Επιτελικό «ναυάγιο» για το πολυδιαφημισμένο έργο της αναβάθμισης της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο

Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και η κακοκαιρία Daniel έχουν επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις στους άξονες προτεραιοτήτων του εγχώριου σιδηροδρομικού συστήματος

Έμφαση πλέον δίδεται στην αποκατάσταση του τμήματος που επλήγη από την κακοκαιρία Daniel και την ολοκλήρωση / λειτουργία των συστημάτων τηλεδιοίκησης / σηματοδότησης.

Από τη νέα κατάσταση στον σιδηρόδρομο έχουν επηρεαστεί και μάλιστα, σε αξιοσημείωτο βαθμό, τα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ.

Ένα από αυτά είναι η αναβάθμιση και ο διπλασιασμός της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δις ευρώ, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, σύμφωνα με το metaforespress.gr

Το αντικείμενο του έργου, όπως αρχικά μελετήθηκε και προκηρύχτηκε, περιλαμβάνει την κατασκευή περί τα 186 χλμ. κύριας σιδηροδρομικής γραμμής και τη βελτίωση – προσαρμογή των 15 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Διδυμότειχο» και 19 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Διδυμότειχο – ελληνοβουλγαρικά σύνορα».

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, το φυσικό αντικείμενο του έργου θα τροποποιηθεί και ίσως να μην περιλαμβάνει τον διπλασιασμό της γραμμής.

Σημειώνεται ότι ο αρχικός σχεδιασμός του έργου περιελάβανε τον διπλασιασμό της γραμμής, με ηλεκτροκίνηση και ETCS, ο οποίος θα υλοποιούταν, είτε με διαπλάτυνση του υφιστάμενου διαδρόμου, είτε σε νέα χάραξη, σε τμήματα όπου κρινόταν απαραίτητο. Σε γενικές γραμμές, το έργο έχει τεράστια σημασία και για τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές, καθώς «συμπαρασύρει» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, από το οποίο διεξάγονται μεταφορτώσεις, κυρίως στρατιωτικού υλικού.

Για το έργο είχε μιλήσει τον Μάρτιο από τον Έβρο ο Κυριάκος Μητσοτάκης,  λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Εγώ θέλω όμως αυτή η ανάπτυξη να φτάσει παντού, σε κάθε γωνιά του Έβρου. Γι’ αυτό και έχουμε μιλήσει, έχουμε εκπονήσει -και με τον κ. Περιφερειάρχη- ένα πολύ δημιουργικό σχέδιο σημαντικών έργων για την ανάπτυξη του βόρειου Έβρου, το οποίο και μπορούμε να υλοποιήσουμε. Γιατί; Γιατί έχουμε εξασφαλισμένους χρηματοδοτικούς πόρους.

Διότι κάποιοι αγωνιστήκαμε στην Ευρώπη για να αυξήσουμε το ΕΣΠΑ της περιφέρειας. Διότι διεκδικήσαμε πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης τους οποίους μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για σημαντικά έργα υποδομής, όπως η διπλή γραμμή του τρένου από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, που όταν ολοκληρωθεί, το 2028, πραγματικά θα αλλάξει όψη ο Έβρος».

Τελικά, παρά τη… μεγάλη ευρωπαϊκή στήριξη και τα ατελείωτα κονδύλια που δήθεν εξασφάλισε η κυβέρνηση Μητσοτάκη για την αποκατάσταση της καταστροφής στη Θεσσαλία, βρέθηκε η εύκολη λύση του «πετσοκόμματος» έργων στον Εβρο που τόσο αγαπά και στηρίζει προσωπικά ο πρωθυπουργός…!