Τα «πλάνα» του ΟΣΕ για την Αλεξανδρούπολη  

Σχέδια, έστω και σε αρχικό στάδιο, για την ένωση περιφερειακών, πλην όμως, κομβικών λιμένων της χώρας, όπως η Αλεξανδρούπολη, ο Βόλος, ή και η Ελευσίνα ακόμα, με το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο επεξεργάζεται η διοίκηση του ΟΣΕ, υπό τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού, Σπ. Πατέρα.

Στο ευρύτερο πλαίσιο της αναβάθμισης του δικτύου και της διασύνδεσης περιφερειακών λιμένων με αυτό, όπου βέβαια δεσπόζουν τα μεγάλα 6 projects που προωθούν το υπουργείο Υποδομών και η ΕΡΓΟΣΕ (με ανταγωνιστικό διάλογο, ύψους 4 δισ. ευρώ), ο ΟΣΕ προωθεί και αυτός από την πλευρά του μελέτες σκοπιμότητας που σχετίζονται με την ένωση λιμανιών με τον βασικό σιδηροδρομικό κορμό. Ανάμεσα σε αυτά, όπως αναφέραμε στην αρχή, είναι οι λιμένες Βόλου και Αλεξανδρούπολης, περιφερειακά λιμάνια με κομβική και γεωπολιτική θέση, που μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ευρύτερη οικονομική και επιχειρηματική ζωή της χώρας, να αποτελέσουν κόμβους μεταφοράς προϊόντων και «πύλες» εισόδου στην κεντρική και βόρεια Ελλάδα.

Στον ΟΣΕ επιχειρούν να ωριμάσουν τις σχετικές διαδικασίες τόσο σε επίπεδο μελετών και σκοπιμότητας όσο και στο χρηματοδοτικό σκέλος, καθώς θα έχουμε να κάνουμε με έργα δεκάδων εκατ. ευρώ το κάθε ένα. Προς τη κατεύθυνση αυτή διερευνάται κατά πόσο μπορούν να αξιοποιηθούν πόροι από το ΕΣΠΑ ή και το πρόγραμμα CEF (Connecting Europe Facility), δηλαδή κεφάλαια από την Ε.Ε. για τέτοιο σκοπό (σιδηρόδρομο).

Μάλιστα, για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι σε εξέλιξη και διαγωνιστική διαδικασία που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ με στόχο την αξιοποίησή του όπου έχει καταγραφεί υψηλό ενδιαφέρον από εγχώρια και διεθνή σχήματα, ιδίως όμως από τον αμερικανικό παράγοντα και μέσω της διπλωματικής οδού.

Διαβάστε ακόμη  Περιφερειακό συμβούλιο: Σε επόμενη συνεδρίαση ψήφισμα κατά του χρυσού στη Βουλγαρία

Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή με τον Πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα κ. Geoffrey Pyatt (επίσης μετείχαν ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, η Γενική Γραμματέας Υποδομών κ. Μαρία – Έλλη Γεράρδη, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς, ενώ τον Αμερικανό πρέσβη συνόδευαν ο Οικονομικός Σύμβουλος κ. Eric Holmgren και η Εμπορική Σύμβουλος κ. Yuri Arthur) με βασικό θέμα συζήτησης το στρατηγικό σχέδιο για την αξιοποίηση και την ανάδειξη της Αλεξανδρούπολης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, η οποία με σταθερά βήματα εξελίσσεται σε σημαντικό γεωστρατηγικό, οικονομικό και ενεργειακό  κόμβο. Έγινε αναφορά για οδικά και σιδηροδρομικά projects στην περιοχή, ενώ για τα λιμενικά ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «επιλύθηκε ένα χρόνιο πρόβλημα – περίπου 30 ετών – που απασχολούσε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης κι αφορούσε στα ακίνητα κυριότητας του ΟΣΕ και διαχείρισης ΓΑΙΑΟΣΕ εντός της λιμενικής ζώνης. Με νομοθετική ρύθμιση, τον Ιούλιο του 2020 αποφασίσθηκε η διαχείριση και η εκμετάλλευση αυτών των εκτάσεων να μην κατακερματίζεται. Έτσι, το δικαίωμα αυτό περιήλθε μεν στον οικείο Οργανισμό Λιμένος, χωρίς όμως να θίγεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΣΕ».