Haber Global: Η Ρωσία πιέζει τον Μητσοτάκη για την Αλεξανδρούπολη

Στάσιμες έχουν μείνει τους τελευταίους 6 μήνες οι αμερικανικές δραστηριότητες στην Αλεξανδρούπολη, ισχυρίζεται το φιλο-κυβερνητικό κανάλι Haber Global

Επικαλούμενο «πηγές από την περιοχή», όπως μεταδίδει το ethnos.gr, το τουρκικό κανάλι υποστηρίζει ότι μετά από πιέσεις της Ρωσίας στην κυβέρνηση της Αθήνας ορισμένοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης για τα αμερικανικά πολεμικά πλοία, όπου υπάρχει αμερικανική στρατιωτική ανάπτυξη, σταμάτησαν.

Η Σιμπέλ Μουσταφάογλου, πολιτικός και ακτιβίστρια της κοινωνίας των πολιτών από τη δυτική Θράκη, δήλωσε στο Haber Global ότι ορισμένοι διαγωνισμοί για το έργο του λιμανιού έχουν ακυρωθεί, καθώς υπάρχουν αντιρρήσεις σε πολιτειακό επίπεδο για τη χρήση του λιμανιού από τις ΗΠΑ ότι η περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης μπορεί να βλάψει τα συμφέροντα της Ελλάδας στο μέλλον.

Το ρωσικό λόμπι σε δράση

Σύμφωνα με τη Μουσταφάογλου, το υπουργείο Ναυτιλίας αποφάσισε την εκτέλεση του έργου των 23 εκ ευρώ, το οποίο είχε προγραμματιστεί να δημοπρατηθεί στις 11 Ιανουαρίου, αλλά μετά από αναβολές, τελικά ο ανάδοχος (ΤΕΚΑΛ) προέκυψε μολις πριν λίγες μέρες. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αρχικά οι ΗΠΑ επρόκειτο να αναλάβουν τα έργα, αλλά το ρωσικό λόμπι που δραστηριοποιείται στην Αλεξανδρούπολη αντέδρασε. «Το έργο αυτό θα επιτρέψει στην Αλεξανδρούπολη να γίνει ένα στρατηγικό ενεργειακό και εμπορικό κέντρο, που θα τη συνδέει με την ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια. Μόλις ολοκληρωθεί, τα πλοία θα μπορούν να ελλιμενίζονται με ασφάλεια στο λιμάνι, να συνδέονται με τη νέα περιφερειακή οδό και να μεταφέρουν το φορτίο τους απευθείας στην Εγνατία Οδό», αναφέρεται στο ρεπορτάζ της Haber Global.

Δεν υπάρχει διαθέσιμος προϋπολογισμός

Ένα άλλο έργο που αφορά το λιμάνι είναι ο διαγωνισμός για τη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου.

Διαβάστε ακόμη  100 δέντρα (ως τώρα) κομμένα για την…«Αστική αναζωογόνηση» της Αλεξανδρούπολης

«Για το τμήμα της Αλεξανδρούπολης εκτιμήθηκε προϋπολογισμός 1,5 δισ. ευρώ. Ωστόσο, υπάρχουν δυσκολίες στην εξεύρεση προϋπολογισμού για το σύνολο του έργου. Η σημασία του σιδηροδρόμου Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο είναι ότι θα συνδέσει την Αλεξανδρούπολη με το κέντρο της Ευρώπης. Ο ευρωπαϊκός εμπορικός δρόμος “Sea2Sea Trade Route” θα διέρχεται από τη γραμμή αυτή. Με τον τρόπο αυτό θα αυξηθεί ο εμπορικός όγκος της περιοχής του Έβρου. Εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθεί και αυτός ο διαγωνισμός. Ένας από τους διαγωνισμούς θα είναι και ο διαγωνισμός για τη σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ του λιμανιού της Πάτρας και της πόλης της Πάτρας».

Στασιμότητα εδώ και 6 μήνες

Η Μουσταφάογλου υποστηρίζει ότι οι διαγωνισμοί που θα ανασταλούν είναι η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Τοξότης και η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας Κορωπίου-Λαυρίου. Δίνοντας πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση αναφέρει ότι: «Όταν πηγαίνεις στο λιμάνι το βράδυ, βλέπεις τα λαμπερά φώτα των αμερικανικών πλοίων. Συνέβαλαν οικονομικά στην περιοχή. Ωστόσο, η Ρωσία, η οποία δραστηριοποιείται στην περιοχή αυτή, αντιδρά μέσω του ρωσικού οίκου και των γραφείων εμπορικών ακολούθων. Τους τελευταίους έξι μήνες παρατηρείται στασιμότητα στις δραστηριότητες των ΗΠΑ στην περιοχή».

Αντιδράσεις στο κράτος

Στο ρεπορτάζ αναφέρεται ότι η αποστολή αμερικανικών αρμάτων μάχης από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προς τη Βουλγαρία σταμάτησε μετά από διαμαρτυρία μελών του ΚΚΕ.

Ο ειδικός Χασάν Οζκάν δήλωσε ότι «αυτές οι αντιδράσεις δείχνουν ότι τα αμερικανικά στρατεύματα δεν είναι επιθυμητά στην περιοχή. Η δράση του ΚΚΕ είναι σημαντική. Διότι το ΚΚΕ είναι σήμερα το 4ο μεγαλύτερο κόμμα στη χώρα».