ΕΣΕΕ: Θετικός ο αντίκτυπος του Open Mall στην αγορά της Αλεξανδρούπολης

Ο κύκλος εργασιών των εμπορικών επιχειρήσεων της χώρας, κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ήταν ο αναμενόμενος, ιδιαίτερα μετά από έναν πολύ καλό Ιούνιο, αναφέρει έρευνα που πραγματοποιεί σε ετήσια βάση το ινστιτούτο ερευνών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας. Ωστόσο, τα νέα φαίνεται πως είναι ενθαρρυντικά για την αγορά της Αλεξανδρούπολης και όσων πόλεων λειτουργούν στα πλαίσια των Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου.

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για τις θερινές εκπτώσεις 2017, διερευνώντας παράλληλα τη στάση και τις απόψεις των εμπόρων για το άνοιγμα των Κυριακών. Οπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, προκύπτει μια διαφορετική εικόνα ανάμεσα σε πολύ μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις αλλά και σε εκείνες που βρίσκονται κοντά σε τουριστικούς προορισμούς. Έτσι θα λέγαμε ότι τα όρια που κινήθηκε ο τζίρος ήταν από +3% για όσες επιχειρήσεις είχαν αύξηση και κατά μέσο όρο -11,5% για όσες είχαν μείωση. Θα λέγαμε επομένως ότι μεσοσταθμικά η μείωση των πωλήσεων περιορίστηκε φέτος λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.

Η ΕΣΕΕ για δεύτερη φορά εξέτασε φέτος χωριστά την κίνηση των θερινών εκπτώσεων στις συμβεβλημένες εμπορικές επιχειρήσεις του Open Mall του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης. Η έρευνα αφορά τις εμπορικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν στη δράση Open Mall, με κύρια δραστηριότητα το λιανικό εμπόριο και συγκεκριμένα, όπου διεξάγονται εκπτώσεις, όπως τα είδη ένδυσης-υπόδησης , τα είδη οπτικών, το λιανικό εμπόριο κοσμημάτων, και το άλλο λιανικό εξειδικευμένο εμπόριο. Τα αποτελέσματα των εκπτώσεων για τις επιχειρήσεις των Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου (ΑΚΕ) παρουσιάζονται συνολικά και δεν λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες περιπτώσεις κάθε τοπικής αγοράς.

Διαβάστε ακόμη  Στον Έβρο βρέθηκε σήμερα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας

Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον ότι για τις επιχειρήσεις των ΑΚΕ οι πωλήσεις των φετινών θερινών εκπτώσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα ή υψηλότερα σε μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τις επιχειρήσεις του γενικού πληθυσμού. Συγκεκριμένα, το 20% των επιχειρήσεων βελτίωσε τις πωλήσεις του σε σύγκριση με τις πωλήσεις των θερινών εκπτώσεων του προηγούμενου έτους, ενώ σε ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 34% οι πωλήσεις κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα.

Η βελτιωμένη εικόνα που παρατηρείται στις εμπορικές επιχειρήσεις των ΑΚΕ είναι απολύτως ενδεικτική των αποκλίσεων που παρατηρούνται στις επιδόσεις των εμπορικών επιχειρήσεων ανάλογο των χώρο και τόπο εγκατάστασης.
Από το 20% των ερωτηθέντων που δήλωσαν αύξηση των πωλήσεών τους, η πλειονότητα (46%) υποστήριξε πως η τόνωση του τζίρου τους κυμάνθηκε σε επίπεδα έως 10%.