα οι μαθητές της πρώτης και της έκτης θα πουν μαζί τα κάλαντα και θα τραγουδήσουν στη σχολική χορωδία.

«Η σχέση αυτή μεταξύ των μαθητών των δύο τάξεων είναι πολύ σημαντική. Συνεργάζονται, υλοποιούν μαζί δράσεις, μαθαίνουν και βοηθούν ο ένας τον άλλον. Μετά από την κινητοποίηση των γονέων και των νηπιαγωγών, πέρσι, είχαμε την ιδέα να φέρουμε τις δύο τάξεις κοντά. Δυστυχώς, είναι πολύ αγχωτικό για ορισμένα νήπια, το γεγονός ότι πρέπει να πάνε στο δημοτικό και να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον. Η συνεργασία αυτή τους βοηθά πολύ και τους δείχνει πως εδώ έχουμε ένα ήρεμο, χαλαρό και φιλικό περιβάλλον, στο οποίο μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα, με τη βοήθεια όλων και ειδικά των φίλων τους από την έκτη τάξη».