Μία πολύ εντυπωσιακή διαδικασία θα είναι αυτή της ανέλκυσης, διάλυσης και απομάκρυνσης του ναυαγίου της βυθοκόρου «Όλγα», που εδώ και 10 χρόνια αποτελεί μία σοβαρή πληγή για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Το ναυάγιο, όλα αυτά τα χρόνια, λειτουργεί περιοριστικά για την ανάπτυξη του λιμανιού, αφού αποτελεί βασικότατο εμπόδιο στην αξιοποίηση κρηπιδώματος έκτασης 500 μέτρων.

Όπως είπε ο πρόεδρος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας, το σημείο στο οποίο βρίσκεται το ναυάγιο, καθιστούσε αδύνατη την προσέγγιση στο λιμάνι πλοίων της τάξης των 200 μέτρων, αφού υπήρχε σοβαρός κίνδυνος ζημιών κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού τους. Παράλληλα, όπως σημείωσε, η ύπαρξή του αποτελούσε αγκάθι και για τη διαγωνιστική διαδικασία ανάδειξης επενδυτών για το λιμάνι.

Μετά από αρκετούς άγονους διαγωνισμούς ή ανάδειξη εταιρειών που δεν μπορούσαν τελικώς να ανταποκριθούν στο πολύ απαιτητικό έργο της ανέλκυσης και απομάκρυνσης ενός πλοίου της τάξης των 1000 τόνων, το πρόβλημα οδεύει προς οριστική επίλυση. Ο νέος διαγωνισμός του ΟΛΑ είχε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με την ανάδειξη ως αναδόχου του Ελληνικού Κέντρου Καταδύσεων, που έχει την τεχνογνωσία που απαιτείται, προκειμένου σε 1,5 μήνα από σήμερα, η βυθοκόρος να έχει ανελκυσθεί, διαλυθεί και απομακρυνθεί, με παράλληλη αποκατάσταση των βαθών στο σημείο που καταλάμβανε εδώ και 10 χρόνια.

Διαβάστε ακόμη  Έβρος: Τα 14 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία που δεν θα λειτουργήσουν τη νέα σχολική χρονιά

Όπως εκτίμησε ο κ. Δούκας, η διαδικασία ανέλκυσης, διάλυσης και απομάκρυνσης είναι ένα γεγονός που θα τραβήξει προσοχή κάθε ενδιαφερομένου πολίτη και επισκέπτη, αλλά και των ΜΜΕ, αφού είναι μια διαδικασία πολύ σύνθετη, αλλά απολύτως ανώδυνη για το λιμάνι.

Ο ρόλος των ΗΠΑ

Σε ό,τι αφορά τις φήμες που ήθελαν τον αμερικανικό παράγοντα να αναλαμβάνει το κόστος της ανέλκυσης, ο πρόεδρος του ΟΛΑ σημείωσε: «Ο αμερικανικός παράγοντας προφανώς δείχνει ένα ενδιαφέρον για ανάπτυξη λιμένα, στους τομείς, όμως, που εμείς σαν χώρα έχουμε βάλει. Μέχρι εκεί. Η ανέλκυση ενός πλοίου είναι μία διαδικασία που δεν αφορά μόνο το υπουργείο ναυτιλίας και τον ΟΛΑ, αλλά επειδή είναι εθνικής και στρατηγικής σημασίας το λιμάνι μας, αφορά όλη την πολιτειακή διοίκηση, τα υπουργεία Άμυνας, Εξωτερικών κτλ. Όλη αυτή η συζήτηση μεταξύ όλων των πλευρών, έγινε επί πολλούς μήνες, ώστε η ανέλκυση να γίνει με ασφάλεια.

Η συνέργεια αυτή οδήγησε στο να βρούμε εταιρείες παγκόσμιου κυρούς και μια από αυτές να δώσει προσφορά και να αναδειχθεί ως ανάδοχος. Σε αυτή την κατεύθυνση, συνέργησαν πολλοί, έβαλαν όλοι το χέρι τους. Πίσω από αυτό το διαγωνισμό κρύβεται η συμβολή πολλών υπηρεσιακών παραγόντων και υπουργείων».