Στα όρια τους οι υπάλληλοι της Περιφέρειας με τους υπερήλικες οδηγούς

Στα όρια της απόγνωσης είναι οι υπάλληλοι της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης που έχουν επιφορτιστεί με το επικίνδυνο, όπως αποδεικνύεται, έργο της εξέτασης υπερήλικων οδηγών για την ανανέωση του διπλώματος οδήγησής τους! Μάλιστα, ζητούν να εξαιρεθούν από τη διαδικασία αυτή, αφού, σε αρκετές περιπτώσεις, αναγκάζονται, προβαίνοντας σε επικίνδυνες οδηγικές παρεμβάσεις, να αποτρέψουν άκρως επικίνδυνα τροχαία ατυχήματα με απρόβλεπτες για όλους τους εμπλεκόμενους συνέπειες…

Όπως είναι γνωστό, οι οδηγοί άνω των 74 ετών, είναι υποχρεωμένοι από τη νομοθεσία να δίνουν εξετάσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα, προκειμένου να διαπιστώνεται η καταλληλότητά τους και να ανανεώνεται το δίπλωμα οδήγησης. Ωστόσο, το ποσοστό επιτυχίας των οδηγών αυτών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης περιορίζεται στο 45%. Οι εξεταστές προτείνουν τα άτομα άνω των 74 ετών να παρακολουθούν τουλάχιστον πέντε ώρες μαθημάτων-πρακτικής εξάσκησης πριν από την εξέταση, η οποία θα πρέπει να γίνεται σε εκπαιδευτικό όχημα, παρουσία του δασκάλου.
Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», σε επιστολή των υπαλλήλων της ΑΜΘ, με αποδέκτη το υπουργείο Υποδομών, αναφέρεται πως πρόκειται για μία πολύ επικίνδυνη διαδικασία, τόσο για τους ηλικιωμένους οδηγούς και τους εξεταστές, όσο και για τους άλλους οδηγούς και πεζούς που μπορεί να βρίσκονται την ώρα της εξέτασης στο εκάστοτε σημείο.

Διαβάστε ακόμη  Στον Έβρο βρέθηκε σήμερα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας

Οι ίδιοι διαπιστώνουν ότι οι οδηγοί άνω των 74 ετών στην πλειονότητά τους, παρά το γεγονός ότι εξετάζονται βάσει νόμου σε δικό τους όχημα, «διακατέχονται από αδικαιολόγητο υπερβολικό άγχος κατά την εν λόγω διαδικασία της πρακτικής εξέτασης». Οι εξεταστές αναφέρουν ότι τα άτομα αυτής της ηλικίας που προέρχονται από την Περιφέρεια Μακεδονίας-Θράκης είναι από αγροτικές περιοχές όπου «στην κυριολεξία εφαρμόζεται ελλιπώς ο ΚΟΚ, δεν υπάρχουν οριζόντιες και κάθετες σημάνσεις, διαγραμμίσεις πεζών ούτε φωτεινοί σηματοδότες για την κυκλοφορία των οχημάτων, με αποτέλεσμα να καθίσταται προβληματική η οδήγηση στον ιστό της πόλης με σήμανση και συχνή κυκλοφορία».

Επισημαίνουν, μάλιστα, ότι όταν τα άτομα αυτής της κατηγορίας πήραν για πρώτη φορά δίπλωμα οδήγησης –πριν από περίπου 55-60 έτη– οι δρόμοι δεν ήταν ασφαλτοστρωμένοι και δεν υπήρχε σήμανση. Η συντριπτική πλειονότητα των εν λόγω οδηγών δεν γνωρίζει τι σημαίνει μονόδρομος, διάβαση πεζών, στάση, στάθμευση, κ.λπ., αναφέρουν στην επιστολή. «Η λεκτική επικοινωνία και συνεννόηση κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς καθίσταται προβληματική και σε αρκετές περιπτώσεις είναι ανύπαρκτη, προφανώς και λόγω υπερβολικού άγχους».