Μείωση τζίρου λόγω αντικαπνιστικού νόμου σε μαγαζιά της ΑΜΘ

Παρά το γεγονός ότι ο καιρός θυμίζει άνοιξη, εδώ και μήνες, γεγονός που ευνοεί το σύστημα «τραπεζάκια έξω», επαγγελματίες της εστίασης από την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αναφέρουν πως έχουν διαπιστώσει μείωση τζίρου κατά 30% εξαιτίας της αυστηρής εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου.

Αυτό, τουλάχιστον, επισημάνθηκε σε σύσκεψη της ΟΕΒΕΣ στην Καβάλα με συμμετοχή εκπροσώπων καταστημάτων όλης της Περιφέρειας. Στη σύσκεψη το «παρών» έδωσε και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων κ. Γιώργος Καββαθάς.

Ειδικότερα για το θέμα του αντικαπνιστικού, όπως αναφέρει ο «Παρατηρητής», ήταν κοινή διαπίστωση των συμμετεχόντων πως απόρροια της εφαρμογής του ήταν η μείωση του τζίρου των καταστημάτων άνω του 30%, ειδικά σε μπαράκια και νυχτερινά καταστήματα, κάτι που παρατηρείται σε όλη την Περιφέρεια.

Την κατάσταση κάνει πιο δύσκολη το γεγονός ότι το πλαίσιο που ισχύει δεν έχει επακριβώς ξεκαθαριστεί, με την ομοσπονδία να έχει διατυπώσει προς το Υπουργείο συγκεκριμένα ερωτήματα, για τη διαμόρφωση των εξωτερικών χώρων, τα οποία όμως δεν έχουν απαντηθεί.

Ανάμεσα σε αυτά είναι αν επιτρέπεται το κάπνισμα στον εξωτερικό χώρο με σκέπαστρο (πχ τέντα, ομπρέλα) και περιμετρικά ανοικτό από 2 πλευρές, αν επιτρέπεται το κάπνισμα στον εξωτερικό χώρο χωρίς στέγαστρο και περιμετρικά κλειστό, αν επιτρέπεται το κάπνισμα σε εξωτερικό χώρο με κινούμενη ή σταθερή οροφή και ανοικτό από 2 πλευρές, αν επιτρέπεται σε εξωτερικό χώρο με σκέπαστρο σταθερό ή μη και ανεμοφράκτη ύψους 1,2 μέτρων και αν επιτρέπεται το κάπνισμα σε εξωτερικό χώρο ανοικτής οροφής και περιμετρικά ανοιχτό σε 1 πλευρά.

Η έλλειψη κατευθύνσεων από το Υπουργείο, έχει ως αποτέλεσμα οι ελεγκτικές υπηρεσίες να ενεργούν κατά το δοκούν, δημιουργώντας προβλήματα και στους επαγγελματίες.

Παρόλα αυτά οι επαγγελματίες τηρούν μια στάση αναμονής, ενόψει των εορτών, για να δουν αν αυτή η μείωση του τζίρου γίνει εμφανής και εντός αυτών, αλλά και αν η πτώση θα είναι προσωρινή σε μια περίοδο προσαρμογής των πελατών στα νέα δεδομένα, ή θα είναι μόνιμη.