Η Ομάδα Φίλων του Γαλλικού Σταθμού απαντά στον Δήμο Αλεξανδρούπολης για το ΚΤΕΛ

Σε σκληρό τόνο απαντά η διαχειριστική ομάδα των Φίλων του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης στο δελτίο τύπου του Δήμου, αναφορικά με τη μεταφορά του ΚΤΕΛ στην περιοχή του ιστορικού σιδηροδρομικού σταθμού. Υπενθυμίζεται πως η συγκεκριμένη ομάδα που δημιουργήθηκε στο fb πριν λίγους μήνες, μετρά πάνω από 1.400 μέλη, βασικό αίτημα των οποίων είναι να διασωθεί το συγκεκριμένο κτιριακό σύμπλεγμα, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία της πόλης και να αναδειχθεί ως χώρος ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
Στην απάντησή της, η Ομάδα υπενθυμίζει το Πασαλίκι και την κατεδάφισή του από τους Συνταγματάρχες, όπως αναφέρει, ενώ κάνει λόγο για πρόχειρες λύσεις με προεκλογική χροιά.

Αναλυτικά:
«Το Δελτίο Τύπου που εκδόθηκε πριν λίγες μέρες από το Δήμο είναι μια πλάγια απάντηση στους Φίλους του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης, που η κινητοποίηση τους μέσα σε ελάχιστο χρόνο οργάνωσε μια μαχητική ηλεκτρονική συλλογικότητα που έθεσε το δάκτυλο επί τον τύπο των ήλων. «Τύπος» εν προκειμένω το συγκρότημα του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης, η συνθήκη ύπαρξης της πόλης- πάει να πει- και «δάκτυλος» η πρόθεση του Δήμου να «ενσωματώσει» στο χώρο του, το ΚΤΕΛ της πόλης.
Τι μας λέει το Δ.Τ.; Ότι από το 1999 έχει εγκριθεί η εφαρμογή του σχετικού νόμου που προβλέπει τις δεσμευτικές χρήσεις γης για τις εντός και εκτός σχεδίου περιοχές των ΟΤΑ. «…το χώρο δεν τον διαλέξαμε αλλά εκεί είναι σχεδιασμένος να γίνει από το ΓΠΣ», υποστηρίζει και συμπληρώνει συμπέρασμα, απλοϊκά: «Συνεπώς ο Δήμος με το επιστημονικό προσωπικό του στέκεται συμβουλευτικά δίπλα στην ΚΤΕΛ ΑΕ για να προωθήσει όλες τις μελέτες για την ολοκλήρωση του όλου θέματος.»
Ερώτημα 1ον: Το ΓΠΣ προβλέπει χρήσεις γης για τα μνημεία πολιτιστικών αγαθών και άυλης κληρονομιάς; Και πιο συγκεκριμένα: Μέσα στο Γ.Π.Σ έχει προβλεφθεί προστασία του ιστορικού τόπου του Γαλλικού Σταθμού; Μάλλον ΟΧΙ, γιατί αν είχε προβλεφθεί, δεν θα ήταν δυνατόν το ΚΤΕΛ να κολλήσει στο συγκρότημα, να υφαρπάξει ένα από τα ιστορικά κτίσματα που προβλέπεται να αλλάξει χρήση, από υπνωτήριο να γίνει εκδοτήριο, και να ενθέσει εντός «το νέο σύγχρονο κτίριο που θα κατασκευαστεί στο ανατολικό κενό άκρο της έκτασης ..
Και εδώ τίθεται το 2ο ερώτημα: Οι άρχοντες του Δήμου από το 1999 μέχρι σήμερα, δεν «είδαν» τον Γαλλικό Σταθμό, ως όφειλαν, ώστε να τον περιλάβουν στο σχέδιο και να διασφαλίσουν το ακριβό τοπόσημο της πόλης; Είδαν μόνο «οικόπεδα» και έτερον ουδέν; Μέχρι που…ήρθαν τα μνημόνια και η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας του σιδηρόδρομου…
Ο Δήμος και οι άρχοντες ξέρουν καλά, πολύ καλύτερα από τους απλούς πολίτες, πως τα πολεοδομικά σχέδια τροποποιούνται! Άρχοντες και λαϊκοί καταλαβαίνουν επίσης πως το αίτημα για ανάδειξη του Γαλλικού Σταθμού σε ιστορικό τόπο δεν απαιτεί καμία αλλαγή χρήσης γης στην ανατολική πλευρά της πόλης. Το ΚΤΕΛ να μην «θρονιαστεί» στο Σταθμό, να μην υφαρπάξει ιστορικά κτίρια, μετατρέποντας τη χρήση τους.
Δηλαδή: Να εγκατασταθεί εκεί που προέβλεπε το ΓΠΣ του 99 στην ευρύτερη περιοχή της Πολεοδομικής ενότητας Άβαντος…. από το βόρειο σημείο του “μαχαλά” στον Πλατανότοπο και δυτικά έως τα νεκροταφεία… Σε μια έκταση που πλησιάζει 4000 στρέμματα.
Ερώτημα 3ον. Από πού προκύπτει ότι είναι δεσμευτική η μεταφορά του ΚΤΕΛ στο χώρο του Γαλλικού Σταθμού; Πότε και με ποιες αποφάσεις «άλλαξε» η θέση του ΚΤΕΛ στο Γ.Π.Σ; Θέση που συνοδεύεται και από αντικειμενικές δυσκολίες… Εκτός και αν στη μελέτη που ετοιμάστηκε προβλέπεται απλά «αλλαγή χρήσης» του Γαλλικού Σταθμού σε ΚΤΕΛ (ευκολάκι).
Τι άλλο ανακοινώθηκε με το Δελτίο Τύπου; Οτι ο Δήμος μεσολάβησε για να υπογραφεί συμφωνία μεταξύ της ΚΤΕΛ ΑΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ στο σημείο όπου το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της πόλης καθορίζει τη τη χωροθέτηση του σταθμού (το ΓΠΣ όχι μόνο δεν καθορίζει της θέση, αλλά και να καθόριζε τροποποιείται εύκολα και αναγκαστικά αν καταλαμβάνει χώρο σε Ιστορικό τόπο). Άρα η διαμεσολάβηση του Δήμου Αλεξανδρούπολης εν προκειμένω μεταξύ ΚΤΕΛ και ΓΑΙΟΣΕ δεν έγινε «για το καλό της πόλης» μας (όπως «τρυφερά» διατυπώνεται στο Δελτίο Τύπου).
Θα περίμενε κανείς ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, να απαντήσει απλά και κατανοητά για το ευρύ κοινό το μη σχετικό με πολεοδομικά θέματα και τη σχετική νομοθεσία. Να πει όσα τα δελτίο υπονοεί. Ότι ο δήμος σχεδίασε μεταφορά του ΚΤΕΛ στον ιστορικό χώρο του Γαλλικού Σταθμού, επειδή εκεί βρέθηκε «πρόχειρη» λύση, εκεί προσφέρθηκε έτοιμο κτίριο… εκεί ίσως δεν θα χρειαστεί να προβεί στις χρονοβόρες και μεγάλου κόστους τροποποιήσεις για τη χωροθέτηση. (Ούτε τράβηγμα από την Ε.Ο ούτε νέο ρυμοτομικό.) Και παράκαμψε τη σημασία του ιστορικού τοπόσημου της πόλης. Λύση που υποστηρίζει μάλιστα με μια light-προεκλογική επιχειρηματολογία: « …να μπορεί το κοινό και οι επισκέπτες της πόλης να θαυμάζουν αυτό το απίστευτο δημιούργημα, χωρίς να αλλοιωθεί το κέλυφός τους και να ενταχθούν μαζί με το νέο σύγχρονο κτίριο που θα κατασκευαστεί στο ανατολικό κενό άκρο της έκτασης ….»
«Το κέλυφος» εν προκειμένω των κτιρίων, «που θα θαυμάζει» ο λαός, και όχι το συγκρότημα και ο ρόλος του στην ιστορική εξέλιξη της πόλης. «το κέλυφος» σαν να λέμε το…σελοφάν, λες και τα μνημεία αποτελούν «δώρο» που ωραιοποιεί το περιτύλιγμα!
Σαν κατακλείδα θέλουμε να θυμίσουμε σε όλους τους πολίτες της Αλεξανδρούπολης, κληρωτούς και λαϊκούς, ότι ήδη την ιστορία μας βαραίνει ακόμα «η σκόνη» από το διαμελισμό που υπέστη το Πασαλίκι, για το οποίο ο θρήνος διαρκεί και πληγώνει, για άλλους ειλικρινά για κάποιους υποκριτικά…
Οι μπουλντόζες που το γκρέμισαν τότε είχαν τη σιδηρά πυγμή των συνταγματαρχών…
Σήμερα που δεν έχουμε πια Συνταγματάρχες, ποιος μπορεί ή δικαιούται να παραβιάσει τον Γαλλικό Σταθμό και με τεχνικές και πολιτικές Αλχημείες να συρρικνώσει το εύρος, το ρόλο, και την αξία του στην ιστορική ταυτότητα της Αλεξανδρούπολης. Αλχημείες, κάθε είδους. Πολιτικές, αρχιτεκτονικές, μελετητικές, αναπτυξιακές τάχα μου… Αλχημείες, «κέλυφος»!
(Συνεχίζεται)».

Διαβάστε ακόμη  Παρά-Κολύμβηση: «Χάλκινος» ο Λεργιός στα 50μ. πεταλούδα στη Μαδέιρα