Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Ορεστιάδας

Μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η αποτύπωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων και των σημείων στα οποία αυτά παρατηρούνται στην πόλη της Νέας Ορεστιάδας, στο πλαίσιο της κυκλοφοριακής μελέτης που διεξάγεται εντατικά το τελευταίο διάστημα. Η σύμβαση της μελέτης υπογράφηκε από τον δήμο Ορεστιάδας και τον ανάδοχο μελετητή τον περασμένο Ιανουάριο (2021), για την εκπόνησή της συνεργάζεται το Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων Ορεστιάδας του Δ. Π. Θ. και το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, και τελικός στόχος είναι να υπάρξει ένα τεκμηριωμένο κείμενο προτάσεων, το οποίο, στη συνέχεια, θα τεθεί σε διαβούλευση με φορείς, όπως η Τροχαία, το ΚΤΕΛ, τα ΤAXI και οι σύλλογοι ΑμεΑ, εμπόρων και επαγγελματιών, προκειμένου να καταλήξουν σε ένα πλήρες σχέδιο βελτίωσης της κυκλοφορίας σε όλη την πόλη της Νέας Ορεστιάδας. Παράλληλα, ο κάθε πολίτης μπορεί να συμβάλλει στην προσπάθεια, συμπληρώνοντας διαδικτυακά το σχετικό ερωτηματολόγιο που έχει αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του δήμου. Όπως εξήγησε μιλώντας στην ΕΡΤ Ορεστιάδας ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Ορεστιάδας, Βλάσης Καλεντζίδης, η ανάγκη εκπόνησης μίας κυκλοφοριακής μελέτης, βασισμένης σε επικαιροποιημένα δεδομένα, είχε αναδειχθεί ήδη από το 2017, μέσα από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Ορεστιάδας. Ο ίδιος σημείωσε ότι «δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται μία κυκλοφοριακή μελέτη στην Ορεστιάδα, ωστόσο η προηγούμενη αφορούσε μόνον το κέντρο, ενώ η τρέχουσα αφορά όλη την πόλη. Συνεργεία που κάνουν μετρήσεις, σε σημεία με αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο ή σε διασταυρώσεις που έχουν επισημανθεί ως πιο επικίνδυνες καταγράφουν το τελευταίο διάστημα τα προβλήματα, συνομιλούν με οδηγούς και τοποθετούν ειδικά «λάστιχα» καταμέτρησης της διέλευσης οχημάτων, ώστε να αποτυπωθεί μία ακριβής εικόνα του κυκλοφοριακού μέσα στην πόλη και να είναι δυνατή η διατύπωση επιστημονικών προτάσεων για συγκεκριμένες δράσεις και παρεμβάσεις. Στα πρώτα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έως τώρα εξέλιξη της μελέτης, φαίνεται ότι καταγράφεται ως «προβληματική» η κατάσταση με τα διπλοπαρκαρίσματα στο κέντρο της πόλης και η ασφαλής κίνηση των ποδηλάτων, ενώ «ζητήματα εντοπίζονται και στη νότια είσοδο της πόλης (περιοχή Πυροσβεστικής) και στην ανατολική ζώνη της (περιοχή σιδηροδρομικού σταθμού)», όπως ανέφερε ο κ. Καλεντζίδης. «Όταν η μελέτη ολοκληρωθεί, ο δήμος θα έχει μία πλήρη, επιστημονική εικόνα, και θα μπορεί να εξετάσει όλες τις προτάσεις, ώστε να προχωρήσει σε ό,τι κριθεί χρήσιμο για τους δημότες», πρόσθεσε ο ίδιος.      

Διαβάστε ακόμη  Δήμος Αλεξανδρούπολης: 36.431 ευρώ για τα φετινά «Ελευθέρια»

Ερτ