Σε δυναμική ανάπτυξη το λιμάνι της Καβάλας με μοντέλο…ΣΥΡΙΖΑ

Σημαντικό ρόλο στην αναπτυξιακή δυναμική του εμπορικού λιμένα της Καβάλας αναμένεται να προσδώσει η κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης υπο-παραχώρησης αξιοποίησης του λιμένα «Φίλιππος Β’» σε ιδιώτη επενδυτή, όπως αναφέρει η Ναυτεμπορική

Το λιμάνι Καβάλας αναπτύσσεται με το μοντέλο της υποπαραχώρησης που ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε και για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, ωστόσο η κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε την ιδιωτικοποίηση μέσω διαγωνισμού, τον οποίο τελικώς ακύρωσε στα τέλη του 2022 κρίνοντας πως το λιμάνι πρέπει να παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο. Σχεδόν δύο χρόνια αργότερα, το μόνο που έχει γίνει για την ανάπτυξη του λιμανιού είναι… μελέτες ενώ μόλις την περασμένη Πέμπτη υπεγράφη το έργο οδικής σύνδεσης του εμπορικού του προβλήτα με την νέα περιφερειακή οδό.

Σε ό,τι αφορά το λιμάνι της Καβάλας, η εταιρεία ΣΑΡΙΣΑ ΥΠΟ-ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΒΑΛΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΙΙ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, που συστάθηκε από την κοινοπραξία International Port Investments Kavala, αναλαμβάνει για τουλάχιστον 40 έτη το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του εμπορικού λιμανιού πολλαπλών χρήσεων έναντι τιμήματος 33,9 εκατ. ευρώ, ενώ, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει άλλα 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Ο ιδιώτης επενδυτής θα πρέπει να προχωρήσει σε μια σειρά υποχρεωτικών επενδύσεων, που περιλαμβάνουν την κατασκευή κτιρίων για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας και του τελωνειακού σταθμού, ενώ θα πρέπει να πραγματοποιήσει μελέτη και υλοποίηση του έργου αναδάσωσης της περιοχής Άσπρων Χωμάτων με συντήρηση και φύλαξη καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Περαιτέρω επενδύσεις στις οποίες θα προχωρήσει ο υποπαραχωρησιούχος αφορούν προμήθεια νέου εξοπλισμού και υποδομών.