«Κρύβουν» τον άνθρωπο του Κυριάκου στο Μεταφορών

Ο υφυπουργός Γ. Καραγιάννης, παρότι ουσιαστικά και τυπικά υπεύθυνος για τους σιδηροδρόμους, παραμένει στη θέση του

Η συζήτηση περί συμμετοχής ή μη του Κώστα Καραμανλή του νεότερου στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας εξυ-πηρετεί δύο προφανείς στόχους: την «αποκαραμανλοποίηση» που διακαώς επιθυμούσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και την κατασκευή… Ιφιγένειας για την πολιτική διάσωση του ίδιου και του προεκλογικού αφηγήματος του κόμματος. Πίσω όμως από αυτή την επιχείρηση κρύβεται ένα ακόμη μοιραίο πρόσωπο της απόλυτης επιλογής του πρωθυπουργού και πλήρως αρμόδιο για τις υποδομές και τον σιδηρόδρομο στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, το οποίο κανονικά θα έπρεπε ήδη να δίνει εξηγήσεις στη Δικαιοσύνη.

Το πρόσωπο αυτό δεν είναι άλλο από τον Γιώργο Καραγιάννη. Πρόκειται για έναν από τους δύο υφυπουργούς στους οποίους μεταβιβάστηκαν οι αρμοδιότητες της ορφανής κεφαλής του υπουργείου. Υφυπουργός αρμόδιος για τις υποδομές και συγκεκριμένα για το σιδηροδρομικό δίκτυο από τον ανασχηματισμό του Αυγούστου του 2021, θέση που μάλιστα δημιουργήθηκε στο υπουργείο για τα μάτια του και μόνο. Η δε υπουργοποίησή του τότε δεν ήταν παρά μια πρώτης τάξεως «προαγωγή» που πήρε από τη θέση του γενικού γραμματέα Υποδομών, την οποία κατείχε από την επικράτηση της ΝΔ του Κυρ. Μητσοτάκη στις εκλογές τον Ιούλιο του 2019.

Πώς είναι δυνατόν –θα αναρωτηθεί κάποιος– από τη μία να αποπέμπεται διά της παραιτήσεως ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών αναλαμβάνοντας την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη» για την τραγωδία και από την άλλη ο υφυ-πουργός του, απολύτως αρμόδιος για τα εν λόγω ζητήματα –από θέσεως υπουργείου και Γενικής Γραμματείας– να πα-ραμένει στη θέση του; Και όχι απλώς να μην τον πειράζει κανένας, αλλά να παίρνει και τις επιπλέον αρμοδιότητες που ο Γιώργος Γεραπετρίτης αφήνει εκτός χαρτοφυλακίου του με τη… μυστήρια μη ανάληψη της ηγεσίας του υπουργείου, καθώς ο τελευταίος αναλαμβάνει μόνο τη διερεύνηση του δυστυχήματος;

Η απάντηση είναι απλή: Παρά την αμοιβαία προσπάθεια του πρωθυπουργού και του πρώην υπουργού να εμφανιστούν ως απολύτως αλληλοταυτιζόμενοι, ο παραιτηθείς δεν ήταν ο άνθρωπος του Μεγάρου Μαξίμου στο υπουργείο. Του-ναντίον, η υπουργοποίηση Καραμανλή ήρθε ως ένα από τα πολλά αλισβερίσια του Κυρ. Μητσοτάκη στην πορεία ανόδου του προς την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας και μετέπειτα στο τιμόνι της χώρας. Τον ρόλο του «εκλεκτού» στο υπουργείο έπαιζε και παίζει ο Γ. Καραγιάννης, που ήταν εκείνος που –καθόλου τυχαία– εμφανιζόταν μονίμως στο πλευρό του Κυρ. Μητσοτάκη ως αντ’ αυτού του πρώην υπουργού σε κάθε «αυτοψία» και επίσκεψή του σε εργοτάξια δημόσιων έργων.

Διαβάστε ακόμη  Αλεξανδρούπολη – Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση

Προφανώς αναφερόμαστε σε μία ακόμη σχέση που καλλιεργήθηκε μέσα από ένα μητσοτακικό «δούναι και λαβείν». Πίσω στο 2015, στις εσωκομματικές εκλογές της Νέας Δημοκρατίας, η υπογραφή του Γ. Καραγιάννη ήταν από τις πρώτες που στήριξαν την υποψηφιότητα του Απόστολου Τζιτζικώστα. Εχοντας θητεύσει στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας της κυβέρνησης Σαμαρά και με παρελθόν στην επικοινωνία της Αττικό Μετρό, ο Γ. Καραγιάννης στάθηκε στο πλευρό του νυν περιφερειάρχη κεντρικής Μακεδονίας. Εκεί παρέμεινε μέχρι το βράδυ των πρώτων εκλογών, όταν παρά την οργανωτική θέση που κατείχε στην καμπάνια του, εν ριπή οφθαλμού βρέθηκε να υποστηρίζει σθεναρά την υποψηφιότητα του Κυρ. Μητσοτάκη. Μάλιστα η… μεταστροφή του αυτή ήταν τόσο απότομη που «γαλά-ζιοι» μιλούν για έναν από τους ανθρώπους της «πέμπτης φάλαγγας Μητσοτάκη» στην πορεία του προς την εξουσία.

Εάν ένας άνθρωπος είναι υπεύθυνος για την απαξίωση των καταγγελιών των εργαζομένων και των συνδικαλιστών στον σιδηρόδρομο, αυτός δεν είναι άλλος από τον Γ. Καραγιάννη. Εκείνος ήταν που κόμιζε τη γραμμή του Μεγάρου Μαξίμου στο υπουργείο, από τα δικά του χέρια περνούσαν σειρά από ζητήματα, τόσο του δικτύου και της εταιρείας Hellenic Train όσο και πολλών ακόμη εργολάβων της χώρας. Αλλωστε στο ίδιο το ΦΕΚ της υπουργοποίησής του ανα-φέρονται ξεκάθαρα η ευθύνη του για την ΕΡΓΟΣΕ και για την εκμετάλλευση ακινήτων της ΓΑΙΟΣΕ, η άσκηση των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, όπως και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση έργων υποδομής.

«Φιλοδοξούμε να μετατρέψουμε το τρένο από τον “μεγάλο ασθενή” σε πρωταγωνιστή των νέων μεγάλων έργων που έχει ανάγκη η χώρα» δήλωνε ο ίδιος από το βήμα της Βουλής τον περασμένο Σεπτέμβριο. Στο ίδιο μήκος κύματος με τον πα-ραιτηθέντα υπουργό με τους… δεκάρικους περί ασφάλειας των επιβατών και ο συνάδελφός του υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος με ακόμη πιο προκλητικές δηλώσεις στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Αντί λοιπόν να έχει αποπεμφθεί μαζί με τον υφυπουργό του και να δίνουν εξηγήσεις στη Δικαιοσύνη ως αρμόδιοι για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, ο Γ. Καραγιάννης απολαμβάνει τη μητσοτακική ασυλία, αναβαθμίζεται εντός υπουργείου και παραμένει στο παρασκήνιο καλυμμένος με ένα ακόμη πέπλο σιωπής.

Πηγή: documentonews.gr