Μπροστά ο «Έλληνας» Ιμάμογλου για το Δήμο-μαμούθ της Κωνσταντινούπολης

Περίπου 2 εβδομάδες αποµένουν µέχρι τις νέες κάλπες στον µητροπολιτικό δήµο της Κωνσταντινούπολης, και ο 48χρονος Εκρέμ Ιµάµογλου εµφανίζεται να προηγείται του πρώην πρωθυπουργού Μπιναλί Γιλντιρίµ στις σφυγµοµετρήσεις, παρά τη συντονισµένη εκστρατεία λάσπης που εξαπολύουν εναντίον του τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ της γείτονος.

Εταιρείες όπως η MAK και η Konsensus δίνουν προβάδισµα 1 µε 2 µονάδες στον Ιµάµογλου, ενώ η A&G ανεβάζει ελαφρώς τη διαφορά για τον υποψήφιο του CHP στις 2 µε 3 µονάδες έναντι του Γιλντιρίµ. Για την εταιρεία Optimar από την άλλη, το προβάδισµα του Ιµάµογλου ανεβαίνει στις 4 µονάδες, ενώ αντιθέτως για την Genar οι δύο υποψήφιοι πορεύονται στήθος µε στήθος. Υπενθυµίζεται ότι ο Εκρέµ Ιµάµογλου είχε επικρατήσει έναντι του Γιλντιρίµ στις δηµοτικές εκλογές της 31ης Μαρτίου, αλλά στο νήµα, µε διαφορά µόλις… 0,16% ή 13.000 ψήφων σε σύνολο περίπου 8,5 εκατοµµυρίων ψηφισάντων. Η οριακή διαφορά ήταν εκείνη που ουσιαστικά επέτρεψε στην πλευρά Ερντογάν να αµφισβητήσει το εκλογικό αποτέλεσµα, επικαλούµενη παρατυπίες, προτού τελικώς αναλάβει δράση το καθ’ ύλην αρµόδιο Ανώτατο Εκλογικό Συµβούλιο YSK ακυρώνοντας τη νίκη του Ιµάµογλου.

Για την Ιστορία, είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που ακυρώνεται το εκλογικό αποτέλεσµα σε ένα µεγάλο αστικό κέντρο της Τουρκίας και όχι σε κάποια µικρή πόλη, γεγονός που προφανώς φανερώνει και τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Μεγέθη που ζαλίζουν

Μόνη της η Κωνσταντινούπολη αντιστοιχεί στο 31% του τουρκικού ΑΕΠ αλλά και στο 15% του τουρκικού εκλογικού σώµατος. Ο µητροπολιτικός δήµος της Κωνσταντινούπολης έχει, όµως, παράλληλα στα χέρια του και έναν διόλου ευκαταφρόνητο προϋπολογισµό ύψους 9,5 δισεκατοµµυρίων δολαρίων αλλά και µια σειρά από σηµαντικές «δηµοτικές» εταιρείες. Ηταν µάλιστα ακριβώς αυτός ο «δηµοτικός» µηχανισµός που λειτούργησε στη δεκαετία του 1990 ως εφαλτήριο πολιτικής ανέλιξης για ανθρώπους όπως ο ίδιος ο Ερντογάν (δήµαρχος της Πόλης την περίοδο 1994-1998) αλλά και ο Μπιναλί Γιλντιρίµ (διευθυντής της «Istanbul Fast Ferries» την περίοδο 1994-2000).