Επιμελητήριο Έβρου: Θετικό το πρόσημο από τη φετινή Alexpo

Περίπου 30.000 άτομα προσέλκυσε φέτος η 18η Διεθνής Έκθεση Αλεξανδρούπολης Alexpo, τόσο στον (αρκετά… κρύο) εκθεσιακό χώρο των 120 περιπτέρων της, όσο και στις παράλληλες εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκειά της. Μετά από έρευνα που πραγματοποίησαν οι διοργανωτές, προέκυψε πως οι περισσότεροι επισκέπτες ήταν μεταξύ 20 και 49 ετών, 3 στους 10 μάλιστα την επισκέπτονταν για πρώτη φορά, η πλειοψηφία ήταν εργαζόμενοι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ως επί το πλείστον κάτοικοι Αλεξανδρούπολης, που έμειναν αρκετά ως πολύ ικανοποιημένοι από την έκθεση.
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασε χθες το πρωί ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη φετινή διοργάνωση, η οποία ξεπέρασε κατά πολύ τα στενά γεωγραφικά όρια του Έβρου και της Θράκης, με την προσπάθεια κατάρριψης του ρεκόρ Γκίνες και πρωταγωνιστές τα σκόρδα της Βύσσας.
Η διαδικασία επικύρωσης του ρεκόρ διαρκεί κάποιους μήνες, ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία ότι τα νέα θα είναι στο τέλος ευχάριστα. Παράλληλα, αναφέρθηκε στη συμμετοχή για πρώτη φορά στην έκθεση αντιπροσωπειών αυτοκινήτου, ενός τομέα που μετά από ισχυρό πλήγμα που δέχθηκε, παρουσιάζει ανάκαμψη το τελευταίο διάστημα και σίγουρα πρόσφερε προστιθέμενη αξία στη διοργάνωση.
Γενικώς, όπως προκύπτει από την έρευνα, οι επισκέπτες έμειναν σε μεγάλο βαθμό ικανοποιημένοι από την Alexpo, ενώ στα αρνητικά είχαν να της… καταλογίσουν την ιδιαίτερα χαμηλή θερμοκρασία από τα κλιματιστικά που δούλευαν στο φουλ, εντός του εκθεσιακού χώρου! Ορισμένοι έθιξαν και το θέμα της διάρκειάς της, εκτιμώντας πως 3 μέρες θα ήταν αρκετές.

