Μπέρδεμα με την τροποποίηση για τους πεζοδρόμους στο δημοτικό συμβούλιο…

Με ψήφους 20 υπέρ και 20 κατά κατέληξε η χθεσινή ψηφοφορία στο δημοτικό συμβούλιο Αλεξανδρούπολης για το θέμα της τροποποίησης κανονισμού λειτουργίας πεζοδρόμων, μετά από συζήτηση που δημιούργησε ένταση, μπερδέματα και απορίες. Μετά τη λήξη του δημοτικού συμβουλίου δεν ήταν ξεκάθαρο αν τελικά η τροποποίηση πέρασε η όχι!

Όπως έγινε γνωστό από πλευράς δημοτικής αρχής, για να ανοίξει ο δρόμος για επαναφορά της κυκλοφορίας οχημάτων στην Κύπρου, θα πρέπει να αλλάξει ο κανονισμός για 4 πεζοδρόμους  μεταξύ των οποίων και η οδός Κύπρου. Η τροποποίηση όμως άφηνε παράθυρο για «αποπεζοδρόμηση» και των άλλων τριών πεζοδρόμων κάτι που προκάλεσε προβληματισμό και στις παρατάξεις που επιθυμούσαν να το ψηφίσουν.

Η δημοτική αρχή εισηγήθηκε την προσθήκη 24ωρης λειτουργίας ή περιοδικά, κίνηση οχημάτων επί των πεζοδρόμων χωρίς όμως δικαίωμα στάσης ή στάθμευσης.

Ο Δήμαρχος Γιάννης Ζαμπούκης και ο εισηγητής κ. Βουρδόλης ανέφεραν ότι θα πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένα βήματα για να γίνει εφικτό να κυκλοφορήσουν ξανά οχήματα στην Κύπρου. Αυτό θα πάρει μήνες και ένα από τα βήματα που έπρεπε να γίνουν είναι η τροποποίηση του κανονισμούς για τους συγκεκριμένους πεζοδρόμους.

Ο Βαγγέλης Λαμπάκης αναρωτήθηκε γιατί ενώ ο Δήμος διαθέτει δύο πολύ καταρτισμένους επιστήμονες γύρω από συγκοινωνιακά ζητήματα συγκοινωνιακά και πολεοδομικά, οι δυο αυτοί δεν έχουν υπογράψει την εισήγηση της δημοτικής αρχής.

Συμπέρανε επίσης πως κάποια πράγματα κρύβονται πίσω από αυτή την αλλαγή, και ζήτησε το θέμα να αναβληθεί για να ζητηθεί και η άποψη των εμπόρων που μπορεί να έχουν διαφορετική άποψη.

Ο Δήμαρχος Γιάννης Ζαμπούκης διευκρίνισε πως αυτό που καλείται να συζητήσει και να αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο είναι ο νέος κανονισμός λειτουργίας των πεζοδρόμων, μεταξύ των οποίων και η Κύπρου η οποία όμως θα απασχολήσει το δημοτικό συμβούλιο στο μέλλον, με το θέμα να τίθεται ξεχωριστά.

«για να γίνει αυτό,  χρειάζεται να ολοκληρωθούν 5 στάδια, από τα οποία τα δύο με τις γνωμοδοτήσεις των δημοτικών επιτροπών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και ποιότητας ζωής έχουν ήδη διεκπεραιωθεί. Ακολουθεί η απόφαση του ΔΣ για τον κανονισμό, η απόφαση της Αποκεντρωμένης και η δημοσίευση του νέου κανονισμού στο ΦΕΚ. Μόλις γίνει και αυτό το βήμα, τότε θα μπορεί το δημοτικό συμβούλιο να συζητήσει αν θα ανοίξουν συγκεκριμένοι πεζόδρομοι για αυτοκίνητα»

Ο κ. Λαμπάκης στη συνέχεια προειδοποίησε  πως «ακόμη κι αν ψηφιστεί, το θέμα θα πέσει νομικά στην περιφέρεια».

Ο επικεφαλής της ΑΝΑΣΑ Γιάννης Καρυπίδης τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος της Κύπρου για τα οχήματα θέτοντας όμως ορισμένες προϋποθέσεις. Ζήτησε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πεζών, να κινούνται μόνο μικρά οχήματα και να μη ξηλωθεί τίποτα.

Διαβάστε ακόμη  Σε δυναμική ανάπτυξη το λιμάνι της Καβάλας με μοντέλο...ΣΥΡΙΖΑ

Ο επικεφαλής της «Αδέσμευτης Νέας Αυτοδιοίκησης» Βαγγέλης Μυτιληνός,  πρότεινε την αναβολή του θέματος, ώστε να υπάρξει καλύτερη ενημέρωση για τις αλλαγές, καθώς όπως είπε δέχεται πολλά μηνύματα από πολίτες ενώ εξέφρασε φόβους για τους επαγγελματίες των πεζοδρόμων.

Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης ανέφερε  πως  «Αυτός ο κανονισμός είναι ουσιαστικά αποπεζοδρόμηση όλων των πεζοδρόμων».

Ο Δημήτρης Λαζόπουλος επεσήμανε πως η τροποποίηση που παρουσιάστηκε δεν προστατεύει τα δικαιώματα ούτε  των πεζών ούτε των ατόμων με κινητικές ανάγκες. Αντίθετα όπως είπε, κάνει πιο φιλικό το περιβάλλον για τα αυτοκίνητα.

Ο κ. Μιχαηλίδης ανέφερε πως δε θα ψηφίσει την τροποποίηση γιατί με τον τρόπο που επιχειρεί η δημοτική αρχή να το κάνει, δε θα περάσει από την Περιφέρεια. Ζήτησε να υπάρξει εισήγηση από την τεχνική υπηρεσία για να διασφαλιστεί ότι η διέλευση οχημάτων δεν θα προκαλέσει προβλήματα στην κατασκευή και τη δαπάνη, που έγιναν από την προηγούμενη δημοτική αρχή, για να πεζοδρομηθεί η Κύπρου.

Λαμβάνοντας ξανά το λόγο ο Δήμαρχος, σημείωσε πως για την Κύπρου θα έρθει ξεχωριστό θέμα στο δημοτικό συμβούλιο με συγκεκριμένη πρόταση, ενώ τόνισε πως έχει την αίσθηση ότι ο κόσμος θέλει να ανοίξει.

Η ψηφοφορία έφερε αποτέλεσμα 20 υπέρ και 20 κατά με αποτέλεσμα να υπάρχει ισοψηφία. Αρχικά ειπώθηκε ότι η τροποποίηση δεν περνάει με το αποτέλεσμα αυτό ενώ στη συνέχεια έγινε γνωστό ότι σε περίπτωση ισοψηφίας, ισχύει αυτό που ψήφισε ο Δήμαρχος, δηλαδή υπέρ, άρα η τροποποίηση του κανονισμού λειτουργίας πεζοδρόμων θα περνούσε. Ξανά όμως σημειώθηκε ανατροπή καθώς ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Β. Λαμπάκης σημείωσε πως το θέμα θα έπρεπε πρώτα να περάσει από τη Δημοτική Κοινότητα και στη συνέχεια να ψηφιστεί στο δημοτικό συμβούλιο.

Εν τέλει… μετά τη λήξη του δημοτικού συμβούλιο κανείς δε γνώριζε αν το θέμα πέρασε ή δεν πέρασε…και την τελική απόφαση θα τη λάβει η νομική υπηρεσία του Δήμου…