Στήνεται η σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς

Εξελίξεις υπάρχουν στο θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς μετά από καθυστερήσεις λόγω της πολιτικής αναταραχής στη Βουλγαρία. Το επόμενο διάστημα θα είναι έτοιμη από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο η μελέτη βιωσιμότητας του έργου ενώ σήμερα Παρασκευή θα βρίσκονται στη Σόφια ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας.

Το φιλόδοξο σχέδιο της σύνδεσης περιλαμβάνει αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο / Σβίλενγκραντ – Μπουργκάς, με παράλληλη επέκταση των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Μπουργκάς και ο σκοπός του σχεδίου είναι η παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου.

 

Το ενδιαφέρον είναι όπως επισημαίνει το euro2day, πως κύκλοι του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) διαρρέουν πως πρόκειται μέχρι το τέλος του χρόνου να βγει στον αέρα διαγωνισμός για την παραχώρηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.). Στην κυβέρνηση πάντως επισημαίνουν πως δεν πρόκειται να προχωρήσει αυτόνομα η παραχώρηση του Ο.Λ.Α., αν δεν διερευνηθούν οι πιθανότητες για το ευρύτερο έργο παράκαμψης του Βοσπόρου.

Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η συζήτηση με τη βουλγαρική πλευρά, μέσω της κοινής επιτροπής, για την από κοινού διεκδίκηση κοινοτικών κονδυλίων, μέσω του χρηματοδοτικού εργαλείου Connection Europe Facility (CEF), ώστε να αναβαθμιστεί ο σιδηροδρομικός άξονας Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο / Σβίλενγκραντ – Μπουργκάς. Προωθείται, επίσης, η από κοινού ένταξη της συνολικής επένδυσης (σιδηροδρομικός άξονας και δύο λιμάνια) στο «πακέτο Γιούνκερ», με στόχο την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων.

Διαβάστε ακόμη  Χ. Μεντίζης: «Το pet - scan στο νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης από σήμερα και μέχρι τις 20 Μαΐου θα λειτουργήσει μόνο για 3 ημέρες».....

Απαιτείται, όμως, αρκετή προετοιμασία και διακρατικές συμφωνίες, ώστε το κοινό έργο να αποκτήσει ενιαία εικόνα απέναντι στην επενδυτική κοινότητα. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ είχε υποστηρίξει προ μηνών πως το κόστος για την αναβάθμιση του ελληνικού τμήματος του σιδηροδρομικού άξονα υπολογίζεται κοντά στα 160 εκατ. ευρώ, καθώς αφορά ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Αντίθετα, στο βουλγαρικό τμήμα του άξονα Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς χρειάζονται περισσότερα έργα, γιατί απαιτείται και αναβάθμιση της υποδομής.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ο σιδηροδρομικός άξονας μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου εκτιμάται πως μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών.