«Εμείς»: Η κομψή όψη του μακάβριου

Φέρτε στο νου σας το ωχρό προσωπείο ενός όμορφου πτώματος, ένα καλοδιατηρημένο κουφάρι ζωσμένο σε βελούδινο σάβανο. Αυτό είναι το «Εμείς» του Τζόρτναν Πιλ.

Αφού προκάλεσε τη σύγχρονη κουλτούρα με το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, «Τρέξε!», θέτοντας νέα πρότυπα για τον προκλητικό, κοινωνικά συνειδητοποιημένο χώρο των ταινιών τρόμου, ο βραβευμένος με Όσκαρ Τζόρνταν Πιλ επιστρέφει με έναν πρωτότυπο εφιάλτη, σε σενάριο, σκηνοθεσία και παραγωγή του ιδίου.

Η πλοκή

Μια γυναίκα επιστρέφει στο παραλιακό παιδικό της σπίτι μαζί με τον σύζυγό της και τα δύο τους παιδιά, για ένα ειδυλλιακό καλοκαίρι. Κυνηγημένη από ένα ανεξήγητο τραύμα από το παρελθόν της και βιώνοντας μια σειρά από μυστηριώδεις συμπτώσεις, η Αδελαΐδα νιώθει την παράνοιά της να φτάνει σε ανησυχητικά επίπεδα καθώς όλο και περισσότερο αισθάνεται και πιστεύει ότι κάτι κακό θα συμβεί στην οικογένειά της. Αφού έχουν περάσει μια τεταμένη ημέρα στην παραλία με τους φίλους τους, τους Τάιλερς, η Αδελαΐδα και η οικογένειά της επιστρέφουν στο σπίτι. Όταν πέφτει το σκοτάδι, οι Γουίλσον ανακαλύπτουν τις μορφές τεσσάρων ανθρώπων να στέκονται ασυνήθιστα στο δρόμο.

Το πόρισμα

Πέρα από τις ερμηνείες, η ματιά του σκηνοθέτη βοηθά πολύ στην καλύτερη και ομαλότερη ξεδίπλωση των γεγονότων, τα οποία θυμίζουν σκηνές σε κουκλοθέατρο. Η μουσική διατηρείται σε ήρεμους τόνους, αφήνοντας τις βαθιές (και μη) φωνές των συνδιαλεγόμενων να αντηχούν αβίαστες. Τα χρώματα είναι ένα ακόμη στοιχείο που ξεχωρίζει: μαζί με την άκρως συνηθισμένη πλέον χρήση του τιρκουάζ, βλέπουμε το βαθύ κόκκινο του κρασιού και το ξεβαμμένο αρρωστιάρικο άσπρο στα πρόσωπα των χαρακτήρων.

Εν κατακλείδι, το «Εμείς» είναι το υπέροχα γκροτέσκο πείραμα ενός σκηνοθέτη που έως τώρα έχει εξασκηθεί μονάχα με κωμωδίες, και αποτελεί, στη σάρκινη καρδιά του, ένα σκοτεινό ποίημα πνιγμένο σε αίμα.

Το προτείνουμε ανεπιφύλακτα.

Είδος :Θρίλερ 
Διάρκεια:116′
Σκηνοθεσία:Τζόρνταν Πιλ
Πρωταγωνιστούν: Λουπίτα Νιόνγκο, Ελίζαμπεθ Μος, Τιμ Χάιντεκερ, Κάλι Σέλντον, Νοέλ Σέλντον, Άννα Ντιόπ, Κάρα Χέιγουρντ.