Κυρίως αμερικάνικο προβλέπεται ότι θα είναι το ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, το οποίο, σύμφωνα με δημοσιεύματα, οδεύει προς πώληση του 100% των μετοχών του. Μάλιστα, η φήμη του λιμανιού της πρωτεύουσας του Έβρου έφτασε μέχρι τη γνωστή γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, η οποία, σε αφιέρωμά της για τα ελληνικά λιμάνια, λίγο – πολύ, το … αποθεώνει.
«Το πρότζεκτ – πρότυπο για το λιμάνι του Πειραιά ανοίγει την όρεξη των Ελλήνων για περισσότερα. Ο Μητσοτάκης θέλει να ιδιωτικοποιήσει ή να θέσει υπό ιδιωτική διαχείριση άλλα δέκα λιμάνια». Πέρα από τα λιμάνια της Καβάλας, του Ηρακλείου, του Βόλου, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας το ρεπορτάζ εστιάζει ειδικότερα στον αναβαθμισμένο ρόλο του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. «Το πιο περιζήτητο λιμάνι είναι της Αλεξανδρούπολης. Γι’ αυτό θα πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί πρώτο. Είναι ελκυστικό λιμάνι λόγω της εγγύτητας με την Εγνατία Οδό, που διασχίζει τη βόρεια Ελλάδα, και ενώνει την Κων/πολη με την Αδριατική.
Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις, που από εδώ μέσω των Βαλκανίων, οδηγούν στην Ανατολική Ευρώπη». Όπως παρατηρεί το ρεπορτάζ κρίσιμος είναι και ο μελλοντικός ρόλος της Αλεξανδρούπολης ως ενεργειακού κόμβου υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σύμφωνα, τέλος, με το ρεπορτάζ για τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, αναμένεται μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρουν και, σύμφωνα με παρατηρητές, κυρίως από τις ΗΠΑ.