Βασικά συμπεράσματα της έρευνας
Η έρευνα έγινε με απλή τυχαία δειγματοληψία στον πληθυσμό που επισκέφθηκε την έκθεση για 4 ημέρες και συλλέχθηκε ένα δείγμα 1.060 ατόμων.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην «alexpo 2018» με σκοπό την συλλογή πληροφοριών από τους επισκέπτες σε βασικούς άξονες όπως είναι η γενική εμπειρία (ικανοποίηση κλπ), η αξιολόγηση (εκδηλώσεις, οργάνωση, εξυπηρέτηση) και άλλα δεδομένα που θα ενισχύσουν την επιτροπή διοργάνωσης να εξάγει συμπεράσματα για μελλοντικές διοργανώσεις.
Επιμέρους σκοπός της έρευνας ήταν η χρήση της δειγματοληψίας στην μελλοντική πρόταση συμμετοχής σε εκθέτες και για αυτόν τον λόγο το δείγμα είναι μεγάλο, αν συνυπολογιστεί ότι για εθνικές έρευνες επαρκεί δείγμα 1000 περίπου ατόμων.
-Οι επισκέπτες ήταν σχεδόν ισοσκελισμένα άνδρες και γυναίκες ενώ η ηλικιακή συγκέντρωση κατά 60% είναι στις ηλικίες 20-39 και το 80% από 20-49.
-Συμπληρωματικά η επαγγελματική διαστρωμάτωση του δείγματος παρουσιάζει πλειοψηφική συμμετοχή σε δημοσίους και ιδιωτικούς υπαλλήλους (46%) και δεύτερη μεγαλύτερη ομάδα αποτελούν επιχειρηματίες (13%) ακολουθώντας οι φοιτητές και οι άνεργοι.
-Παρατηρείται ότι περίπου 40% επισκέφθηκε την έκθεση από την Αλεξανδρούπολη, από τον ευρύτερο νομό Έβρου (24%), από την Π.ΑΜ.Θ. (13,5%) και από Τουρκία και άλλες περιοχές (3,6%).
-Το 1/3 του δείγματος επισκέφθηκε την έκθεση με την οικογένεια του και 1/3 με την παρέα του
-Σχετικά με την καμπάνια της έκθεσης τα στοιχεία υποδεικνύουν ότι ιδιαίτερη επιρροή είχαν οι προσωπικές σχέσεις (wordofmouth 22%) ενώ την μεγαλύτερη απήχηση είχαν τα socialmedia ακολουθώντας το ραδιόφωνο και η τηλεόραση με σχετικά ίση απήχηση.
-Η πλειοψηφία επισκέφθηκε την έκθεση 2-3 φορές ενώ το 30% ήταν νέοι επισκέπτες γεγονός που σηματοδοτεί την διείσδυση σε νέο κοινό. Παράλληλα ο βασικός σκοπός της συμμετοχής στην έκθεση ήταν η ψυχαγωγία (βόλτα) και η ενημέρωση για τοπικά προϊόντα. Ακολουθούν η στήριξη του θεσμού και οι επαγγελματικοί λόγοι ενώ ένα μόλις 7,5% δήλωσε ότι επισκέφθηκε με σκοπό να αγοράσει προϊόντα.
-Για την μέτρηση της εμπειρίας γενικής ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκαν δύο μεταβλητές. Η πρώτη μέτρησε την γενική “ικανοποίηση”, ενώ η δεύτερη στόχευε να εκμαιεύσει την εμπειρία, σε σχέση με τις υπόλοιπες εκθέσεις που έχει επισκεφθεί ο χρήστης. Η πλειοψηφία κατατάσσει την “alexpo” στο μεταξύ 7-10 (70%), όπου 10 η καλύτερη έκθεση που έχει ο επισκέπτης παρευρεθεί. Αντίστοιχα το 85% δηλώνει ότι ήταν σχετικά ικανοποιημένοι με το 65% σε υπερθετικό βαθμό.
-Τα δεδομένα για την εξυπηρέτηση και την οργάνωση δείχνουν συνάφεια με τον δείκτη ικανοποίησης καθώς και στις δύο μεταβλητές, η αξιολόγηση κατα 70% περίπου είναι θετική (Αρκετά/Πολύ ικανοποιημένος/η). Οι αρνητικές δηλώσεις έχουν μια μεγαλύτερη έκταση στο πεδίο εξυπηρέτησης κατά 10% σε σύγκριση με το πεδίο οργάνωσης το οποίο έχει μόλις 10% αρνητικές αξιολογήσεις.
-Πάνω από 70% των επισκεπτών αξιολόγησαν θετικά την έκθεση και την τοποθεσία με όρους προσβασιμότητας. Συνολικά περίπου 90% αξιολόγησαν τις δύο μεταβλητές άνω του μετρίου.
-Σχετικά με τις παράλληλες εκδηλώσεις παρατηρήθηκε επίσης υψηλός δείκτης ικανοποίησης άνω του μετρίου με το 75% των επισκεπτών να δηλώνει αρκετά ως πολύ ικανοποιημένο.
-H τελευταία ενότητα αξιολόγησης είχε σκοπό την εκτίμηση της καταλληλόλητας του χρόνου διεξαγωγής και της χρονικής διάρκειας. Όπως προκύπτει και στις δύο περιπτώσεις το κοινό έκρινε ότι και η χρονική περίοδος και η διάρκεια ήταν ιδανικές σε ποσοστό άνω του 80%.
-Το 80% θεωρεί πιθανό να προτείνει σε φίλους/ες να επισκεφθούν την έκθεση ενώ αντίστοιχα μόνο το 1,3% δηλώνει απίθανο να επισκεφθεί την επόμενη Alexpo το 2020.

Πηγή: Εφημερίδα Γνώμη / Κική Ηπειρώτου