Τρεις περίπου εβδομάδες, πριν την μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, που οδήγησε στο τραγικό αυτό πολύνεκρο δυστύχημα, οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι κρούανε τον κώδωνα του κινδύνου, σχετικά με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι γραμμές καθώς και για την έλλειψη μέτρων ασφαλείας, που ως στόχο έχουν την αποφυγή ατυχημάτων.
Μεταξύ άλλων οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, κατηγωρούν τις δύο εταιρείες ΟΣΕ και Hellenic Train για αλληλοεπίρριψη ευθυνών, με τις δύο εταιρείες να πετούν την ευθύνη για την τραγική κατάσταση των γραμμών και τα ελλειπή μέτρα ασφαλείας, που εν τέλλει οδήγησαν σε ένα εφιαλτικό δυστύχημα με τραγικές συνέπειες, στην εξέδρα. Καθώς όπως διατείνονται τόσο ο ΟΣΕ όσο δε και η Hellenic Train, την ευθύνη για την τραγική κατάσταση των γραμμών επωμίζεται η ίδια η φύση και εν γένει οι κλιματικοί παράγοντες, όπως η βροχή αφού πλημμυρίζει η γραμμή, οι φωτιές που άφησαν στο διάβα τους καμένους τους κορμούς, το χιόνι που και αυτό πέφτει πυκνό. Ποιος άλλος να φταίει άραγε; Φταίει κάποιος άλλος;
Μια του κλέφτη, δυο του κλέφτη, τρεις και η κακή του μοίρα…Αυτή είναι η φύση και θα έπρεπε ως άνθρωποι να έχουμε γίνει αισθητά σοφότεροι, αντιμετωπίζοντας την ρωμαλέα δύναμη της κλιματικής αλλαγής.
Οι κλιματικοί παράγοντες δημιουργούν προβλήματα, που οι άνθρωποι οφείλουμε να λύσουμε και να λύνουμε καθημερινά, προκειμένου να αποφεύγονται ατυχήματα και δυστυχήματα με καταστροφικές για τον άνθρωπο και την ζωή του συνέπειες. Γιατί όταν απειλείται η επιβίωση του ανθρώπου από την φύση και τους κλιματικούς της παράγοντες, ο άνθρωπος είναι αυτός που οφείλει να μεριμνεί, προκειμένου να προστατεύσει εαυτόν και αλλήλους.
Και όταν δεν το κάνει, σίγουρα δεν έχει γίνει σοφότερος, αντιμετωπίζοντας την κλιματική αλλαγή και τις καταστροφικές συνέπειες της.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της ΔΕΣΚ-Σ
«Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Άλλα δύο ατυχήματα τις προηγούμενες ημέρες προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες.
Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό.
Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.
Όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.
Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας Ο Χ Ι ! «έχουν καιρό….κάποια στιγμή θα τελειώσουν».
Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.
Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….. Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ
Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις.
Τα Σωματεία στο Σιδηρόδρομο και η Π.Ο.Σ. δεν μπορεί να ανέχονται άλλο αυτή την επικίνδυνη κατάσταση. Τι άλλο περιμένουν για να παρέμβουν; Τι άλλο πρέπει να συμβεί;
Τα θέματα ασφάλειας πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή. Να βρεθούν στο επίκεντρο των συνελεύσεων στους χώρους δουλειάς.
Οι εργαζόμενοι πρέπει να κρίνουν πολιτικά και συνδικαλιστικά όσους έχουν ευθύνη και συνεχίζουν να σφυράνε αδιάφορα εκείνους που αδιαφορούν γι΄αυτό που συμβαίνει. Να κρίνουν εκείνους τους πολιτικούς κομισάριους και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους που υποτιμούν και αδιαφορούν για όλους εκείνους τους παράγοντες που όταν διασταυρώνονται δημιουργούν καθημερινά ατυχήματα και δυστυχήματα.
Δ Ι Ε Κ Δ Ι Κ Ο Υ Μ Ε :
- Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.
- Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.
- Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.
- Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.
- Συντήρησης, επισκευή και εκσυγχρονισμού όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.
- Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές.
- Να χορηγηθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.
- Τεχνικός Ασφάλειας και Γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα.
- Συναδελφικά.
ΔΕΣΚ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Οι εργαζόμενοι είχαν προειδοποιήσει, κάποιοι αδιαφόρησαν. Συνελήφθη όμως ο σταθμάρχης και θα πάει φυλακή είναι δεδομένο, πολιτική ευθύνη θα αναλάβει κάποιος σε αυτή τη χώρα;
Οι ζωές 350 ανθρώπων και 350 οικογενειών κοστίζουν ένα “πάμε και όπου βγει;”».
Φωτογραφία: cnn.gr