Κανένα ίχνος του κυβερνήτη του μοιραίου Phantom – Θρήνος για τον 29χρονο υποσμηναγό

Τεχνική βλάβη, λάθος του χειριστή ή ένα απρόοπτο γεγονός, οδήγησαν στην πτώση του Phantom F4 στην Ανδραβίδα. Οι Ένοπλες Δυνάμεις πενθούν για τον χαμό του υποσμηναγού Μάριου Μιχαήλ Τουρούτσικα και προσπαθούν να βρουν τα αίτια της τραγωδίας στα νερά του Ιονίου

Παράλληλα, οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη, Σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη συνεχίζονταν με αμείωτο ρυθμό μέχρι αργά το βράδυ της Δευτέρας.

Στην περιοχή όπου κατέπεσε το μοιραίο Phantom επιχειρούσαν ολόκληρη την νύχτα ένα C-130, το οποίο έριχνε φωτοβολίδες με τις οποίες φωτίζεται η περιοχή των ερευνών, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο τα πλωτά μέσα του Λιμενικού, ενώ ελικόπτερα Super Puma και S-70 εναλλάσσονται μεταξύ τους κατά τη διάρκεια τη νύχτας, σκανάροντας όλη την περιοχή.

Οι έρευνες έχουν κορυφωθεί από τις πρώτες πρωινές ώρες

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τις πληροφορίες το σημείο στο οποίο κατέπεσε το αεροσκάφος από την 338 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού που εδρεύει στην 117 Πτέρυγα Μάχης στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας, έχει βάθος 1.000 μέτρα.

Βυθισμένες στο πένθος οι οικογένειες των αεροπόρων

Στο πένθος έχει βυθιστεί από το απόγευμα της Τρίτης η οικογένεια του Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, όταν και εντοπίστηκε η σορός του άτυχου συγκυβερνήτη.

Ο 29χρονος Υποσμηναγός είχε καταγωγή από την Αρκαδία και το μεγάλο του όνειρο από μικρό παιδί ήταν να γίνει Ίκαρος. Η μοίρα, δυστυχώς, του έπαιξε άσχημο παιχνίδι.

«Ήρθε το Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι έφυγε. Μας χαιρέτισε κανονικά…”Γιατί φεύγεις νωρίς του λέω”, “φεύγω, γιατί το πρωί πετάω”. Πέταξε και τέλος», είπε ο πατέρας του άτυχου υποσμηναγού, μιλώντας χθες στην ΕΡΤ.

«Του έλεγα εγώ “κάνε το δικό μου επάγγελμα, θα βρεις έτοιμη δουλειά να δουλέψεις, δεν θα ταλαιπωρηθείς στη ζωή σου”. “Όχι πατέρα”, μου λέει, “θα δηλώσω την Ικάρων πρώτη”. Τη δήλωσε πρώτη και πέθανε 29 χρονών… Και καταστραφήκαμε όλοι», συνέχισε.

Την ίδια ώρα η οικογένεια του κυβερνήτη περνά το δικό της μαρτύριο, καθώς αναμένει τα νεότερα από τις έρευνες που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ο αδελφός του αγνοούμενου σμηναγού Τσιτλακίδη μίλησε στο Star.

ΕΡ: Από ότι μαθαίνω συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του αδελφού σας, έτσι δεν είναι;

ΑΠ: «Βρέθηκε;»

ΕΡ: Όχι συνεχίζονται οι έρευνες αυτό ξέρουμε. Εσείς τι ενημέρωση έχετε;

ΑΠ: «Δεν έχω καμία ενημέρωση, είμαι κάθ’οδον αυτή τη στιγμή, πηγαίνω προς τους γονείς μου»

ΕΡ: Εσείς είχατε χθες επικοινωνία μαζί του, τι σας έλεγε;

ΑΠ: «Χθες το βράδυ είχα μία επικοινωνία. Μιλάω τακτικά με τον αδερφό μου. Τώρα δεν είμαι σε κατάσταση να σας μιλήσω…»

Είχαν μηδενικά περιθώρια αντίδρασης

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ το F-4 εκτελούσε πτήση σε ζεύγος με άλλο αεροσκάφος, σε πολύ χαμηλό ύψος, κάτι που σημαίνει ότι οι χειριστές είχαν μηδενικά περιθώρια αντίδρασης, αν κάτι πήγαινε στραβά.

Οι χειριστές του άλλου αεροσκάφους αντιλήφθηκαν ότι κάτι δεν πάει καλά στο έτερο F-4 και ειδοποίησαν τον πύργο ελέγχου.

Πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί από επίσημα χείλη, αναφέρουν ότι οι δύο χειριστές του F-4 πρόλαβαν και ειδοποίησαν για βλάβη και έλαβαν εντολή να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος. Όλες οι λεπτομέρειες του δυστυχήματος θα διευκρινιστούν από την έρευνα που θα πραγματοποιήσει η ειδική επιτροπή.

Το χρονικό της τραγωδίας

Τα δυο F-4 Phantom απογειώθηκαν στις 10:15 το πρωί, για την εκπαίδευση των ιπταμένων στη ναυτιλία σε χαμηλό ύψος μέχρι τα 300 πόδια, δηλαδή περίπου 100 μέτρα πάνω από ξηρά και θάλασσα.

Διαβάστε ακόμη  Αλεξανδρούπολη – Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση

Άγνωστο γιατί, το ένα βομβαρδιστικό κατέπεσε στις 10:30 από χαμηλό ύψος στα νερά του Κατάκολου, μόλις 8 ναυτικά μίλια από την ακτή του κόλπου και 25 από την αεροπορική βάση της Ανδραβίδας.

Σημειώνεται ότι τα F-4 Phantom ανήκουν στην 2η γενιά αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, επιχειρούν από την 117 πτέρυγα μάχης και ανήκουν στην 338 μοίρα «Άρης». Παρά τα χρόνια τους από το 1974, παραμένουν σε επιχειρησιακή κατάσταση και μετέχουν σε όλες τις ασκήσεις, εθνικές και συμμαχικές.

Εικόνες από τα συντρίμμια

Τα πρώτα συντρίμμια από το μοιραίο αεροσκέφος εντοπίστηκαν λίγες ώρες αργότερα, με τα τοπικά Μέσα να μεταδίδουν εικόνες.

Οι πιθανές αιτίες της πτώσης

Αναλύοντας τα πιθανά σενάρια για τα αίτια πίσω από την πτώση συμβάν ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, κ. Παντελής Φραγκούλης διευκρίνισε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ότι «τα αεροσκάφη αυτά, (στο οποίο επέβαιναν οι δύο άνδρες) μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια, έχουν μπει πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα». «Πρέπει να ξέρετε ότι τα αεροσκάφη αυτά και όλα τα αεροσκάφη, ό,τι πετάει στον αέρα, υπόκεινται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από κει και πέρα γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος» τόνισε.

Για τον κ. Φραγκούλη δεν πρόκειται για πτήση ρουτίνας, με δεδομένο ότι «οι χαμηλές πτήσεις ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους. Δηλαδή το αεροπλάνο, πετάει πάνω από το έδαφος, να φανταστούμε στα 100 πόδια, στα τριάντα μέτρα σχεδόν ή και χαμηλότερα. Ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μην γίνεται αντιληπτό από τα ραντάρ. Το ίδιο ακολουθείται και στη θάλασσα. Η πτήση όμως αυτή πάνω από το έδαφος δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση».

Σύμφωνα με τον αεροναυπηγό, Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, «όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά», για τα πιθανά αίτια της τραγωδίας. Και πρόσθεσε: «Εγώ δεν θα μπορούσα να αποκλείσω την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός. Να θυμίσω ότι στο παρελθόν έχουμε αρκετά περιστατικά, όπου έχουμε χάσει αεροπλάνα κυριολεκτικά από απρόοπτο γεγονός. Έχει συγκρουστεί μεγάλο πουλί με μονοκινητήριο αεροπλάνο, μπήκε στον κινητήρα, ο κινητήρας έσκασε, αλλά εκεί υπήρξε εγκατάλειψη του αεροσκάφους».

Ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος χειριστή του αεροσκάφους, υποστήριξε ο κ. Καραϊωσηφίδης. «Έμπειροι χειριστές κάνουν λάθος. Δυστυχώς συμβαίνει ή ξεκινάει μια αλυσίδα. Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους δεν είναι αποτέλεσμα μιας και μοναδικής αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός. Ξεκινάμε από κάπου και για να συντριβεί τελικά το αεροσκάφος εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο που δεν είναι αντιμετωπίσιμη κατάσταση».

Προκλητικότητα και ασέβεια από την Τουρκία για το μοιραίο Phantom που κατέπεσε

Παρά το γεγονός ότι η σημερινή όπως και οι επόμενες 2 είναι ημέρες πένθους για την Πολεμική Αεροπορία και των Ενόπλων Δυνάμεων, η Τουρκία δε σταμάτησε τις προκλήσεις και μάλιστα δείχνοντας ασέβεια στους νεκρούς. 18 τουρκικά μαχητικά εκ των οποίων τα 12 οπλισμένα πραγματοποίησαν 20 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου ενώ το μεσημέρι προχώρησαν και σε 4 υπερπτήσεις πάνω από Οινούσσες, Παναγιά και Νότια της Χίου.

Τα ελληνικά μαχητικά προχώρησαν σε μπαράζ αερομαχιών από τις οποίες 8 κατέληξαν σε εμπλοκές των Τούρκων πιλότων.

Πηγή: ieidiseis.gr, eretikos.gr