Το γεγονός ότι η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τη λειτουργία του 6ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης ως Πειραματικό, ελήφθη δίχως καμία διαβούλευση με τους άμεσα εμπλεκόμενους, υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Έβρου του ΚΚΕ. Στο κείμενο που δημοσιοποίησε, μέσω του οποίου ζητά την απόσυρση της απόφασης, επισημαίνει πως «η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για μετατροπή του 6ου Γυμνασίου της Αλεξανδρούπολης σε Πειραματικό, πάρθηκε έπειτα από πρόταση της Διευθύντριας ΔΙΔΕ Έβρου και του βουλευτή της ΝΔ Χ. Δερμεντζόπουλου, παρά την αντίθεση του συλλόγου διδασκόντων του 6ου Γυμνασίου».

Να σημειωθεί πως παρόμοια καταγγελία έχουν κάνει τόσο οι γονείς των μαθητών της ανατολικής πόλης, που τελειώνουν φέτος το δημοτικό και οι οποίοι υποτίθεται ότι θα φοιτούσαν στο 6ο Γυμνάσιο που θα λειτουργούσε στο ΚΕΓΕ, όσο και ο σύλλογος γονέων και η διεύθυνση του 4ου Γυμνασίου, που έχουν δηλώσει πως ενημερώθηκαν για τις αποφάσεις από τα κανάλια.

Το ΚΚΕ, επισημαίνει ακόμη πως «πως πρέπει να αποσυρθεί η απόφαση ίδρυσης Πειραματικού Γυμνασίου γιατί μόνο διακρίσεις και προβλήματα δημιουργεί. Μετά από πολλά χρόνια η πολυπόθητη κατασκευή νέων σχολικών μονάδων στο Δήμο Αλεξανδρούπολης αποτελεί μια ελάφρυνση στο σοβαρό στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου βάζει εμπόδια όχι μόνο στη «χωροθέτηση» του μαθητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού αλλά και στην παροχή ισότιμης εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές χωρίς κατηγοριοποιήσεις και διακρίσεις «αριστείας».

Στα πειραματικά σχολεία η επιλογή γίνεται με κλήρωση, με αποτέλεσμα να καταργούνται τα γεωγραφικά όρια, να εισάγεται περιορισμένος αριθμός μαθητών και να ανοίγει ο δρόμος για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Έτσι προχωρά η κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «άριστα» και «κατώτερα», δημιουργούνται σχολεία πολλών ταχυτήτων, μεγαλώνει ο ανταγωνισμός μεταξύ των μαθητών. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.

Διαβάστε ακόμη  Δήμος Σουφλίου / Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας για Παιδιά

Το νομοθετικό πλαίσιο όμως που καθορίζει τη λειτουργία τους προβλέπει εκπαιδευτικούς χωρίς οργανικές θέσεις αλλά επί θητεία, με ατομική αξιολόγηση, με διορισμένη από το υπουργείο Διοικούσα Επιτροπή (ΔΕΠΠΣ) που μεριμνά για την προσέλκυση δωρεών, χορηγών και κάθε είδους παροχών και χρηματοδοτήσεων και με γονείς που θα πληρώνουν αδρά για τη μόρφωση των παιδιών τους. Έτσι ακριβώς όμως προωθείται η κεντρική εκπαιδευτική πολιτική του σχολείου της αγοράς και του ανταγωνισμού, του σχολείου που οι επιχειρήσεις καθορίζουν και το περιεχόμενο των σπουδών.

Η λειτουργία Πειραματικών θα είχε νόημα αν γίνονταν περιοδικά όλα τα σχολεία σε ορισμένο χρονικό πλαίσιο, χωρίς επιλογή μαθητών και εκπαιδευτικών, εφαρμόζοντας νέα προγράμματα σε συνεργασία με Πανεπιστημιακές σχολές για τη μεγαλύτερη διασπορά των «καλών πρακτικών» και την εξέταση για την παραπέρα εφαρμογή τους.

Στην πράξη, τα πειραματικά σχολεία θα λειτουργούν και αυτά ως πρότυπα, χωρίς να εκπληρώνουν τον πραγματικό τους ρόλο πολλές φορές ή ακόμα χειρότερα, θα αξιοποιούνται στην προώθηση και τη γενίκευση των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών στα υπόλοιπα σχολεία».