Στο κυνήγι των προσφορών των super market οι Εβρίτες

Σκληρός είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων super market όλης της χώρας που μέσα από τις προσφορές που κάνουν σε εβδομαδιαία βάση προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Οι καταναλωτές του Έβρου, δεν αποτελούν εξαίρεση, κι έτσι, παρακολουθούν στενά τις προσφορές και προγραμματίζουν τις αγορές τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να επωφελούνται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

Όπως λένε στο alexpoli εργαζόμενοι σε super market της Αλεξανδρούπολης, σε πολλές περιπτώσεις, πλέον, η κίνηση και η κατανάλωση στα καταστήματα συναρτάται απόλυτα με το πλήθος και το μέγεθος των προσφορών που κάθε φορά υπάρχουν. Μάλιστα, είναι σπάνιες οι περιπτώσεις όπου καταναλωτές κάνουν όλα τους τα ψώνια αποκλειστικά και μόνο από μία αλυσίδα, αφού, πλέον, αυτό που παρατηρείται είναι ότι το κατάστημα προτίμησης αλλάζει ανάλογα με τις προσφορές που κάθε φορά έχει και τις αντίστοιχες ανάγκες των καταναλωτών. Υπάρχουν μάλιστα πελάτες που ρωτούν τους υπαλλήλους αν κάποιο προϊόν θα βγει σύντομα σε προσφορά και παρά το γεγονός ότι το έχουν ανάγκη, προτιμούν να περιμένουν 2-3 μέρες, μέχρι να πέσουν οι τιμές. Όταν μάλιστα γίνονται ιδιαίτερα ελκυστικές προσφορές σε κάποιο προϊόν, αρκούν λίγες ώρες για να κάνει το προϊόν αυτό «φτερά» από τα ράφια.

Αυτή τη μεγάλη προτίμηση στις προσφορές αποτυπώνουν άλλωστε και τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2019, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη τη χώρα, τα οποία δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα, κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%. Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 300 ευρώ ετησίως. Συνολικά, την τελευταία 5ετία, η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 1.500 ευρώ, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 5 χρόνια ξεπερνά τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό πως το συντριπτικό 89% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών τους και 1 στους 5 τουλάχιστον 20%.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις. Το 71% των ερωτώμενων τη χρονιά που πέρασε (2018) αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2017), ενώ το 66% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 56% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών.