Προς Πτολεμαΐδα και όχι προς Αλεξανδρούπολη η επένδυση ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Τον Δεκέμβριο του 2020, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε σε τηλεδιάσκεψη στην οποία παρουσιάστηκε η συνεργασία της Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.), με την Next.e.GO SE, η οποία έθετε τις βάσεις για την υλοποίηση επένδυσης πλήρους κλίμακας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Το επενδυτικό σχέδιο προέβλεπε την κατασκευή εργοστασίου της Next.e.GO στην Ελλάδα, το οποίο σε πρώτη φάση θα είχε τη δυνατότητα να παράγει έως 30.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ανά έτος, και την ίδρυση Κέντρου Τεχνολογίας και Καινοτομίας για ερευνητικούς σκοπούς.

Προβλέπονταν ακόμη 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο, το οποίο, δεν αναφέρονταν σε ποια πόλη θα κατασκευαζόταν. Τότε, ως υποψήφια πόλη είχε προταθεί η Αλεξανδρούπολη, από τον ανεξάρτητο δημοτικό σύμβουλο Παύλο Μιχαηλίδη, που έφερε το θέμα και στο δημοτικό συμβούλιο, όπου συμφωνήθηκε να γίνει προσπάθεια διεκδίκησης της επένδυσης.

Ωστόσο, 3 μήνες αργότερα, δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη εξέλιξη, πέρα από κάποια δημοσιεύματα του τοπικού τύπου σε πόλεις που είτε είναι όντως υποψήφιες είτε πιστεύουν ότι θα έπρεπε να είναι. Για παράδειγμα, σε πρόσφατο δημοσίευμα του thebest.gr, αναφέρεται :

«Χωρίς απάντηση παραμένει η Πάτρα μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από την πλευρά φορέων της περιοχής, για την δημιουργία του πρώτου εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην πόλη. Και όλα αυτά ενώ παραμένει ενεργό το ενδιαφέρον του Βόλου (μέχρι πρότινος φερόταν να συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες πιθανότητες) και πλέον μπαίνει στο παιχνίδι και η Δυτική Μακεδονία» και συγκεκριμένα η Πτολεμαϊδα, στο πλαίσιο απολιγνιτοποίησης της περιοχής.

Πάντως, να σημειώσουμε και τώρα, όπως κάναμε και τον Δεκέμβριο, πως για το συγκεκριμένο επενδυτή υπάρχουν αρκετά δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για «φούσκα» και επένδυση – ανέκδοτο…