Ένα καλοκαίρι που όσο ανηφορίζουμε προς τον κεντρικό και βόρειο Έβρο γίνεται όλο και χειρότερο για τις εμπορικές επιχειρήσεις ήταν το φετινό  που ετοιμάζεται να μας αποχαιρετίσει σε λίγες μέρες, δίνοντας τη θέση του σε ένα εξαιρετικά δύσκολο φθινόπωρο κι έναν ακόμη πιο δύσκολο χειμώνα.

Παρά τις πανηγυρικές δηλώσεις τοπικών γαλάζιων στελεχών για εκτόξευση των τουριστικών δεικτών, τα όποια οφέλη σε τοπικό επίπεδο αφορούν καταλύματα και καταστήματα εστίασης και σε καμία περίπτωση την αγορά.

Για παράδειγμα, ο Αθανάσιος Τσώνης, εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δήλωσε στον Παρατηρητή : «Πέραν από την ποσότητα των ανθρώπων που προσελκύουμε σπουδαίο ρόλο παίζει και η ποιότητα τους, με τα στοιχεία φέτος να δείχνουν ότι έχουν αυξήσει την μέση ημερήσια δαπάνη τους και επομένως αφήνουν περισσότερα χρήματα στην τοπική αγορά».

Για την περίπτωση του Έβρου, πάντως, οι «ποιοτικοί» τουρίστες δεν φαίνεται να άφησαν σχεδόν τίποτα στην τοπική αγορά, με την στενή έννοια του όρου. Όπως δήλωσε στη Γνώμη ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης Βασίλης Κασαπίδης, ούτε οι εκπτώσεις ούτε η Λευκή Νύχτα ήταν ικανές για να φέρουν καταναλωτές στα μαγαζιά.

«Πήγαμε καλύτερα από πέρσι, όμως, υπολειπόμαστε πολύ από το 2019, που ήταν μία καλή περίοδος για την αγορά. Η τουριστική κίνηση στην πόλη μας ήταν άνευ προηγουμένου, νομίζω ούτε το 2019 είχαμε τόσο κόσμο, δυστυχώς, όμως αυτό δεν μεταφράστηκε απαραιτήτως σε εμπορική δραστηριότητα».