Η Καβάλα και όχι η Αλεξανδρούπολη ως «φαβορί» για το εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων


Το θέμα της λειτουργίας του εργοστασίου παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Αλεξανδρούπολη συζητήθηκε και στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης, μετά από πρόταση διεκδίκησής του από τον ανεξάρτητο δημοτικό σύμβουλο Π. Μιχαηλίδη.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του epixeiro.gr,άλλες είναι οι 3 υποψήφιες περιοχές για την επένδυση της Next.e.GΟ στην Ελλάδα, όπου θα κατασκευαστεί τόσο το εργοστάσιο της εταιρείας, το οποίο σε πρώτη φάση θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως 30.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ανά έτος, όσο και το Κέντρο Τεχνολογίας και Καινοτομίας για ερευνητικούς σκοπούς.

Οι συγκεκριμένες πληροφορίες αναφέρουν πως προκρίνεται, μέχρι στιγμής, η περιοχή της Καβάλας (λόγω και της ύπαρξης του λιμανιού), ενώ «υποψήφια» είναι επίσης η Κοζάνη και γενικότερα η Πτολεμαΐδα (ώστε να αξιοποιηθεί και το project της απολιγνιτοποίησης). Μια τρίτη περιοχή που εξετάζεται είναι εκείνη του Αστακού.

Στόχος, όπως αναφέρουν οι πηγές, δεν είναι μόνο να δημιουργηθεί ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά να αναπτυχθεί ένα ολόκληρο clusterμε άλλες εταιρείες, που θα γειτνιάζουν με το εργοστάσιο και θα το εφοδιάζουν με τις απαραίτητες πρώτες ύλες. Οι επιχειρήσεις αυτές θα είναι κυρίως ελληνικές, αλλά προβλέπεται και η συνεργασία με εταιρείες από γειτονικά κράτη.

Έτσι, αν και υπολογίζεται πως θα δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας, υπάρχει η προοπτική, μαζί με τις έμμεσες, να φτάσουν τις 5.000. Σε κάθε περίπτωση, αυτή τη στιγμή το project στοχεύει στην υπογραφή του σχετικού μνημονίου συνεργασίας. Από τη στιγμή που θα υπογραφεί αυτό και θα γίνει η τελική επιλογή του χώρου, το πλάνο «προβλέπει» πως το έργο θα ολοκληρωθεί σε 24 μήνες.

Διαβάστε ακόμη  Πανελλήνιο μετάλλιο για Φάνη και Άννα Μήτκα του Εθνικού στο πινγκ πονγκ

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως «υπάρχουν ενδείξεις ότι το project θα προχωρήσει, γιατί υπάρχει βούληση από όλες τις πλευρές, και από εκείνη των επενδυτών». Φυσικά, ξεχωριστά, βάσει και της τροπολογίας για τις στρατηγικές επενδύσεις στον χώρο της ενέργειας, υπάρχει και η στόχευση για σταθμούς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, για επενδύσεις και σε αυτόν τον τομέα. Για αυτό το θέμα «υπάρχουν ήδη υποψήφιοι επενδυτές».

Η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης φτάνει στο ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Το project της Next.e.GΟ χαρακτηρίζεται ως «ελκυστικό», διότι τα αυτοκίνητα που θα παραχθούν θα βρίσκονται μέσα στον αστικό ιστό, με χαμηλές ταχύτητες και με χαμηλό κόστος, οπότε θα είναι προσιτά και για την ελληνική αγορά αλλά και για εκείνη των Βαλκανίων.Υπενθυμίζεται πως και ο βουλευτής Έβρου Χρήστος Δερμετζόπουλος πιέζει προς την κατεύθυνση η επένδυση να πραγματοποιηθεί στην Αλεξανδρούπολη , μένει να δούμε εάν θα καταφέρει να την «κλέψει» από την Καβάλα.