Σαντορινιός για Σαμοθράκη και SAOS Ferries: «Δεν μπορεί ένα νησί να είναι όμηρος»

«Δεν μπορεί ένα νησί να είναι όμηρος κανενός» δήλωσε σε συνέντευξή του στη Δέλτα Τηλεόραση και τον Γιάννη Σιδηρόπουλο ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, σχολιάζοντας το θέμα με τα απορρίμματα της Σαμοθράκης και την αντιπαράθεση του Δήμου με την πλοιοκτήτρια εταιρεία

Ο κ. Σαντορινιός σημείωσε πως υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο για τη μεταφορά απορριμμάτων μαζί με επιβάτες, κάτι που αποτελεί τη βασική ένσταση της SAOS FERRIES. «Η ενδοπεριφερειακή μεταφορά απορριμμάτων από τα νησιά στην ηπειρωτική χώρα προβλέπει μέχρι και 2 κοντέινερ, συνολικού βάρους 25 τόνων, σε κάθε δρομολόγιο. Για τα κοντέινερ αυτά υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές, οι οποίες, στην περίπτωση της Σαμοθράκη, όπως διαπίστωσε αρμόδια επιτροπή, ισχύουν. Δεν υπάρχει  καμία δικαιολογία και κανένας λόγος να μην τα δέχεται το πλοίο. Ήδη έχουμε εκδώσει εγκύκλιο για την εφαρμογή του νόμου και περιμένουμε από την εταιρεία να συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις που έχει και αναφέρονται μάλιστα στη συμβατική της υποχρέωση για την εκτέλεση των άγονων γραμμών. Είναι  ξεκάθαρη και συγκεκριμένη η υποχρέωσή της να μεταφέρει τα απορρίμματα σε περίπτωση που δεν υπάρχει άλλος τρόπος».

Ο αναπληρωτής υπουργός ρωτήθηκε και για την ανακοίνωση της SAOS, περί σταδιακής απόσυρσης όλων των πλοίων της από τη Σαμοθράκη και υπογράμμισε: «Ας είμαστε λίγο ειλικρινείς. Η εταιρεία έχει συγκεκριμένες υποχρεώσεις και δικαιώματα, τα οποία δεν τίθενται εν αμφιβόλω… οι ανακοινώσεις για το «Ζέφυρος» και το «Σαόνησος» δεν «ομίζουν κάτι νέο,  δεν είναι μία απόφαση που ελήφθη τώρα. Σαφώς και μπορεί η εταιρεία να αιτηθεί τη δρομολόγησή της σε κάποια άλλη γραμμή κι αν υπάρχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις μπορεί να το πετύχει. Όμως, η δρομολογιακή περίοδος κάθε έτους ορίζεται από 1/11 ως 31/10 και μήνες πριν, από τον Ιανουάριο, θα πρέπει η κάθε εταιρεία να έχει καταθέσει τα αιτήματά της για τις γραμμές που ενδιαφέρεται. Αυτό, για τη φετινή περίοδο, δεν το έχει κάνει η ΣΑΟΣ. Μπορεί να αιτηθεί έκτακτη δρομολόγηση και να αποφασίσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ώστε να εξεταστεί το αίτημά της».

Για την ίδρυση Λιμενικής Ακαδημίας, τα νέα μάλλον δεν είναι ευχάριστα, αφού ο κ. Σαντορινιός υπογράμμισε πως αυτή την στιγμή δεν υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός. Αν υπάρξει στο μέλλον, «προφανώς και  μπορεί να συζητηθεί η περίπτωση της Αλεξανδρούπολης, που απ’ όσο ξέρω και ο Δήμος και οι φορείς θέλουν να βοηθήσουν».

Διαβάστε ακόμη  Αλεξανδρούπολη- Δ. Παπαστεργίου: «Η Ελλάδα διαθέτει τους επιστήμονες, δημιουργεί τις υποδομές και υπάρχει η πολιτική βούληση να παράξει τεχνητή νοημοσύνη»