Επέλαση του e-shopping στην Αλεξανδρούπολη, χαμός στις μεταφορικές

Με ένα φαινόμενο, που όσο περνά ο καιρός, λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις, βρίσκονται αντιμέτωποι και οι επαγγελματίες της Αλεξανδρούπολης. Το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει διαρκώς έδαφος, κάτι που άλλωστε αποδεικνύεται και από τα «βουνά» από παραγγελίες που προσπαθούν να διαχειριστούν οι μεταφορικές της περιοχής.

Ιδιαίτερα το δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου, με τη Black Friday και στη συνέχεια με τις γιορτές των Χριστουγέννων, οι παραγγελίες εκτινάχθηκαν στα ύψη.

Αναγνωρίζοντας τη δυναμική αυτή, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ, μιλώντας στην εκπομπή του Δέλτα FM «Οι Απέναντι», σχολίασε: «Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής, αυτή την στιγμή, του στεγασμένου εμπορίου και των παραδοσιακών αγορών των πόλεων, είναι το διαδίκτυο, με τα πάρα πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα, όπου κανείς από τη βολή του καναπέ του, μπορεί να πραγματοποιεί αγορές 24 ώρες το 24ωρο… Δεν θεωρούμε ακριβώς ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ο μεγάλος ανταγωνιστής, το μεγάλο φόβητρο, των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Για μας αποτελεί ευκαιρία, γι’ αυτό ωθούμε τους συναδέλφους μας να δημιουργήσουν ένα νέο κλάδο εντός των επιχειρήσεών τους, που θα ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, υποτυπωδώς στην αρχή, αλλά μετά, θα κατανοήσει ότι αξίζει να ασχοληθεί κανείς, αφού μόνο οφέλη έχει να αποκομίσει».

Τεράστιος τζίρος

Όπως αναφέρεται σε έρευνα που εκπόνησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, τέσσερα εκατομμύρια Έλληνες αναμένεται να αγοράσουν online προϊόντα/υπηρεσίες αξίας πάνω από 5 δισ. ευρώ το 2019. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να ξεπεράσει το όριο των 5 δισ. ευρώ, με αναπτυξιακή προοπτική και τα επόμενα χρόνια, αφού μόνο το 40% του πληθυσμού θα πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά σε ώριμες online ευρωπαϊκές αγορές ξεπερνούν το 70-75%.

Οι κορυφαίες κατηγορίες

Οι κορυφαίες κατηγορίες online αγορών με βάση το αν πραγματοποίησαν μία τουλάχιστον αγορά μέσω Ίντερνετ την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2018 είναι: διαμονή σε καταλύματα (με το 50% των απαντήσεων), ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%). Δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη αυτή το 2019.