Εκτός διαγωνισμών ΣΔΙΤ το Δικαστικό Μέγαρο Αλεξανδρούπολης

Πράσινο φως αναμένεται να δώσει η Διυπουργική Επιτροπή στην κατασκευή 12 Δικαστικών Μεγάρων με ΣΔΙΤ από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μεταξύ των οποίων ΔΕΝ περιλαμβάνεται το Δικαστικό Μέγαρο Αλεξανδρούπολης, παρά τις μεγαλοστομίες Κελέτση-Ζαμπούκη, πριν περίπου ένα χρόνο.

Όπως είναι γνωστό, ο βουλευτής μαζί με τον Δήμαρχο είχαν επισκεφτεί τον υπουργό Δικαιοσύνης και είχαν βγάλει το συμπέρασμα ότι είναι θέμα χρόνου να αποκτήσει η πόλη μας ένα νέο Δικαστικό Μέγαρο, που ως νομικοί και οι δύο, ξέρουν καλά πόσο ανάγκη το έχει. Το «μπαλάκι» ήταν μάλιστα στον Δήμο, που θα έπρεπε να υποδείξει οικόπεδο και να ετοιμάσει τον σχετικό φάκελο της πρότασης. Από τότε μέχρι σήμερα άγνωστο τι έχει μεσολαβήσει, πάντως το αποτέλεσμα είναι ότι ενώ άλλα 12 Δικαστικά Μέγαρα μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, το έργο της Αλεξανδρούπολης δεν θεωρείται ακόμη ώριμο.

Όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα, στην αυριανή συνεδρίαση της Διυπουργικής, αναμένεται να εγκριθεί η υλοποίηση των 12 κτιρίων, μέσα από τριπλό διαγωνισμό. Στόχος είναι οι διαγωνισμοί να τρέξουν το δεύτερο εξάμηνο του έτους και να έχουν ολοκληρωθεί σταδιακά μέχρι το 2024.

Πρόκειται για τα Δικαστικά Μέγαρα Θεσσαλονίκης (ανακατασκευή για το συγκεκριμένο), Έδεσσας, Σερρών, Κιλκίς, Λαμίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Βόλου, Ηρακλείου, Ρεθύμνου Χανίων.

Η διάρκεια των ΣΔΙΤ θα είναι 30 έτη, εκ των οποίων τα πρώτα τρία χρόνια θα αφορούν την κατασκευαστική περίοδο. Το κόστος σύμφωνα με εκτιμήσεις θα ξεπεράσει τα 310 εκατ. ευρώ.

Ο γενικός σχεδιασμός του έργου βασίζεται πρωτίστως στη λειτουργική οργάνωση των υπηρεσιών λαμβάνοντας υπόψη τις παρεχόμενες δικαστικές υπηρεσίες και την επίλυση ουσιωδών ζητημάτων που αντιμετωπίζονται και δυσχεραίνουν το έργο των δικαστικών λειτουργών. Επιπρόσθετα, ο σχεδιασμός των νέων κτιρίων έχει γίνει με γνώμονα την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών σε επίπεδο εγκαταστάσεων και υποδομών λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες αλλά και μελλοντικές ανάγκες

Ποιος τα αναλαμβάνει

Διαβάστε ακόμη  Μία «ανάσα» πριν την τουριστική σεζόν: Ούτε Έβρος Pass, ούτε Δαδιά Pass…

Με την καθοδήγηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή σχεδιάστηκε από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη η στρατηγική για την προώθηση των 12 Δικαστικών Μεγάρων. Αναθέτουσα Αρχή του Έργου ασφαλώς θα είναι η Διεύθυνση Κτιριακών Υποδομών (Δ21) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Η υλοποίηση των έργων αυτών σε ομάδες απορρέει από την ανάγκη συγκέντρωσης όλων των υπηρεσιών των δικαστηρίων σε κομβικά σημεία της χώρας, καλύπτοντας τις στεγαστικές ανάγκες αυτών με την ανέγερση ή ανακατασκευή των Δικαστικών Μεγάρων προκειμένου να επιτευχθεί, αφενός η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και αφετέρου η εξοικονόμηση πόρων και χρόνου.

Είναι ένα ακόμα εμβληματικό ΣΔΙΤ που προωθεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ύστερα από το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, το Φράγμα Χαβρία, 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας κ.α.

Το κέρδος των ΣΔΙΤ

Με την επιλογή των ΣΔΙΤ, επιταχύνεται ο χρόνος υλοποίησης έργων και επιτυγχάνεται η εναλλακτική χρηματοδότησης του. Σήμερα τα ΣΔΙΤ στην Ελλάδα είναι ίσως η πιο επιτυχημένη μέθοδος, με διεθνείς διακρίσεις και βραβεύσεις για τις καλές πρακτικές και τις διαφανείς διαδικασίες στους διαγωνισμούς.

Επίσης με τις ΣΔΙΤ επιτυγχάνεται η συνεχής και άριστη συντήρηση δημόσιων κτιρίων και η μετατροπή τους σε πρότυπα κτίρια. Το Δημόσιο αναλαμβάνει την αποπληρωμή τους συνήθως μέσω “πληρωμών διαθεσιμότητας”, δηλαδή ενός συγκεκριμένου ποσού που δίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Τέλος, ο ιδιώτης επενδυτής που έχει αναλάβει το έργο-ΣΔΙΤ, μετά το τέλος της περιόδου, υποχρεούται να επιστρέψει το κτίριο στην κατάσταση την οποία το παρέλαβε προς συντήρηση και εκμετάλλευση.

Με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ έχουν ήδη η προωθούνται προς υλοποίηση με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας ΣΔΙΤ, έργα άνω των 2 δισ.ευρώ σε όλο το φάσμα των κατασκευών (κτίρια, οδικοί άξονες, οδοφωτισμός κ.α.) αλλά και πέρα από αυτά (ηλεκτρονικό εισιτήριο, ευρυζωνικά δίκτυα κ.α.).