Εβρίτες και Βούλγαροι σώζουν την αγορά της Αδριανούπολης

Έλληνες κυρίως από τον Έβρο και Βούλγαροι φαίνεται πως σώζουν την αγορά της Αδριανούπολης, σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Hurriyet. Σημειώνεται πως είχαν προηγηθεί, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και άλλα ρεπορτάζ ελληνικών και ξένων ΜΜΕ, τα οποία εστίαζαν στην τεράστια μείωση της κίνησης στην αγορά της τουρκικής πόλης, λόγω της κράτησης των δύο Ελλήνων στρατιωτικών στις φυλακές. Αμέσως μετά την απελευθέρωσή της όμως, στα μέσα Αυγούστου, το «κύμα» των Ελλήνων καταναλωτών επέστρεψε και μάλιστα ίσως πιο δυναμικά από κάθε άλλη φορά.

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι Έλληνες και Βούλγαροι ταξιδεύουν στην Αδριανούπολη λόγω των καλών αγορών, αλλά και επειδή τα προϊόντα είναι «φθηνότερα», γεγονός στο οποίο βοηθά και η πτώση της τουρκικής λίρας. Κυρίως, αγοράζουν φρούτα, λαχανικά και ρούχα στην ανοιχτή αγορά, ενώ πηγαίνουν να αγοράσουν σουβενίρ από τα καταστήματα του μπαζάρ Arasta. Επίσης, αγοράζουν καλλυντικά στην οδό Σαρακλάρ.

Τα περισσότερα από τα καταστήματα της Αδριανούπολης έχουν τουλάχιστον έναν υπάλληλο που μιλά ελληνικά ή βουλγαρικά. Οι καταστηματάρχες υποστηρίζουν ότι αιτία της μεγάλης προσέλευσης πελατών από Ελλάδα και Βουλγαρία είναι οι προσφορές, οι φθηνότερες τιμές. Σύμφωνα με τον Γουάτ Τεκίν, καταστηματάρχη που πουλά καλλυντικά σε έναν από τους πλέον πολυσύχναστους δρόμους, «οι τιμές είναι πολύ πιο χαμηλές από αυτές που βρίσκει κανείς στα duty free. Οι Βούλγαροι πηγαίνουν στην πόλη τα Σαββατοκύριακα, ενώ οι Έλληνες ταξιδεύουν τις εργάσιμες ημέρες. Κάποιοι από τους πελάτες πηγαίνουν στην Αδριανούπολη δύο φορές τον μήνα».

Διαβάστε ακόμη  Αλεξανδρούπολη: Κινητοποίηση φοιτητών κατά του νόμου Πιερρακάκη

Ο δήμαρχος Αδριανούπολης δήλωσε στην Hurriyet ότι γίνονται δημόσιες καμπάνιες με διαφημιστικά στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία, για να προωθήσουν την αγορά της πόλης.

Ένας Βούλγαρος επισκέπτης ξοδεύει κατά μέσο όρο 100 λεβ (περίπου 50 ευρώ), ενώ ένας Έλληνας καταναλωτής ξοδεύει κατά μέσο όρο 50-80 ευρώ. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, οι καταστηματάρχες έχουν φιλικές σχέσεις με τους πελάτες. «Εάν ένας πελάτης δεν έχει αρκετά χρήματα πάνω του, ο καταστηματάρχης του λέει “μπορείς να πληρώσεις την επόμενη εβδομάδα”», λέει ο Γκούρκαν.

Την ίδια ώρα, κάποιοι τοπικοί επιχειρηματίες έχουν λανσάρει ιστοτόπους στα Βουλγαρικά, που επιτρέπουν σε πιθανούς πελάτες να ελέγξουν τις τιμές διαδικτυακά, ενώ προμοτάρουν τα καταστήματά τους με αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα τόσο στα ελληνικά όσο και στα βουλγαρικά.