Με σεβασμό στο περιβάλλον και τα αρχαία προχωρά ο δρόμος Μαρώνειας-Πετρωτών

Αυτοψία του Αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης Μανώλη Ταπατζά

Αυτοψία στο υπό εξέλιξη έργο «Βελτίωση Οδού Μαρώνειας – Παραλίας Πετρωτών – Ορίων Νομού Έβρου», την οδό που θα συνδέσει και θα ενοποιήσει το παραλιακό μέτωπο των Περιφερειακών Ενοτήτων Ροδόπης και Έβρου, πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ροδόπης Μανώλης Ταπατζάς, μαζί τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας Εργομπετόν ΑΒΕΤΕΘ Σταμάτη Κτενά και τον πολιτικό μηχανικό της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων ΠΕ Ροδόπης Απόστολο Τζεμίντιμπη.

Το έργο εξελίσσεται στη βάση της 3ης παράτασης που δόθηκε μέχρι 28/06/2025 και επιβλέπεται πολύ στενά από τις δασικές, αρχαιολογικές υπηρεσίες και τις τεχνικές υπηρεσίες της ΠΕ Ροδόπης.

Ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Ροδόπης Εμμανουήλ Ταπατζάς δήλωσε πως «ο δρόμος που θα ενοποιήσει το παραλιακό μέτωπο των Περιφερειακών Ενοτήτων Ροδόπης και Έβρου, προχωράει με τους ρυθμούς που επιβάλλει ο σεβασμός στο πλούσιο φυσικό περιβάλλον και τον αρχαιολογικό χαρακτήρα της περιοχής. Με μέριμνα για τα αρχαιολογικά ευρήματα που αποκαλύπτονται στη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών και σεβασμό στην προστασία του περιβάλλοντος, προχωράμε στην υλοποίηση ενός από τα σημαντικότερα έργα στην ΠΕ Ροδόπης».
Παράλληλα σημείωσε πως «το σίγουρο είναι ότι η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου και η ανάδειξη μίας περιοχής με αρχαιολογικό και περιβαλλοντικό ενδιαφέρον, θα διαμορφώσει νέα δεδομένα για τον τουρισμό, τομέας που αποτελεί προτεραιότητα για τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλο Τοψίδη. Εκτίμησή μας είναι ότι ο δρόμος Μαρώνειας – Δικέλλων θα διευκολύνει την πρόσβαση σε όλο το μήκος του παραθαλάσσιου μετώπου και θα ενισχύσει την τουριστική ανάπτυξη, κάτι που είναι στόχος του τουριστικού σχεδίου που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ, σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα. Εμείς στην ΠΕ Ροδόπης με την συνδρομή των Τεχνικών Υπηρεσιών παρακολουθούμε την εξέλιξη του υπό κατασκευή δρόμου, ο οποίος πρέπει να τονιστεί ότι είναι κλειστός για τους πολίτες μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιείται, ώστε να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα και δυσάρεστες καταστάσεις» επεσήμανε κλείνοντας ο Αντιπεριφερειάρχης.

Το προφίλ του έργου
Να θυμίσουμε πως ο δρόμος, συνολικού μήκους 14,6 χιλιομέτρων, ξεκινάει νότια της Μαρώνειας, διέρχεται από το αρχαίο θέατρο, διασχίζει την περιοχή της Μαρμαρίτσας και τα τείχη της αρχαίας Ισμάρας, συνεχίζει πάνω από την παραλία Πετρωτών και τον αρχαιολογικό χώρο Μεσημβρίας-Ζώνης και καταλήγει στον υπάρχοντα δρόμο προς Δίκελλα και Μάκρη, στα όρια των ΠΕ Ροδόπης και Έβρου. Στα τμήματα όπου δεν υπάρχουν αρχαιολογικοί περιορισμοί ο δρόμος έχει πλάτος 6,5 μέτρα, ενώ σε σημεία όπου υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα το πλάτος προσαρμόζεται ανάλογα με τον διαθέσιμο χώρο. Στα τείχη της αρχαίας Ισμάρας εξαιτίας του μικρού διαθέσιμου πλάτους οδοστρώματος, θα τοποθετηθεί σύστημα αυτόνομων φωτεινών σηματοδοτών ώστε η κυκλοφορία να πραγματοποιείται εκ περιτροπής. Κατά μήκος του δρόμου κατασκευάζονται τέσσερις χώροι στάθμευσης (περιοχή έναρξης του έργου νότια της Μαρώνειας, στα Μακρά Τείχη, στη Σύναξη και στη διασταύρωση προς Άγιο Ευγένιο) καθώς και δύο φωταγωγημένοι ισόπεδοι κόμβοι (στις διασταυρώσεις με τους δρόμους Μαρώνεια – Άγιο Χαράλαμπο και Πετρωτά – παραλία Πετρωτών). Από το χώρο στάθμευσης νότια της Μαρώνειας μέχρι το αρχαίο θέατρο κατασκευάζεται λιθόστρωτος πεζόδρομος μήκους 1,4 χιλιομέτρου και πλάτους 2 μέτρων, ενώ αποκαθίστανται και δύο πλατώματα θέασης με τις προσβάσεις τούς στην περιοχή του αρχαίου θεάτρου. Για την απορροή των υδάτων ο δρόμος διαθέτει συνολικά 78 τεχνικά, ενώ θα κατασκευαστεί και μία γέφυρα ανοίγματος 28,5 μέτρων.

Πηγή: paratiritis-news.gr