Παύλος Μιχαηλίδης : Πρόταση – Αλεξανδρούπολη & Σαμοθράκη στο νέο δίκτυο Υδατοδρομίων, ως ένα από τα αντισταθμιστικά οφέλη του LNG

Πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκαν τα είκοσι εννέα 29 υδατοδρόμια τα οποία είναι σε πορεία αδειοδότησης σε όλη την Ελλάδα, ανεβάζοντας τις προσδοκίες για την λειτουργία ενός επαρκούς δικτύου ειδικότερα σε απομακρυσμένες ή σε περιοχές με ελλιπή πρόσβαση. Μεταξύ αυτών στην βόρεια και κεντρική Ελλάδα αναφέρονται τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Κέρκυρας, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου και της Καβάλας, ενώ το μοναδικό λιμάνι που απουσιάζει είναι αυτό της Αλεξανδρούπολης! Θυμίζουμε πως τον Απρίλιο του 2021 η δημοτική αρχή είχε ανακοινώσει πως με πρωτοβουλία του δημάρχου Αλεξανδρούπολης είχαν ξεκινήσει διαδικασίες για ενταχθεί η πόλη στο δίκτυο υδατοδρομίων της χώρας, συζητώντας με τον εκπρόσωπο της ένωσης των εταιρειών Hellenic Seaplanes & Ελληνικά Υδατοδρόμια, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλα Χαραλάμπους. Μάλιστα η ίδια ανακοίνωση ανέφερε πως για να φτάσουμε στο σημείο της εκκίνησης των απαραίτητων διαδικασιών, χρειάζεται να οριστεί ο χώρος του υδατοδρομίου εντός του Λιμένα Αλεξανδρούπολης όπου ο κ.Ζαμπούκης σε συνεργασία με τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης θα συζητούσαν τα πιθανά σημεία για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο άμεσο μέλλον. Δυστυχώς όμως για ακόμη μια φορά οι εξαγγελίες του κ.δημάρχου αποδείχθηκαν κενές περιεχομένου, με αποτέλεσμα να είμαστε η μοναδική παραθαλάσσια πόλη στην βόρεια Ελλάδα που μένει εκτός του δικτύου! Μετά και αυτή την δυσάρεστη εξέλιξη, η πόλη που προορίζεται για διεθνής ενεργειακός κόμβος με κίνδυνο να μεταλλαχθεί σε μια Ελευσίνα της βορείου Ελλάδος, οφείλει να διεκδικήσει να διατηρήσει στο ακέραιο το μερίδιο που της αντιστοιχεί στην προσοδοφόρα Τουριστική Βιομηχανία.

Διαβάστε ακόμη  Πού να μην είχατε αφοσιωθεί στα προβλήματα του πολίτη, κύριε Δερμεντζόπουλε…

Μέσα στην ατζέντα των αιτημάτων που οφείλει να απαιτήσει άμεσα ο Δήμος μας είναι και η άμεση ένταξη του στο πανελλαδικό δίκτυο που προορίζεται για τα νέα υδατοδρόμια, παροχή που δεν προσθέτει το παραμικρό οικονομικό κόστος.

Αξίζει να αναφερθεί πως με τη δημοσίευση του ν. 4903/2022 (ΦΕΚ46/Α/5-3-2022), που αφορά σε τροποποιήσεις των διατάξεων του ν.4663/2020 και ειδικότερα με το άρθρο 39 αυτού, διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του νόμου και σε περιοχές εκτός λιμένων, λιμνών, Π.Ο.Τ.Α., σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και τουριστικών λιμένων. Θα πρέπει να διευκρινιστεί πως για να ξεκινήσει η δημιουργία ενός υδατοδρομίου θα πρέπει πρώτα να εκδοθεί ΚΥΑ που να παρέχει την άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου.

Σήμερα στην Ελλάδα στον χώρο των υδατοδρομίων έχουμε δύο εταιρείες. Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» και η «Hellenic Seaplanes», προσπαθούν εδώ και χρόνια να ξεκινήσουν πτήσεις αναμένοντας την ολοκλήρωση αδειοδότησης και έναρξης λειτουργίας υδατοδρομίων.

Η Ελληνικά Υδατοδρόμια προχωρεί με την αεροπορική εταιρεία Grecian Air Seaplanes τη διαδικασία για την απόκτηση Πιστοποιητικού Αερομεταφορέα (AOC), που εκδίδεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να ξεκινήσουν πτήσεις, καθώς σύντομα αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα 2 ή 3 υδροπλάνα.

Παύλος Α. Μιχαηλίδης

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ Δημοτικός Σύμβουλος

Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης

«ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – Ο ΔΗΜΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ»